Dalmore Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #601 Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg håper det blir en VARM sommer, siden vi har fått låne 30 (!) bodyer med kort erm... ... siden dette er lånt av bestevenneparet, vet jeg nøyaktig når de er kjøpt, jeg sto ved siden av og vi var like gira begge vi jentene på at dette TRENGTE de helt sikkert. Men det er koselig da, å få låne klær som vi faktisk har et forhold til vi også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 22. mars 2011 #602 Del Skrevet 22. mars 2011 Haha, hadde to-tre med kort arm første sommeren vi, så høres ut som dere er godt utrustet ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 22. mars 2011 #603 Del Skrevet 22. mars 2011 Kjekt å ha litt å bytte på! Vet jo aldri om du får gulpebabyer eller ikke - og da kan det jo være godt å ha litt å bytte på... for blir sikkert ikke så mye tid til klesvask den første tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #604 Del Skrevet 22. mars 2011 ... og jeg hadde ikke tenkt å kjøpe noen med kort erm jeg, tenkte at det får vi sikkert ikke bruk for med de norske somrene vi har hatt de siste årene. Men for all del, det er jo superkjekt å få låne noen, da! Deres lille M ble født i slutten av juli og det var ikke spesielt varmt den augustmåneden, så jeg tror veldig få av dem i det hele tatt er brukt. Vi satser på at vi får brukt dem alle, sånn at det blir en helt herlig sommer! Jeg tror det begynner å bli litt trangere inni magen, i hvert fall så har bevegelsene endret seg litt de siste dagene. Ikke så mange tydelig spark lenger, mer romstering og bevegelser. Har holdt på med litt forskjellig nå på formiddagen og synes jeg kanskje hadde kjent dem litt lite, så da kombinerte jeg hvilingen min med litt strikking, to episoder av Bones (har startet fra sesong 1 på dvd) og litt stryking på magen, da fikk jeg i hvert fall bevegelser der inne. Og så har jeg vasket madrassene til vognbagene, slang dem bare i maskinen og håpet på det beste, og jammen gikk det finfint, så nå tørker de på balkongen. Jeg skal gå meg en liten tur og nyte solen: kjøpe friske blomster, handle middag (Mannen ønsket seg fiskepinner, rett og slett!) og så kjøpe noen små pakninger med shampo og såpe til sykehusbagen. Så heldig jeg er som kan pusle rundt og kose meg med sånne små prosjekter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 22. mars 2011 #605 Del Skrevet 22. mars 2011 Men du Dalmore... Den her tittelen på dagboka di.. "..nå også som prøver" Jeg vil nå si at du er ferdig prøvd, og at du har klart det ganske så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #606 Del Skrevet 22. mars 2011 Haha, det har du helt rett i, andemor! Den må visst endres med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #607 Del Skrevet 22. mars 2011 Sånn, da er over 140 låneplagg sortert, nedskrevet, tatt bilde av og gjort klart. Alt i str 62 og 68 la jeg ned igjen i esken, det bærer vi på loftet og henter ned når det trengs. Det andre står klart på gjesterommet til å flytte inn når kommoden kommer. Noe kommer vi til å bruke mye, noe kanskje ikke fullt så mye. Men jammen er det kjekt å ha litt å velge i og ikke minst slippe å investere i absolutt alt nytt! Selvangivelsen viste 18 000 i minus på denne dama - men siden hele huslånet kommer på Mannens selvangivelse hvert år, er jeg ikke så veldig bekymret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #608 Del Skrevet 23. mars 2011 Da jeg våknet i dag, hadde jeg liksom ingen planer. Joda, listen over ting som burde vært gjort i leiligheten er laaaang, den blir visst aldri kortere heller, men det var egentlig ingenting som fristet. Solen skinte, men