Gå til innhold

Førstegangs innredning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg prøver å skape et koselig hjem for meg selv.

Men kan ikke si at jeg er så flink til å innrede leiligheten, jeg har noen tanker som jeg vil dele med dere som har gjort dette før eller holder på.

Ser for meg en litt urban og orientalsk innredning med litt farger.

Har malt leiligheten i en hvit farge. På gulvet har jeg mørk valnøtt parket (tror det heter det?) http://horning.no/3/Nyhet.aspx (bilde jarrah2.

Hittil har jeg kjøpt en svart sofa.

Disse tingene tenker jeg å kjøpe:

Hvitt eller beige teppe til stuen.

Svart stuebord (er dette lurt, passer det inn?)

Hvite og/eller lilla gardiner til stuen. Kan man ha gardinlengder i forskellige farger?

Svart spisebord med hvite 4 stoler.

Til pynt tenkte jeg slike puter fra skeidar eller indiska i forskellige farger. Glass i forskjellige farger og slikt.

Hvordan høres dette ut? Blir det fint tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kjørt på med glassbord til stuen, noe alá det de har på Skeidar. Syns det er stilig til sort/hvitt/lilla.

Ellers syns jeg det høres stilig ut, vanskelig å si noe uten å ha sett hverken leilighetene eller de konkrete møblene du tenker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvet er mørkt og med mørke møbler så blir det for mye i mitt hode.

Jeg ville heller ha satset på lyse møbler og kanskje et og annet i valnøtt. Noe som ikke ruver for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere to svarte. Jeg forstår ikke helt det sise innlegget over med de flaggene.

Her er bordet jeg tenkte på: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60147730 Kanskje jeg bør kjøpe det i valnøtt farge?

Sofabord på skeider koster en del, men var det et slikt glassbord du tenkte på:)

Jeg er redd for at det blir for mørkt hjemme. Jeg har enda ikke tenkt på tvbord, hyller osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Noe annet jeg lurer på. Er det greit å ha forsjellige farger på sofabord, spisebord, hyller i stua?

Eller er det slik at alt dette bør ha en lik farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ikke hatt mer enn to farger når det gjelder bord, stoler og hyller.

Har du et lyst gulvteppe så tror jeg at det vil det bli fint med det bordet du linket til. Fås det som valnøtt så er det ypperlig.

Har selv valnøtt og hvitlasert ask i møbler og gulv. Resten av hyller, kjøkkeninnredning mm er helt hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...