Berentsens Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Er det noen som kjenner til at det har vært problematisk for barn å ha homofile foreldre? Jeg tenker ikke da på studier, forskning osv, men på egne opplevelser. Det har vært en del negativ mumling om dette temaet, og gjentatte ganger kommer det påstander om at disse barna vil bli mobbet. At de vil få en vanskelig oppvekst. Monsen, hun som fikk Fritt Ord prisen for et drøyt år siden, sa noe sånt som at disse barna vokser opp med et handikap. Men stemmer altså dette med våres observasjoner? Jeg har ikke opplevd at barn som har homofile foreldre har blitt mobbet. Ei heller at de ser ut til å ha en vanskelig oppvekst. De jeg kjenner til har venner, godt forhold til sine foreldre, klarer seg bra på skolen. 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Jeg tror personlig det er lite sansynlighet for at noen mobbes utelukkende for foreldrenes legning. Men blir de mobbet så kan det sikkert bare være et pluss for mobberene. Selv har jeg blitt mobbet for det meste. Blannet annet for at jeg er venstrehendt. Så folk finner nok de mest tåpeligste å mobbe for. Derfor synes jeg man burde få større åpenhet i samfunnet om diverse ting, som f.eks homofli. Snakk med barn om det allerede i barnehagen. Noen mener kanskje det er foreldrenes jobb, men de som er i mot homofile vil jo ikke gjøre det. Og jeg tror hvor tidligere barna får vite om en ting, hvor mindre blir fordommene. Uvitenhet er ofte kilden til fordommer. 11
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 Jeg kjenner et lesbisk par som fikk en sønn med donor fra Danmark som nå er ca 12 år. De gikk fra hverandre etter noen år og har ny samboer begge to. Gutten er helt lost, stakkars. Begge "mødrene" vanker kun i lesbiske miljøer og gutten kjenner ikke en eneste mann bortsett fra lærerne på skolen. Har så vondt av ham. 5
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Jeg har vokst opp med homofil far og hetrofil mor, og ser ikke på det som noe handicap Pappa forklarte for meg i en alder av fire år at han og mamma skulle skille seg og grunnen til det. Derfor har også mine barndomsvenner ikke rynket på øyenbrynene. Det var jo normalt for dem! Tror dette er mye av grunnen til at jeg aldri ble mobba for at pappa er homo. Alle aksepterte det for sånn hadde det jo alltid vært. Tror det hadde vært en del verre om ingen hadde snakka om det, for å si det sånn. 11
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #5 Skrevet 1. september 2010 Jeg kjenner ei som er vokst opp med lesbisk mor, og hun ble mobbet. Men hun ble også mishandlet av morens partner, og fungerte derfor ikke helt som andre barn sosialt. Hun hadde sannsynligvis blitt mobbet uansett om den mishandlende partneren var mann eller kvinne.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2010 #6 Skrevet 1. september 2010 Jeg kjenner et lesbisk par som fikk en sønn med donor fra Danmark som nå er ca 12 år. De gikk fra hverandre etter noen år og har ny samboer begge to. Gutten er helt lost, stakkars. Begge "mødrene" vanker kun i lesbiske miljøer og gutten kjenner ikke en eneste mann bortsett fra lærerne på skolen. Har så vondt av ham. Nettopp. Barn brukes av lesbiske og homofile i et politisk spill for å fremstå som så "normale" som mulig. Men to kvinner vil aldri kunne gjøre en gutt til en mann. Gutter trenger fedre for å lære dem hvordan de skal være. Jeg synes venstresiden har gått for langt med sitt lesbiske-skal-får-gifte-seg og lesbiske-skal-få-barn. Barna får en mye tøffere oppvekst. Og barn trenger en mor og en far for å bli normale. Freud beviste dette for 100 år siden. Gutter som vokser opp uten fedre blir homofile fordi moren blir for dominerende i livet deres. Neste valg blir det FrP på min stemmeseddel!
Mixelite Skrevet 2. september 2010 #7 Skrevet 2. september 2010 Gutter som vokser opp uten fedre blir homofile fordi moren blir for dominerende i livet deres. Så gutter som vokser opp med en mor, uten en far, være seg han ikke ønsker kontakt eller har gått bort, blir homofile? Eller gjelder det bare barn som vokser opp med to mødre? Dumme meg trodde forresten at homofil var noe man er, ikke noe man blir. Når det gjelder trådstarters spørsmål, kan jeg dessverre ikke svare. Jeg vil tro som andre her at barn kan finne på å mobbe for det meste og at man hverken er mer eller mindre utsatt som barn av homofile. -Forutsatt at foreldre ikke tyter dem fulle av negativitet rundt temaet. 16
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2010 #8 Skrevet 2. september 2010 At så få blir mobbet tror jeg kommer av at de holder klokelig kjeft om sine foreldre..