gåtur alene var heller ikke fristende. Jeg BURDE ha svømt, men kjenner at kroppen er tung og det er tung å motivere seg. I steden ble det litt Bones på dvd, sofakrok og pledd, fram til svigermor ringte for å småprate litt på formiddagen. ... da ble jeg straks litt mer effektiv, fikk unna litt småting og jammen meg så ringte den nybakte mammavenninnen og ville ha selskap på trilleturen. Så kjekt!! Så nå har jeg vært ute og gått en liten runde, før venninne og bittelille A ble med opp til oss for lunsj, kos og småprating. A sov og koste på meg, samtidig som mine egne små snupper sparket borti henne. "Hei, ikke kos sånn med mammaen vår, a!" Plutselig ble dagen SÅ fin, jeg har god samvittighet for at jeg fikk luftet meg og trimmet litt, lunsjen var sunn og så skeier jeg ut med BigOne til middag. Mannen skal ut på vift, mens jeg kan krype opp i sofakroken med strikketøy og god samvittighet. Og så fikk jeg avklart noe greier med svigermor, som så veldig gjerne har sagt at hun vil strikke tepper til bebisene. Aller helst skulle hun strikke nøyaktig de samme teppene som jeg har strikket til alle våre vennebebiser og som er "mitt varemerke"... Hormonell og litt småsår, jeg?!?? Forrige helg mente hun at hun ikke kom til å rekke å lage to, og jeg trodde vi ble enige om at da kunne jeg lage det ene og hun det andre. Men da jeg fortalte i sta at jeg snart var ferdig med det ene, sa hun bare at "åhja, men da kan jo ikke jeg lage det andre, jeg kan jo ikke gjøre forskjell". Litt snakke-forbi-hverandre, kanskje??? I hvert fall ble vi enige om at jeg bare skal lage begge disse teppene, det er lette og luftige ulltepper som jeg vet at veldig mange synes er helt supre allerede fra fødselen, og jeg vil jo gjerne ha dem klare til å legge i sykehusbagen. Pluss at de teppene er litt "min greie" som jeg har laget til alle vennebarna, så jeg synes liksom det er litt ekstra stas å lage dem til mine egne barn. Svigermor får finne noe annet å lage! Veldig fint å få avklart det i hvert fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 23. mars 2011 #609 Del Skrevet 23. mars 2011 Ble BigOne her til middag i dag og! Godt du og svigermoren din ble enige om de der teppene - kjedelig å være uenig om sånt småtteri. Håper du får en fin kveld med sofakos og strikketøy! (høres ut som min kveld egentlig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #610 Del Skrevet 23. mars 2011 Godt det ikke bare er hos oss, hegejenta! Svigermor og jeg var aldri UENIGE altså, var nok helst jeg som var litt sår på at hun absolutt skulle "kuppe" de teppene som jeg følte at var veldig min greie. Tror ikke hun merket at jeg var det, og nå løste det seg jo greit med at hun finner på noe annet. Meldte litt fram og tilbake i sta, men jeg endte med å ringe henne i steden, så hører jeg stemmen hennes og ikke bare et "tonefall" i en sms som jeg har lært meg at er håpløst å tolke. Ellers superkjekt med venninne med splitterny baby rett før vi får det selv, det er bare å suge til seg tips og triks og gode råd! Hun anbefalte feks å fylle fryseren med enkel mat til oss selv i steden for å bruke plassen til kaker og dill til barselsbesøkende - heldigvis akkurat sånn som jeg har tenkt selv også. De som kommer på besøk får enten ta til takke med det vi serverer der og da, eller så får de ta med noe. Jeg skal ikke bruke de første ukene som tvillingmamma på å være god vertinne med høye sukkerbrød, altså! ... kan hende jeg baker litt etterhvert, men da blir det helst grove rundstykker som vi kan spise selv, kanskje noen middager som bare kan varmes (lasagne, feks) og muligens noen gode boller som vi kan styrke oss på hvis nettene blir lange. MYE viktigere at tvillingforeldrene vår i seg næring enn at besøkende gjør det! Og Mannen har allerede begynt å samle på take-away-menyer som kommer i posten, han tror nemlig at sommeren blir en eneste lang take-awayfest hos oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 23. mars 2011 #611 Del Skrevet 23. mars 2011 En venninne av meg som har fire barn sa noe om at det å bestille mat som ble levert hjemme var utrolig deilig når de nettopp hadde kommet hjem fra barsel med minste jenta. Kan se for meg at en fryser full av mat isteden for kaker kan være mer nyttig ja. Har ikke så stor fryser vi - så må planlegge litt godt når jeg går ut i permisjon... Vil tro det var litt ekstra stas å kose på liten baby nå som du har to i magen selv. man gleder seg ikke noe mindre iallfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 24. mars 2011 #612 Del Skrevet 24. mars 2011 Kaker og søte saker er bare tull å ha, grove bakverk er gull verdt. Jeg fikk pappa til å bake når han var her, og han kokte også masse hjemmelaget tomatsaus. Veldig greit, funker både til pasta og pizza. Sikkert mye annet det funker til og. Ulike typer gratenger er supert å fryse. Er det i morgen du skal på kontroll igjen? Jeg syns forresten du er super sprek som fortsatt går så mye tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #613 Del Skrevet 24. mars 2011 En ny dag med solskinn, og jeg kan virkelig kjenne at det gjør underverker for humøret! Ikke det at jeg har vært i dårlig humør, men de to siste ukene har føltes litt lange og "tunge". Nå kjenner jeg at energien er på vei tilbake - i hvert fall litt! - og er litt mer motivert for å gjøre unna de siste ukene med ruging. Og egentlig føler jeg meg vanvittig heldig, jeg er ikke egentlig så innmari tung enda (veier jo fremdeles det samme som da jeg ble gravid... ), jeg kan bruke hele formiddagene på å kose meg, strikke til bebisene, tusle meg en liten tur og ikke minst nyte at våren er her. Tror jeg kommer til å savne disse dagene med masse tid til meg selv når det står på som verst her til sommeren! Takk for tur-ros, Trekkoppfuglen! Jeg føler at jeg burde vært enda flinkere, for det er jo ikke akkurat lange tusleturene jeg orker. Men jeg har hele tiden hatt som mål å komme meg ut en tur hver dag, og med noen få unntak har jeg fått det til. I helgen gikk Mannen og jeg litt lenger tur også, så jeg skal vel egentlig ikke ha dårlig samvittighet. Men for ernæringsfysiologen er jeg nok mest "overvektiggravid" og ikke så mye "tvillinggravid", så hun stiller ganske høye krav, synes jeg... I dag ble det bare noen hundre meter rundt borettslaget og så i matbutikken. Men bedre enn ingenting! Kjøpte med litt kjeks og noen sjokolader som er lagt i sykehusbagen, kjekt når det var plass i posen. Snickers til Mannen, New Energy til meg. Det er sånn sjokolade jeg aldri kjøper som godis, men som hører til eksamen for meg. Og en fødsel er vel som en slags eksamen? Merkelig følelse å stå foran godishylla forresten, jeg har jo ikke kjøpt noe der siden positiv test i oktober. Det ble plutselig vanskelig å velge! Men nå er sjokoladene og kjeksen lagt i en pose som er knyttet igjen, jeg stoler ikke helt på min egen impulskontroll... I posten i dag kom "Mamma for første gang"-boka, så nå skal jeg spise rundstykket mitt med philadelphia-ost, gulost og paprika ( min redning da jeg ble som mest matlei forrige uke) og kose meg med en liten pepsi max som jeg har unnet meg, mens jeg leser om tiden etter fødselen. Er liksom litt ferdig med å lese om graviditet, nå er det veldig fokus på tiden etterpå, kjenner jeg... Og ja, Trekkoppfuglen, ny kontroll i morgen! Spennende! Og jeg gleder meg til å se småsnuppene igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 24. mars 2011 #614 Del Skrevet 24. mars 2011 Får jo nesten lyst til å bli gravid igjen når jeg leser her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 24. mars 2011 #615 Del Skrevet 24. mars 2011 Blir spennende å lese rapport fra kontrollen imorgen! håper du får en fin torsdagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #616 Del Skrevet 25. mars 2011 Chica: Det er vel ikke noe å vente med, er det vel? Eller ok, da, hun er jo liten enda, så vente bittelitt kanskje? Men det ER jo koselig å være gravid, jeg prøver å kose meg litt ekstra siden dette mest sannsynlig er den eneste gangen jeg skal oppleve det. Litt bittersweet følelse, for det er jo så koooooooselig, og om noen få uker skal jeg ikke gjøre det igjen, noengang! Samtidig er det "mye greier", så på en måte er det jo kjekt å bare gjøre det en gang men få to barn ut av det! Rapporten fra dagens kontroll er som følger: Alt vel med både bebiser og mammaen! Eller nei, det skal jeg faktisk hoppe litt for: Det er SÅ deilig når alt er som det skal, og dermed har vi enda en milepæl å krysse ut! Bebisene vokser som de skal, og følger kurven sin veldig fint. Den ene veier ca 1480 gr, den andre ca 1420 gr. Det er vel omtrent det samme som enlinger på denne tiden, og da skal vi jo ikke klage! Tvilling1 (den som ligger nærmest åpningen) hadde sklidd litt framover og ligger nå nesten med rompa først (legen kalte det seteleie, jeg synes nå det ligner mer på tverrleie...), mens tvilling2 ligger i hodeleie. Det rimer med at jeg har kjent endel "romstering" fra den nederste, og at jeg plutselig har kjent bevegelse på den høyre siden, der jeg ikke har kjent det tidligere. De ligger forsåvidt sånn til at tvilling2 nesten er tvilling1, så legen mente at de fint kunne både bytte plass og snu seg tilbake til hodeleie på begge to innen de skal ut. Blir spennende på neste måling, siden leiet til tvilling1 bestemmer om det blir keisersnitt eller ikke... Livmorhalsen min var nå 4,2 cm, det er fremdeles godt innenfor normalen og jeg kan fremdeles bevege meg som jeg vil/orker. Jej! Blodtrykket var 130/80, urinprøven ren og fin og dermed er alle fornøyde! Mannen var med på kontrollen også, det er så koselig at han er med. Forrige gang sto han over, og det er SÅ mye bedre når han er med! Litt oppgitt over at vi får nye leger hver eneste gang, men de er jo hyggelige, så vi skal vel ikke klage. Denne legen var mye stillere enn de andre, og jeg må innrømme at både Mannen og jeg holdt pusten da hun ble helt stille mens hun lette etter tvilling2. Altså, vi så jo at den var der, men hun viste ikke noe hjerteaktivitet før det hadde gått maaaaaange sekunder og de føltes veldig lange. Hørte at Mannen også slapp pusten ut da hun viste den, så det var nok ikke bare jeg som reagerte. Hun så sikkert etter noe helt annet, men det blir liksom så veldig stille i rommet når de ikke sier noe... Nå er det fredags ettermiddag, jeg stakk innom på jobb etter kontrollen og vips, så var den dagen gått. Veldig koselig å være der altså, men det er slitsomt også. Jeg er mest fascinert av at alle sier det samme: "Ja, nå har magen vokst siden sist, ja". Jeg får mest lyst til å si: "Ja, det er liksom litt av vitsen når man er gravid det da"... Men for all del, alle er jo så hyggelige og skryter av at jeg ser sprek ut. DET er koselig! Det er jo ikke vanskelig å se sprek ut når man hviler hele dagen, har tid til å sminke seg ordentlig og ikke minst når man bærer på verdens største mirakel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 25. mars 2011 #617 Del Skrevet 25. mars 2011 for gode resultater på kontroll i dag Ikke noe er bedre enn fine kontroller! Det er KOS å være gravid ja, men jeg