Gå til innhold

Mat til dåp?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Dåpen til lillejenta vår nærmer seg med stormskritt, men vi har ikke helt klart å bestemme oss for hva vi skal servere.

Har tenkt på gryterett (med salat og loff til), som jeg lager dagen før, og varmer opp selve dåpsdagen, men det er så mange som sier at det blir så mye jobb..? Er det fryktelig mye jobb å lage det til ca 20 personer? (Har aldri laget mat til så mange før.. :sjenert:)

Noen som har noen andre forslag? Bør helst være både enkelt, og ganske rimelig.

Endret av Linelia
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva med hjemmelagde paier? :) Suuperenkelt å lage, og så så deilig! Så kan man ha boller med frisk salat og brød osv ved siden av... Pai er jo genialt, fordi du kan ha både varme og kalde.. Hvis du har kald kan du ha røkelaks osv som pynt på toppen med frisk ruccola, varme med løk, små broccolibuketter, skinke, bacon for eksempel med revet parmasan på toppen, eller kylling, spinat, kremost osv... Utallige muligheter!

Paideig er suuperenkelt å lage : Tine salt meierismør helt mykt og mel. :) Dobbelt så mye mel som smør :) Til 20, hadde jeg laget fem paier, for å kunne være på den trygge siden... og beregne ca 100 gram smør per deig, så har du litt til overs til kanter, og evt pailokk hvis du vil ha det :) Så beregner du eggesmeten til fire egg og 8 ss fløte pr pai, tar ca 25 min i ovnen, må sjekkes og passes på etter det har gått 20 min :)

Endret av Eve1981
Skrevet

Eller rett og slett koldtbord. Enkelt, variert og det aller beste etter mitt skjønn ;)

Skrevet

Stemmer for koldtbord jeg også :)

Skrevet

Vi går for koldtbord til snuppas dåp :jepp:

Der blir det en pepperlaks, kyllinglår, spekemat, eggesalat, waldorfsalat, vanlig salat, forskjellige dressinger, forskjellige brødsorter og smør :)

Enkelt og greit :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...