SøsterLiten Skrevet 2. september 2010 #9 Skrevet 2. september 2010 Jeg har erfaring fra forskjellige hold og mine erfaringer er udelt positive. Ingen av de jeg kjenner er blitt mobbet. Men det som er en fellesnevner i tilfellene jeg kjenner til er at det har vært åpenhet rundt alt. -Onkelen min "kom ut av skapet" da han var 45 og kusinen min og fetteren min var da 8 og 10 år. De har ikke opplevd det som vanskelig. -jeg har jobbet med barn av homofile både mannlige og kvinnelige par. Og i de mannlige så har biologisk mor vært en del av stoga og hos de kvinnelige har de passet på å ha mannlige forbilder. - en jente i klassen min da jeg var liten hadde lesbisk mor og homofil far som var bestevenner og derfor bestemt seg for å lage henne. Ingen rundt oss synes dette var rart fordi det bare var sånn... Jeg tror åpenhet og det å gi barna forbilder av begge kjønn er et nøkkelord. Forskning viser jo også at barn av homofile blir tryggere på seg selv og har bedre sosial forstålse dett er mye pga at de tidlig blir snakket med og fordi åpenhet rundt det som er "anderledes" er så naturlig. 10
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2010 #10 Skrevet 2. september 2010 Nettopp. Barn brukes av lesbiske og homofile i et politisk spill for å fremstå som så "normale" som mulig. Men to kvinner vil aldri kunne gjøre en gutt til en mann. Gutter trenger fedre for å lære dem hvordan de skal være. Jeg synes venstresiden har gått for langt med sitt lesbiske-skal-får-gifte-seg og lesbiske-skal-få-barn. Barna får en mye tøffere oppvekst. Og barn trenger en mor og en far for å bli normale. Freud beviste dette for 100 år siden. Gutter som vokser opp uten fedre blir homofile fordi moren blir for dominerende i livet deres. Neste valg blir det FrP på min stemmeseddel! Klarer ikke å ta dette seriøst... Hva er "normalt" for deg? Og hvordan "gjør man en gutt til en mann"? Hvis du er kvinne så kan du etter din egen argumentasjon ikke svare på dette da det ifølge deg er en mannsjobb og noe bare menn kan gjøre. Og hva i all verden mener du at et barn trenger en mor og en far for å bli normale? Kjenner flere som har vokst opp uten den ene eller den andre, både pga. skilsmisse, legning og dødsfall. Er disse barna utskudd som ikke kommer til å fungere i samfunnet? Tror ikke det nei... Freud er vel det beste man kan dra opp her, i mangel på andre holdbare argument... Lurer bare på hvordan mine to kamerater "har blitt" homofile med tanke på at de kommer fra en tadisjonell familie med mor, far og søsken.... 11
Gjest lykkelitn Skrevet 2. september 2010 #11 Skrevet 2. september 2010 homofili blir mer og mer akseptert i samfunnet. og for at aksepten skal vokse oppfordrer jeg alle til å snakke med barna sine om slike emner. IKKE lær barna deres fordommer. ingen tjener på det. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #12 Skrevet 2. september 2010 Nettopp. Barn brukes av lesbiske og homofile i et politisk spill for å fremstå som så "normale" som mulig. Men to kvinner vil aldri kunne gjøre en gutt til en mann. Gutter trenger fedre for å lære dem hvordan de skal være. Jeg synes venstresiden har gått for langt med sitt lesbiske-skal-får-gifte-seg og lesbiske-skal-få-barn. Barna får en mye tøffere oppvekst. Og barn trenger en mor og en far for å bli normale. Freud beviste dette for 100 år siden. Gutter som vokser opp uten fedre blir homofile fordi moren blir for dominerende i livet deres. Neste valg blir det FrP på min stemmeseddel! Veldig enig i dette innlegget. Ingen ekstra "medmor" kan erstatte en far. Og det Monsen sier at barna stiller med et handikap, er det så vanskelig å forstå? Barnet er fratatt sitt halve biologiske opphav. Barnet vil alltid undre seg over hvem som er biologisk far men vil aldri undre seg over/savne en medmor han aldri har møtt.
