Gå til innhold

Dalmores dager

Dalmore

Anbefalte innlegg

Slitsomt med travle dager. Det er jo ikke så lett å legge fra seg "flink jente"-tankegangen heller, men det er sikkert lurt å prøve! Jeg tror fordelen med å prøve å være flink hele tida, er at du egentlig, innerst inne, vet når du har gjort det du kan, og når det faktisk ikke var så mye annet du kunne gjort. Så får man bare puste ut den dårlig følelsen og prøve å konsentrere seg om det som er hyggelig. Hmmm. Hvis jeg bare hadde klart å fulgt dette selv bestandig. :sukk: Lykke til med alle utfordringene dine i hvertfall! Du skal se at det kommer en løsning på det ganske snart, bare du holder øynene åpne for den. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jolie: det er moro at noen av de gamle traverne fortsatt henger med her inne - men jammen er det litt skummelt når det plutselig er noen man "kjenner" som vet om det! ;)

Til dere andre: nå håper jeg bare dere krysser alt dere har for at vi virkelig traff EL bra. Bare ikke kryss beina da, det skal vel lages barn hos dere også? :sjarmor:

I går kveld var vi så slitne begge to at vi holdt på å stupe, så da Mannen så på meg og sa "Vi burde sikkert :sengekos: i dag også", så sukket jeg bare tungt og så måtte vi le. Ergo ingen sengekos i går - vi var rett og slett så slitne! :ler: Må innrømme at jeg ikke helt vet om vi har kjørt på nok denne EL, men vi kan jo ikke helt knekke nakken på dette prosjektet heller. Viktig med skjønnhetssøvn! :ler:

Så nå er det bare å håpe på det beste, og begynne å smøre seg med den der tålmodighetskremen igjen. "Heldigvis" har jeg så hektiske dager på jobb at jeg knapt rekker å tenke en eneste tanke før arbeidsdagen er over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan krysse beina også, for her blir det ikke flere barn! :ler: Wæ, det var det skummelt å si! Føler meg ikke helt ferdig, sånn egentlig, men uten mann blir det altså ikke aktuelt.

Trasspuling. O jea. Det hadde vi en del av da Maia skulle lages. Hun var jo ikke klar før det hadde gått 2,5 år, så det var mange måneder der vi tvang oss til en runde bare fordi det var EL. Oh, the memories :ler:

Skikkelig gøy at dere er prøvere - jeg har venta på det altså! ;) Gleder meg til å følge deg på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten mann, jolie?

Trasspuling er et godt begrep! Etter bare en måned som prøvere, så burde vi ikke jo være helt der enda. :sjenert: Men vi er ikke helt vant til den raske kjappisen som vi kanskje burde ha tatt, og da krever det jo litt energi... ;)

Mye info om sexlivet her nå, kjenner jeg! :ler: Vi satser på at den sitter uansett vi, med eller uten trasspuling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for at spiren sitter denne måneden!

For å bidra litt til med utbrettingen av sex-livet - mannen er overbevist om at knøttet vårt er resultat av litt utendørs :sengekos: i tåka ei helg han var hjemme i august.

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi gikk fra hverandre før sommeren. Komplisert. Det eneste som er viktig er at jeg har det mye bedre med meg selv nå :) Samværsproblemer og sånn skit snakker vi ikke om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var triste nyheter, jolie, men samtidig er det kanskje til det beste hvis du har det bedre nå? :klem:

Godt å se at dere flere som sliter med "tvangspuling", det er jo egentlig ikke noe man skal klage på, men vi er visst ikke helt vant til å kjøre på hver eneste dag... Vi gjorde det en god stund, men etter 13 år er vi mer inne i en rytme på hver annen, tredje dag. Det er vi særdeles godt fornøyd med begge to, men skal det bli barn av det må vi vel ha litt mer innsats. :ler:

Nåja, nå er EL over for denne gang, og da er det bare å begynne å vente. På samme måte som forrige måned får jeg til tider "småkvalme" over meg, men siden jeg noterte det ned i forrige måned, vet jeg at jeg ikke trenger å legge noe mer i det. Kjekt! ;)

Her nytes helgefreden, bare avbrutt av en liten tur inn på jobb for meg i ettermiddag. Jeg kom plutselig på en ting jeg ikke visste om vi hadde husket (det jobbes med prosjektet i helgene også, med deadline gjennom hele helgen), så jeg følte for å sjekke det sånn at jeg kunne legge bort jobbtanker resten av helgen. Ting var ikke helt i orden nei, så nå fikk jeg i hvert fall gitt beskjed om det til helgefolkene. :forvirret:

... kjenner jeg gruer meg skikkelig til neste uke, men får bare ta en dag av gangen og krysse fingrene for at det går greit unna.

Men aller først er det litt mer helg igjen, her er det lørdagfred med Skal vi danse, og Mannen som lager hjemmelaget pizza på kjøkkenet. Me like! Vi ble enige om at vi er visst helt klare for familielivet, ikke mye fuktige byturer på en lørdag for oss - i hvert fall ikke denne helgen! ;)

Endret av Dalmore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en fin uke på jobben Dalmore. :) Her i heimen har det vært dags for barn i flere år allerede, skal man dømme etter manglende fest og alkohol inntak. :fnise: Vi liker oss best hjemme vi, i tosomhet med god mat og NRK lørdagskveld......soon to be pensioners. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei Dalmore! Nå har jeg lest igjennom boka di, så nå skal jeg klare å henge med deg også :)

Ønsker deg en strålende dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Stikker innom for å ønske deg en god uke! Husk du har kun to armer og ett hode, du rekker det du rekker! :klemmer:

Jobber selv med prosjekt, da ikke like intensivt som du men med periodevis enormt arbeidspress. Viktig å huske på seg selv i det hele, ingen som passer på deg bortsett fra deg selv! Det er vertfall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode hilsener, jenter! :)

Ny uke i dag, uke to i dette hektiske prosjektet og den siste uken! Jeje! Det gikk bedre i dag enn forrige mandag, det er alltid deilig å kjenne at erfaringen kommer krypende. Nå håper jeg bare at resten av uka blir ok også!

Og du har helt rett, Kari-Kari, det er ingen andre som passer på deg enn deg selv. Nåja, også Mannen da! Han kom hjem på fredag med en stor bukett roser til meg, bare fordi "du har hatt en tøff uke på jobb". Og så hadde han kjørt til nabobyen for å kjøpe en plate som vi hørte mye på da vi akkurat hadde blitt sammen. På fredag kveld disket han opp med fyr i peisen, skrudde av tv-en (uvant til han å være, hehe!), masse levende lys, et lite glass portvin til meg og så den FINE platen på anlegget. Oh lykke! :hjerte:

Sånne fine stunder lever jeg lenge på, resten av helgen har også vært fin, men ikke noe er så deilig som avskrudd tv og en hel helg foran en!

Ellers er jeg på 6 DPO i dag. Har fått et herpesmunnsår, det pleier jeg å få når jeg stresser/sover lite/har mensen. Litt merkelig at det kommer nå, siden jeg har satt ny søvnrekord i helgen, men tror ikke akkurat at det er fordi kroppen jobber...

Og på samme måte som forrige PP har jeg litt bølger med småkvalme, litt murring i eggstokkene og litt stikking i puppene. Bare psykisk, kanskje? :sjenert:

Eller har NOEN (les: Mannen) lest seg opp på graviditetssymptomer i helgen, så med en gang jeg har slengt en kommentar eller vært litt krass, har han svart med et: "Åhjasså? Humørsvingninger? Er du gravid, eller?" :ler: Altså sagt på tull, og vi har ledd like godt hver gang. Selv med god klaff på EL har jeg nemlig veldig liten tro på at det har funket denne gangen.

Heldigvis er det hektiske dager på jobb, så slipper jeg å gruble så mye. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobb er hektisk, men nå er det snaaart bare en arbeidsdag igjen før helgen! Fra mandag av er jeg over på et nytt prosjekt (ikke akkurat prosjekt, men i en annen stilling i hvert fall). Det er heller ikke min vanlige stilling, litt stolleken her om dagen, men det er i hvert fall en jobb jeg kan bedre og føler meg tryggere i enn denne!

:)

Og så er det en herlig helg å se fram mot - vi har jo vår aller første bryllupsdag i helgen!! :hjerte:

Ellers jeg er 9DPO i dag, altså med full fart mot IKM på tirsdag. Satt akkurat og tenkte på at jeg har skikkelig vondt nede på høyre side av magen, altså nedenfor navlen. Det er vel der inne befruktningstingene ligger? *ikke helt oppdatert* Ellers tror jeg ikke jeg har så mye symptomer akkurat, annet enn denne murringen som har vært i flere dager, litt ømme pupper og noen ganger litt light-headed. Ikke akkurat sterke og klare symptomer på en graviditet, nei! :ler:

Men jeg leser jo overalt om at de aller fleste egentlig ikke har så mange symptomer før de faktisk ikke får mensen, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro...

Uansett tenker jeg at jeg kanskje skal snike meg til en før-test på søndag. Bare fordi det er bryllupsdag og det hadde jo vært så morsomt om den slo ut på noe... :sjenert: Jeg VET jo at den mest sannsynlig ikke gjør det, men tror ikke jeg klarer å holde meg uansett, gitt!

I går svømte jeg forresten 1000 meter med en gravid venninne, hun struttet så flott med den bittelille magen sin (uke 17), og vi fikk snakket mye om graviditeten. Kjente at jeg var på nippet til å fortelle om prøvingen mange ganger, men vil jo gjerne at det skal være hemmelig. Jeg tror nemlig det kan komme til å ta ganske lang tid, med disse kiloene for mye osv, og orker ikke at alle rundt oss går og venter og lurer. De venter sikkert nok som de gjør! :ler:

Etter jobb i dag skal jeg kjøre ut av byen for å besøke en venninne i nabobyen, det blir fint å skravle litt med to jenter i samme bransje. Kjekt å ha sånne venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...