Sophie-Ann Skrevet 2. september 2010 #1 Del Skrevet 2. september 2010 Æ låg poinni ei flurtell me n måssådått poinni haue, så æ låg gått, lei inga nau. Attme gørteilla sto de ein tørgadd å ei selli me i sjurreir i toppa. Flurteilla va foll tå gørko, men de jekk bra me mæ, æ kom heim i go behold dan ættipå. Go feri åt dåkk all. Hva i all verden betyr flurtell, gørteilla, tørgadd, selli, gørko?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykkelitn Skrevet 2. september 2010 #2 Del Skrevet 2. september 2010 Æ låg poinni ei flurtell me n måssådått poinni haue, så æ låg gått, lei inga nau. Attme gørteilla sto de ein tørgadd å ei selli me i sjurreir i toppa. Flurteilla va foll tå gørko, men de jekk bra me mæ, æ kom heim i go behold dan ættipå. Go feri åt dåkk all. Hva i all verden betyr flurtell, gørteilla, tørgadd, selli, gørko?? godt spørsmål.... skjønte ikke mye av den der... siste setning var grei:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskaffe Skrevet 2. september 2010 #3 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Jeg lå under ei flurteill med en mosedått under hodet, så jeg lå godt, led ingen nød. Ved siden av gørteilla stod det en tørgådd, og ei selli med et skjærereir i toppen. Flurteilla var full av gørko, men det gikk bra med meg, jeg kom hjem i god behold dagen etterpå. God ferie til dere alle. Så langt har du sikkert også kommet Sophie-Ann, men det hadde vært interessant å høre i hvilken sammenheng dette ble sagt? På meg høres det ut som om han sov ute ei natt i skogen, og ordene beskriver noe i omgivelsene? Kanskje selli er et type tre? Seljetre? Endret 2. september 2010 av iskaffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskaffe Skrevet 2. september 2010 #4 Del Skrevet 2. september 2010 Flurteill er trøndersk og betyr grantre, gørko betyr kvae. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie-Ann Skrevet 3. september 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg har oversatt den, og fikk skryt, haha. Var bare en trøndersk kollega av meg som gav meg en utfordring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå