Gå til innhold

Hva er en psykolog?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er en psykolog?

Hvordan kan jeg begynne å gå til en psykolog?

Må jeg ha henvising via lege eller er det noe jeg kan ordne selv?

Trenger jeg det?

Jeg er ei jente på 22 år, sitter fint i det med god sparekonto, egen (leid) leilighet, bra jobb med muligheter for å gå videre (hvis jeg vil).

Men livet kjennes så tungt allikevel.

Jeg har tenkt mye på selvmord og blir irritert når folk sier det er egoistisk.

Personer må da kunne bestemme selv om de vil fortesette dette livet de ikke valgte selv å bli født inn i.

Jeg har en flott familie, ikke misforstå.

Jeg hadde værdens herligste kjæreste, men jeg gjorde det slutt for å kunne finne ut hvem jeg var. Virker nå som et av de største feilene jeg noen sinne har gjort eller kommer til å gjøre.

Vi var sammen lenge.

Jeg tror jeg kan være depressiv uten at jeg egentlig vet for mye om denne sykdommen eller hva det nå er.

Kan snakke med min mor om mye, men dette blir for ømfintelig selv for meg, vet ikke hvordan jeg skal ordlegge meg og er pissredd for å (se for deg hundre år tilbake i tid) bli tvangsinnlagt på psykiatrisk eller noe.. ha ha

Jeg har ingen utdanning, men jobben gir meg muligheter til å bli sjef der jeg er, men noe stritter imot, dette er ikke jobben jeg vil ha men jeg er for ufaglært til noe annet.

Nevn en jobb jeg kan få!?

Når jeg er høyt oppe tenker jeg at det er uansett hvilken jobb jeg bytter til, jeg skal vel klare å karre meg oppover i den også, ingen problem. Men en plass stopper det vel for meg også, har jo ingen utdanning, bare meg selv og det initiatvet jeg tar.

Når jeg kjører bil, herre, vil kjøre fortere, hva skjer om jeg kjører uttafor det stupet eller inn i den fjellveggen?

Men så kommer jeg til bebyggelse igjen og de tankene stilner.

Hvilken måte er best for å begå selvmord?

Tenker en haug med tabeletter, mye alkohol og noe i tillegg som slår meg ut med en gang slik at jeg ikke kjenner tabelettene rive meg opp innvending. Vet ikke hvordan det fungerer.

En bil med eksos som går inn, sovetabeletter først, mange, så merker jeg ingenting. Virker deilig, men må ikke få for mye tid til å tenke over det.

Har ikke mot nok til å kutte noe.

Hvilke andre måter er der?

Finnes det internettsider hvor slik informasjon er tilgjengelig?

Det gjør det sikkert.

Men kommer nok ikke til å gjøre det..

Men det er rart at jeg i de siste 10 årene har fungert normalt men allikevel alltid tenkt på selvmord i forskjellige grader uten å fortelle det til noen.

Er det vanlig??

Jeg har fått det for meg at alle gjør det, gjør dere det?

Det kan høres ut som jeg trenger noen å snakke med, men hadde du møtt meg ute ville du nok aldri trodd noe av dette om meg.

Kaffen blir kald.

Må gå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære Gjest.

Selvmordstanker tillates ikke på Kvinneguiden. Her inne kan man ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe, så jeg oppfordrer deg til å ringe Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/ Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av.

Lykke til.

Tråden stenges.

Mvh Het Potet, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...