Gjest lykkelitn Skrevet 2. september 2010 #13 Skrevet 2. september 2010 vi må bare begynne å frata alenemødre foreldreretten så vi slipper å få homofile barn! *ler* folk med fordommer går glipp av så sykt mye i livet...! lykke til! 10
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #14 Skrevet 2. september 2010 vi må bare begynne å frata alenemødre foreldreretten så vi slipper å få homofile barn! *ler* folk med fordommer går glipp av så sykt mye i livet...! lykke til! Nei, man trenger absolutt ikke frata de stakkarslige alenemødrene foreldreretten til barna sine. Men at ungene har godt av å vite hvem far er er det vel ingen som er uenige i? 1
Gjest lykkelitn Skrevet 2. september 2010 #15 Skrevet 2. september 2010 Nei, man trenger absolutt ikke frata de stakkarslige alenemødrene foreldreretten til barna sine. Men at ungene har godt av å vite hvem far er er det vel ingen som er uenige i? joda, men det er fortsatt utallige barn som vokser opp med kun EN forelder, som ikke vet hvem mamma eller pappa er. og ingen må påstå at alle disse barna blir homofile. syns lesbiske og homofile skal få lov å ha barn på lik linje med andre. det er viktig å ha en kvinnelig eller mannlig figur å se opp til, men det trenger absolutt ikke å være en forelder! 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #16 Skrevet 2. september 2010 joda, men det er fortsatt utallige barn som vokser opp med kun EN forelder, som ikke vet hvem mamma eller pappa er. og ingen må påstå at alle disse barna blir homofile. syns lesbiske og homofile skal få lov å ha barn på lik linje med andre. det er viktig å ha en kvinnelig eller mannlig figur å se opp til, men det trenger absolutt ikke å være en forelder! Mener du at det er viktig å ha en mannlig og/eller en kvinnelig voksen figur å se opp til? Tror du menn og kvinner er like? Hvem skal ha den ansvarsfulle oppgaven med å fylle "farsrollen" hos lesbiske par (eller alenemødre)? Tror du barnehageonkel Pål har ønsker å ha den rollen eller lærer Ole? Eller onkel Jørn som har engne barn å være far for? Og hva med de lesbiske par (alenemødre) som ikke har menn i sin nære omgangskrets, stiller de i en annen klasse? 1
Gjest lykkelitn Skrevet 2. september 2010 #17 Skrevet 2. september 2010 Mener du at det er viktig å ha en mannlig og/eller en kvinnelig voksen figur å se opp til? Tror du menn og kvinner er like? Hvem skal ha den ansvarsfulle oppgaven med å fylle "farsrollen" hos lesbiske par (eller alenemødre)? Tror du barnehageonkel Pål har ønsker å ha den rollen eller lærer Ole? Eller onkel Jørn som har engne barn å være far for? Og hva med de lesbiske par (alenemødre) som ikke har menn i sin nære omgangskrets, stiller de i en annen klasse? vet ikke helt hvordan jeg skal forklare. jeg mener att barna absolutt ikke blir homofile fårde om de har homofile foreldre. men vist for eksempel et lesbisk par får en sønn, er det kansje greit for sønnen å ha en mann i livet for å kansje lære enkelte ting som kvinner ikke er flinke til, eller rett å slett bare får å ha noen av samme kjønn å prate med:) 1
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2010 #18 Skrevet 2. september 2010 Der kjærligheten finnes, der finnes det også trygghet for barna, uavhengig av om foreldrene er fraskilte, gift, single, hetero- eller homoseksuelle. Det er det avgjørende. Ikke legning, hvor mange foreldre som spiser mat sammen med barnet ved matbordet, kjønn på foreldrene, osv. Men at barnet blir møtt med kjærlighet og får den kjærligheten barnet trenger. 13
Gjest lykkelitn Skrevet 2. september 2010 #19 Skrevet 2. september 2010 Der kjærligheten finnes, der finnes det også trygghet for barna, uavhengig av om foreldrene er fraskilte, gift, single, hetero- eller homoseksuelle. Det er det avgjørende. Ikke legning, hvor mange foreldre som spiser mat sammen med barnet ved matbordet, kjønn på foreldrene, osv. Men at barnet blir møtt med kjærlighet og får den kjærligheten barnet trenger. flott skrevet! det blir ikke enklere enn det!:D
Gjest Bianca28 Skrevet 2. september 2010 #20 Skrevet 2. september 2010 Er det noen som kjenner til at det har vært problematisk for barn å ha homofile foreldre? Jeg tenker ikke da på studier, forskning osv, men på egne opplevelser. Det har vært en del negativ mumling om dette temaet, og gjentatte ganger kommer det påstander om at disse barna vil bli mobbet. At de vil få en vanskelig oppvekst. Monsen, hun som fikk Fritt Ord prisen for et drøyt år siden, sa noe sånt som at disse barna vokser opp med et handikap. Men stemmer altså dette med våres observasjoner? Jeg har ikke opplevd at barn som har homofile foreldre har blitt mobbet. Ei heller at de ser ut til å ha en vanskelig oppvekst. De jeg kjenner til har venner, godt forhold til sine foreldre, klarer seg bra på skolen. Her står det noe forskning på barn som vokser opp med homofile foreldre: http://www.llh.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=207
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå