Gå til innhold

Hval kjøtt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alltså jag är nyfiken på valkött för jag har aldrig ätit det, var kan man köpa det, inte färdiglagad, utan att tillaga hemma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finner det i frysedisken i de fleste butikker

Skrevet

Du får kjøpt ferskt hvalkjøtt hos gode fiskehandlere, og sesongen er fra tidlig om sommeren og visstnok til uti september. Du kan altså fremdeles få tak i fersk hval i år - det går kanskje an å bestille inn til fiskehandleren også om du spør.

Ellers selges det også frossen hval i velassorterte butikker.

Skrevet

Kan kjøpes i frossendisken i en del matbutikker. Jeg synes hvalkjøtt er kjempegodt. Smaker nesten som vilt :)

Skrevet

Jeg har sett det i frysedisken i butikker med stort utvalg, men det er ikke alle som har det.

Ferskt hvalkjøtt fås hos fiskehandlere i sommerhalvåret.

Skrevet

Hvis du skulle befinne deg i Bergen, kan du neste helg på Bergen matfestival smake hval tilberedt av kokker fra Jacobs bar og kjøkken.

Skrevet

jeg har bare smakt hvalkjøtt en gang og da syntes jeg det var tørt og smakte som tran, så det kommer nok mye an på den personen som lager retten.

Skrevet

Hvalkjøtt er veldig godt. Har aldri smakt den transmaken som enkelte snakker om. Stek kjøttet i pannen, og la det så kose seg videre i småboblende brun saus. Ertestuing og poteter til = MMMMmmm! :biggrin:

Skrevet

Du får kjøpt ferskt hvalkjøtt hos gode fiskehandlere, og sesongen er fra tidlig om sommeren og visstnok til uti september.

Fra noen hvalfangere lærte jeg at hvalen er best i måneder uten "R"

(mai, juni, juli og august).

Jeg har spist veldig mye hvalkjøtt, og bare en gang har jeg fått servert kjøtt som smakte tran.

Skrevet

Oj så många svar! Vad trevligt, ni lyckades göra mig ännu mer sugen på valkött nu! :D Jag får helt enkelt gå runt och leta med andra ord. :D

Tack!

Skrevet

Jeg så de hadde hvalkjøtt i fiskedisken på Meny nær meg denne uken. Bor i Oslo.

Skrevet

PecanPie bor också i Oslo, ska kika på Meny och hoppas att den nära mig också har. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...