AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Vi sitter jo stadigvekk på forum og diskuterer den minste tinng, hører andres meninger om ting som skjer i verden. Vi søker opplysninger på internett og finner det veldig raskt. Vi betaler med internett. Vi underholder oss selv og andre. Mange tjener penger på internett. Og det det blir begått kriminalitet og mobbing med internett. Hvordan tror du 2010 hadde vært om internett ikke fantes? Er det ting du vet om nå som du ikke hadde vist om da? Hadde du vært mer uviten? Tror du at du hadde hatt det bedre eller værre, eller kanskje likt som nå?
Krissaa Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Hm, det er veldig vanskelig å forestille seg et liv uten internett, må jeg innrømme. Innbilder meg at folk ville vært mindre opplyste - både når det gjelder kunnskap, nyheter osv. Informasjon ville vært vanskeligere tilgjengelig og "alt" som f.eks. skoleting, kjøp og salg av bruktting/bøker osv, betaling av regninger, kjøp av billetter - alt vi gjør på nettet - ville tatt mer tid å utføre. På den annen side er internett veldig lett å ty til og det fryktes jo at "internettgenerasjonen" skal bli en gjeng med kommunikasjonsveike fjomper. Selv har jeg ingen tro på det, da kommunikasjon på nettet på ingen måte kan erstatte vanlig sosial omgang eller gleden ved å bli kjent med nye folk "på ordentlig". Jeg tror kanskje at presset rundt kropp, helse, mote osv har blitt hardere etter internetts inntog. En får det i fleisen "hele tiden" da internett er en stor platform for nettopp det å dele meninger om mote, diskutere trening osv., i større grad enn andre medier er det. Jeg kunne sikkert skrevet mange undrende svadaparagrafer som de over, men kort oppsummert; Jeg liker internett!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Jeg tror folk blir mer fordømmende ved å være på fora som kg, fordi man leser om så mange i samme situasjon og lurer etter hvert på hvorfor folk er så dumme å sette seg i den og den situasjonen gang på gang. Har de ikke lært av andres feil? osv. På den annen side tror jeg det er lettere å jobbe seg gjennom problemer når man kan finne og lese om tusenvis av andre som har vært i samme situasjon, omtrent uansett hva det er, ihvertfall på engelske sider.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Hvis internett aldri hadde blitt oppfunnet hadde vel ting ruslet og gått som det gjorde i gamle dager. Mange ting ville vært mer tungvint, men vi ville klart oss fint og ikke visst hva vi gikk glipp av. Men dersom hele internett plutselig hadde tatt kvelden her og nå, etter at vi har gjort oss avhengige av det? Det ville blitt det totale kaos.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #5 Skrevet 2. september 2010 Helt sprøtt å si at verden ville vært tungvint og uopplyst uten internett. Det det tilbyr av informasjon og muligheter i dag, har eksistert i mindre enn 10 år. Kan ikke huske at livet var særlig vanskelig uten :klø: Men så var jeg også voksen lenge før internett kom, og har ikke fått det inn med tåteflaska. Heldigvis. Blir noe annet om vi går så langt tilbake som før tv, radio og trykte aviser og bøker
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #6 Skrevet 2. september 2010 Helt sprøtt å si at verden ville vært tungvint og uopplyst uten internett. Det det tilbyr av informasjon og muligheter i dag, har eksistert i mindre enn 10 år. Kan ikke huske at livet var særlig vanskelig uten :klø: Tja, praktiske ting var mer komplisert. Skulle man sjekke når toget gikk måtte man ringe, eller reise ned på stasjonen og hente rutetabell. Folk gikk faktisk på reisebyrå for å bestille tur. Var ikke snakk om å få opp masse ulike valg og sammenligne priser da. Så var da også prisene mye høyere enn i dag på akkurat reiser. Man gikk på kinoen eller teateret for å kjøpe billetter. Man gikk i banken med regningene sine i en tykk bunke. Man gikk i postkassa med brev og fikk kanskje svar en uke senere hvis man var heldig. Eksemplene er mange. Jeg vil i hvert fall ikke tilbake til den tiden da man måtte ringe eller møte opp personlig selv for å fikse de enkleste ting.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #7 Skrevet 2. september 2010 Tja, praktiske ting var mer komplisert. Skulle man sjekke når toget gikk måtte man ringe, eller reise ned på stasjonen og hente rutetabell. Folk gikk faktisk på reisebyrå for å bestille tur. Var ikke snakk om å få opp masse ulike valg og sammenligne priser da. Så var da også prisene mye høyere enn i dag på akkurat reiser. Man gikk på kinoen eller teateret for å kjøpe billetter. Man gikk i banken med regningene sine i en tykk bunke. Man gikk i postkassa med brev og fikk kanskje svar en uke senere hvis man var heldig. Eksemplene er mange. Jeg vil i hvert fall ikke tilbake til den tiden da man måtte ringe eller møte opp personlig selv for å fikse de enkleste ting. Du misser jo poenget Alt er tungvint sammenlignet med det vi har i dag, men å si at verden ville vært tungvint og uopplyst om vi ikke hadde internett blir jo tull. Vi kjente ikke til noe annet. Du gikk neppe rundt og tenkte "søren og, at ikke noen snart kan finne opp internett slik at jeg kan sjekke togtabellen"..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå