Ena_Oline Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Alltså jag är nyfiken på valkött för jag har aldrig ätit det, var kan man köpa det, inte färdiglagad, utan att tillaga hemma.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Finner det i frysedisken i de fleste butikker
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Du får kjøpt ferskt hvalkjøtt hos gode fiskehandlere, og sesongen er fra tidlig om sommeren og visstnok til uti september. Du kan altså fremdeles få tak i fersk hval i år - det går kanskje an å bestille inn til fiskehandleren også om du spør. Ellers selges det også frossen hval i velassorterte butikker.
Antlers Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Kan kjøpes i frossendisken i en del matbutikker. Jeg synes hvalkjøtt er kjempegodt. Smaker nesten som vilt
Gjest Spinell Skrevet 2. september 2010 #5 Skrevet 2. september 2010 Jeg har sett det i frysedisken i butikker med stort utvalg, men det er ikke alle som har det. Ferskt hvalkjøtt fås hos fiskehandlere i sommerhalvåret.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #6 Skrevet 2. september 2010 Hvis du skulle befinne deg i Bergen, kan du neste helg på Bergen matfestival smake hval tilberedt av kokker fra Jacobs bar og kjøkken.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #7 Skrevet 2. september 2010 jeg har bare smakt hvalkjøtt en gang og da syntes jeg det var tørt og smakte som tran, så det kommer nok mye an på den personen som lager retten.
Hoppetaujenta Skrevet 2. september 2010 #8 Skrevet 2. september 2010 Hvalkjøtt er veldig godt. Har aldri smakt den transmaken som enkelte snakker om. Stek kjøttet i pannen, og la det så kose seg videre i småboblende brun saus. Ertestuing og poteter til = MMMMmmm!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #9 Skrevet 2. september 2010 Du får kjøpt ferskt hvalkjøtt hos gode fiskehandlere, og sesongen er fra tidlig om sommeren og visstnok til uti september. Fra noen hvalfangere lærte jeg at hvalen er best i måneder uten "R" (mai, juni, juli og august). Jeg har spist veldig mye hvalkjøtt, og bare en gang har jeg fått servert kjøtt som smakte tran.
Ena_Oline Skrevet 3. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 3. september 2010 Oj så många svar! Vad trevligt, ni lyckades göra mig ännu mer sugen på valkött nu! :D Jag får helt enkelt gå runt och leta med andra ord. :D Tack!
PecanPie Skrevet 3. september 2010 #11 Skrevet 3. september 2010 Jeg så de hadde hvalkjøtt i fiskedisken på Meny nær meg denne uken. Bor i Oslo.
Ena_Oline Skrevet 4. september 2010 Forfatter #12 Skrevet 4. september 2010 PecanPie bor också i Oslo, ska kika på Meny och hoppas att den nära mig också har. :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå