Gå til innhold

Hva skal jeg lage?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lovet å lage mat til kjæresten, som kommer hjem på perm til helga, siden moren hans er borte og han så vidt klarer å lage potetmos skikkelig. Men så kommer jeg ikke på noe jeg kan lage. Tenkte på løksuppe først, men siden det ikke er så veldig mye mat i det vurderer jeg å kanskje bruke det som en slags forret siden det er så enkelt å lage.

Hadde helst sett at det var noe som var enkelt og greit å lage, samtidig som det er litt "stas".

Alle forslag mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Taco.

Kjøtt/grønnsaks/betasuppe.

Biff + ovnsstekte potetbåter og bern. saus.

Lasagne.

Gryterett.

Komler + poteter og ertestuing/grønnsaker.

Fårikål.

Kylling + ris og bern. saus.

Endret av Awsome
Skrevet (endret)

Scampi og grønnsaker i sursøt chilisaus med spinat-båndtagliatelle.

Kjempeenkelt å lage. Du steker scampi og grønnsaker (f.eks wok- grønnsaker, men det er veldig godt med friske grønnsaker) i hver sin panne, tilsetter chilisaus i begge. Så blander du alt sammen og tilsetter creme fraiche og kanskje noen ekstra urter/krydder. Tar ca. 20 minutter å lage :)

Kan også lages med kyllingstrimler.

Endret av ninuska_
Skrevet

Mango og honningglasuert kylling filet! *naminami* (laga det selv for typen og skal lage det til ham når han kommer hjem fra offshore imorgen)

Det er ikke vanskelig å lage i det hele tatt:)

Ingredienser:

4 stk kyllingfilet

4 ss søt chilisaus

salt og kvernet pepper

2 stk mango

1 stk isbergsalat + annen salat

1 stk rød chili

1 stk lime

3 dl melonyoghurt

litt mynte

(velg selv hva du ønsker og ha med(: )

Jeg la kyllingfiletene i en pose sammen med noen biter mango, litt chili, sweet chilisaus og litt honning - slik at det fikk trekke inn(ca 1 time).

Så steker jeg dem et par min på hver side, mens risen koker(eller annet om du ønsker det).

Filetene kan også settes i ovnen noen minutter:)

Ved siden av lager jeg en frisk salat av isbergsalat, mango, løk, tomater og annet jeg ønsker.

Knallgod kald saus til: Halvt beger rømme, halvt beger kesam og 1ts honning, la kjøle i kjøleskapet en stund) NAMI!

Det er veldig lett og lage siden du kan lage det meste på forhånd, jeg klarte det på første forsøk å smaken var FANTASTISK:)

Eksotisk, friskt og DIGG!

Skrevet

Glemte å si:

1 stk lime

3 dl melonyoghurt

litt mynte

Har ikke jeg brukt, men det sto i oppskriften som jeg tok ideen fra.

Skrevet

Har lovet å lage mat til kjæresten, som kommer hjem på perm til helga, siden moren hans er borte og han så vidt klarer å lage potetmos skikkelig. Men så kommer jeg ikke på noe jeg kan lage. Tenkte på løksuppe først, men siden det ikke er så veldig mye mat i det vurderer jeg å kanskje bruke det som en slags forret siden det er så enkelt å lage.

Hadde helst sett at det var noe som var enkelt og greit å lage, samtidig som det er litt "stas".

Alle forslag mottas med takk :)

Vel, Stekt biff med fløtegratinerte poteter ( med hvitløk og rosmarin) , broccoli og stekt sjampingnon er jo en klassiker! og kjøpe en deilig vin, for eksempel Lindemanns Shiraz er nydelig til :)

Skrevet

Nå endte jeg nesten opp med for mange ideer :')

Men det er bare bra, mye å velge i er en god ting. Tenker nok jeg ender opp med tikka masala eller mango og honningglasuert kylling filet(hørtes så godt ut) ^^

Og dessuten er det ikke mye forskjellig rart jeg trenger for å lage det, skal jo bruke kjøkkenet hjemme hos ham og er ikke veldig kjent der. Hater å rote rundt og lete etter ting hos andre :)

Men takk for alle forslag, nå har jeg ideer til hva jeg kan lage ved flere anledninger også :D

Skrevet

driver å titter på denne, lurer på om jeg skal putte inn denne oppskriften i en bursdagsfest. Vi ahr jo så mye filetter fra Sverige...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...