begynner å bli litt lei nå... Gleder meg bare mer og mer til å bli mamma! Håper du får en fin fredagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 26. mars 2011 #618 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg må si jeg er bare bittelitt misunnelig på dere som på en måte blir ferdig med alle barn på én gang. Det var min strategi også nemlig. Men det har vel mer med at bare tanken på å starte på nytt med IVF og sånn får meg til å bli skikkelig deppa. Og på den andre siden igjen, synes jeg det er greit at det bare er én inni der, for da får jeg forhåpentligvis være gravid flere ganger. Det er jo kjempekos. Så bra at alt så bra ut. Og så må jeg si at jeg er mektig imponert over at du ikke har lagt på deg et eneste gram siden du blir gravid. Du har jo til og med TO inni der. Tenk på hvordan du kommer til å rase ned i vekt når de er ute da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #619 Del Skrevet 26. mars 2011 Skjønner godt at du begynner å bli klar for å få ham ut nå, hegejenta! Jeg lengter til tider også etter å få tilbake kroppen min for meg selv, først og fremst å få tilbake min vanlige energi og ikke ha to små energivampyrer som suger til seg alt de kan få! ... men så tror jeg at siden vi altså tenker at dette er eneste gangen, så prøver jeg å nyte det litt ekstra og ikke tenke for mye på alle vondter og alle "greiene" som det jo faktisk er. I dag, feks, er ikke energien helt på topp, det ble nok litt for heftig opplegg i går. Først kontroll, så besøk på jobb og så barselsbesøk hos vennepar i går kveld. Bare hyggelige ting, men jeg var dødsliten da jeg la meg og føler meg sliten i dag også. Men solen gir jo ny energi, da! Jeg er veldig fornøyd med manglende vektoppgang selv også, Belle, særlig siden småkrypene vokser som de skal og jeg synes jeg spiser både mye og sunt. Men det er viktig å understreke at jeg hadde MANGE kilo for mye før jeg ble gravid da, det er jo ikke anbefalt at normalvektige ikke skal gå opp noe. Når man er overvektig, er det mer anbefalt å holde vektoppgangen i sjakk. Enda kommer det nok på noen kilo på slutten, men det blir i hvert fall ikke 30 + til slutt! Dagen i dag blir visst litt annerledes enn jeg hadde sett for meg. Mannen skal på TopGear-show med en kompis, jeg trodde han tok med seg kona sånn at vi skulle ha litt jentetid på by'n før kampen i kveld. Men hun orket ikke bytur i dag, og vips, så har jeg en hel lørdagsformiddag å slå ihjel alene. Også jeg som har aleneformiddag hver dag! ... men akkurat mens jeg skrev her, ringte en annen venneparkompis og inviterte oss dit for å se kampen i kveld. Så da har jeg i det minste en plan jeg også, og da føles ikke lørdagsformiddagen så lang alene! Dessuten har jeg allerede shinet kjøkkenet, stua er ryddet, jeg har ingenting jeg MÅ og kan egentlig kose meg hele dagen. Og så får jeg jo Mannen for meg selv i hele morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 26. mars 2011 #620 Del Skrevet 26. mars 2011 Så gøy å lese at jentene dine har blitt så store! Godt over et kilo hver er jo faktisk ganske mye når man tenker på at de er to inni der! Jeg synes også det er utrolig koselig å gå gravid, og spesielt når det er liv å kjenne inni der! Så det er bra at du fokuserer på å nyte det så mye du kan når det her kanskje blir eneste gangen. Tror de aller fleste kvinner synes det er fint å gå gravid. Jeg har flere ganger opplevd at de som er ferdig med å få unger sukker drømmende når jeg har fortalt at jeg er gravid. Så vi får nok bare kose oss med den tiden vi har og være takknemlige for at vi får lov til å oppleve det tror jeg! Ha en fortsatt fin helg, Dalmore! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå