hegejenta30 Skrevet 8. september 2010 #21 Del Skrevet 8. september 2010 EL skal altså være 14 dager FØR man får mensen, ikke 14 dager etter at man har hatt den, hvis jeg har skjønt det riktig? Det betyr vel at jeg i PP1 hadde EL på onsdagen, og ikke torsdagen som vi trodde? Vi hadde mandag kveld, onsdag kveld (seint) og lørdag formiddag. Ikke helt treff på EL, med andre ord. Og med såpass "ujevne" sykluser er det ikke så lett å forutse når EL kommer, så kanskje jeg skal sette i gang med testing denne måneden, for å treffe litt bedre? Må sette meg litt inn i denne EL-testingen, tror jeg. *går vitenskapelig til verks* Nå lever disse små svømmerne i opptil 3 døgn etter at de har kommet inn i deg - så man trenger ikke nødvendigvis ha sex akkurat på dagen man har EL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 8. september 2010 Forfatter #22 Del Skrevet 8. september 2010 Kjekt å vite, hegejenta! ... jeg synes bare noen skulle komme og fortelle meg at akkurat NÅÅÅÅ skal dere og så blir det barn, jeg. Tenk så kjekt, a! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. september 2010 #23 Del Skrevet 8. september 2010 ... jeg synes bare noen skulle komme og fortelle meg at akkurat NÅÅÅÅ skal dere og så blir det barn, jeg. Tenk så kjekt, a! Ja, hadde vært kjekt det Grattis med overstått 1 PP. Underholdende å lese det du skriver. Du er ny og med friskt mot og plenty symtomer Kjenner meg godt igjen, slik jeg var i starten også. Jeg måtte gå mange runder hvor jeg så godt som hadde vært overbevisst om at jeg var gravid, men så kom mensen og jeg følte meg skikkelig dust som hadde trodd så mye og lagt ut om symtomer og alt Ellers vil jeg anbefale el-tester. Jeg har sykluser som deg, mellom 27-29 dager. Men jeg har ikke 14 dagers luteal-fase, heller som regel 15 (16), så el-tester er greit Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 8. september 2010 #24 Del Skrevet 8. september 2010 Aldri noe gøy med TR Overvekt er jo bare et av mange symptom på PCOS, så det trenger du nok ikke bekymre deg for. Jeg vil jo tro at de fleste jenter har et av de symptomene der uansett Jeg syns EL tester er veldig greit, mest fordi jeg er litt kontrollfreak og liker å vite når EL er og når jeg kan forvente mens. Den skal komme 14 dager etter EL (og ikke omvendt), om det er helt på dagen vet jeg ikke.. Uansett EL tester eller ikke er det generelt anbefalt annenhver dag. Da kommer det nye forsyning svømmere samtidig som man uansett treffer godt på EL. Jeg syns det er lett å bli litt overivrig da, man vil jo så gjerne ha klaff :gjeiper: Og da blir det gjerne litt oftere akkurat rundt EL, det gjør ingenting så lenge ikke sambo/mann/kjæreste har dårlig sædkvalitet. Bare å kjøre på neste PP med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 8. september 2010 #25 Del Skrevet 8. september 2010 Så dumt at TR kom i dag da! Kan skrive under på at jeg driver med det her symptomjaget også! Forrige måned kunne jeg sverge på at jeg til og med hadde bedre luktesans! De er så like de her symptomene, så det er jo til å bli sprø av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 8. september 2010 Forfatter #26 Del Skrevet 8. september 2010 Takk for gode ord, jenter! Kjenner det er litt tårer i øynene innimellom i dag, men siden jeg ikke hadde mitt vanlige "gråteutbrudd" i går, skriver jeg det på den vanlige TR-kontoen og ikke som skuffelse. Det er nemlig ganske vanlig på 1. dag av mensen for meg. Kan tenke meg at du kjenner deg igjen, Linegourmet! Det er vel sånn med de fleste i starten, at man går inn for det med liv og lyst? Kjempegira, leser alt om prøving og ikke minst denne symptomjakten. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle bli sånn, men kjenner jo egentlig meg selv godt nok til å vite at jeg går veldig opp i ting, så det er egentlig ikke så rart. Og så tenker jeg at jeg skriver så ærlig og åpent jeg kan her inne, så får dere heller humre litt av alle symptomene mine og ideene jeg får. Bedre det enn å stenge det inne og plutselig åpne seg helt i fylla for sjefen eller noe. Takk for klem, *lilly*! Jeg er litt kontrollfrik selv, så det blir kjekt med EL-tester. Kjenner at det er spennende å bli bedre kjent med hvordan kroppen funker også! Nuh skal jeg gå hjem og lage blomkålsuppe til to gode venninner, suppen har litt hvitvin i seg og jeg skal nyte et glass mens jeg lager den. Fredag blir det spekemat&vin hos svigers, det er jo fordel med TR-besøk - masse vin å kose seg med! Her gjelder det å se livets positive sider! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 8. september 2010 Forfatter #27 Del Skrevet 8. september 2010 Godt at det er flere av oss, andemor! Jeg må fremdeles innrømme at jeg synes den kvalmen er helt merkelig, jeg er virkelig ALDRI kvalm ellers. Men men, kroppen er jo en merkelig innretning, så man får vel bare venne seg til det! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 9. september 2010 #28 Del Skrevet 9. september 2010 Aaaw, at den tanta aldri vet å kjenne sin besøkelsestid. El-tester er gøy, kjekt å lære kroppen sin å kjenne. Når det gjelder symptomer så har jeg ikke kjent så mye til det, bortsett fra denne ene gangen når jeg var gravid!! Hele kroppen føltes rar uten at jeg kunne si noe om hva som var gæli. Men så satte mensmurringene inn for fullt og jeg fikk en sterk mistanke om at noe var i gjære, har nemlig ALDRI murringer uten å ha mens samtidig. Hell og lykke neste PP. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 9. september 2010 Forfatter #29 Del Skrevet 9. september 2010 Da er vi visst noenlunde like, mocci, for jeg pleier bare såvidt å kjenne stikkinger den samme dagen som jeg tror jeg har EL, og så ingenting mer før mensen kommer. De siste ukene har jeg både hatt vondt og vært kvalm, så ikke kom og fortell meg at ikke kroppen i hvert fall har jobbet med saken! Det hjalp på den bittelitt skuffelsen med litt shopping etter jobb i går, jeg investerte i nytt sengetøy med eksklusiv følelse (bomullssateng). Satser på at det gjør oss fristet til enda mer denne syklusen! Da Mannen kom hjem seint i går kveld, var han passe småbrisen og sliten. Jeg prøvde å dulte borti og si at "jentene på KG sier at man må pu** minst annenhver dag for å ha en sjans på en bebis". Han falt bare ned på puta og sa "åh, det hørtes slitsomt ut" før han sovnet... Stakkars mann, han skjønner nok ikke hva han har satt i gang. Satser på at han kommer til å være en sliten, men lykkelig mann ved neste korsvei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 9. september 2010 #30 Del Skrevet 9. september 2010 Får satse på at det ikke høres like slitsomt ut når han har fått hvilt seg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 10. september 2010 #31 Del Skrevet 10. september 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. september 2010 #32 Del Skrevet 10. september 2010 Da Mannen kom hjem seint i går kveld, var han passe småbrisen og sliten. Jeg prøvde å dulte borti og si at "jentene på KG sier at man må pu** minst annenhver dag for å ha en sjans på en bebis". Han falt bare ned på puta og sa "åh, det hørtes slitsomt ut" før han sovnet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kari-Kari Skrevet 12. september 2010 #33 Del Skrevet 12. september 2010 håper han ombestemmer seg litt annen tilbakemelding her i huset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 13. september 2010 Forfatter #34 Del Skrevet 13. september 2010 Jeg måtte fnise litt jeg også, ja! ... og jeg tror nok det var kombinasjonen av en smule sliten og en smule brisen som snakket, for vanligvis synes han nok det er fint at kona kaster seg over han annenhver dag... :glise: Vi har vært ute av byen i helgen, på hjemstedet vårt. Det er helger fylt med barn, hus, vennepar og gravide på alle kanter, og lengselen blir nok ekstra stor for min del. Men det går bra altså, det er ingen sår lengsel, mer forventningsfull for vår egen del. I sammenkomst med flere voksne damer på fredag kveld, der ble det selvfølgelig snakk om svigermor og at hun ikke er bestemor enda. Jeg sparket svigerinnen min på leggen, og hun sparket tilbake, men ellers valgte vi bare å snakke om andre ting. Så fascinerende at til og med damer med egne unger ikke skjønner at man ikke bare kan trykke på en knapp? Jeg mener, jeg er en dame på snart 32 år som har vært gift i straks ett år. Dere tror vel ikke at jeg aldri har tenkt på barn?!? Når spørsmålene kommer om "Dere skal ikke ha barn dere da?", så er det fristende å svare noe sånt som "Barn!??! Oi, det har vi visst aldri tenkt på. SÅ bra at du minnet oss på det, tenk om vi hadde glemt det???!" I steden har jeg begynt å svare: "Joda, en vakker dag skal vi nok det, og da skal du nok få beskjed skal du se"... :gjeiper: Det pleier å stoppe kjeften på de 60 år gamle damene. Ellers har vi vært sammen med flere små fadderbarn, knusekost og tørket snørr. Deilig helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 13. september 2010 #35 Del Skrevet 13. september 2010 Typisk det der altså. Vi også får en del kommentarer nå som vi har giftet oss. Blir mye svevende svar ala "Det kommer når det kommer det der..." Heldigvis godtar folk utrolig mye svevende svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 14. september 2010 Forfatter #36 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Jada, vi pleier å svare ganske svevende vi også. Noen dager er jeg bare litt ekstra "sår" på hele barnegreia, og da klarer jeg ikke å bare le av det. Synes det er overraskende mange som spør og graver, faktisk. Ikke våre nærmeste, men litt mer perifere folk på jobb osv. Men herlighet, jeg skal ikke klage. Vi har jo så vidt bare startet å prøve, og lever selvfølgelig fremdeles med troen på at vi skal få barn om ikke så altfor lenge. Tenker hvor vondt det må være for dem som har forsøkt veldig lenge når folk maser og spør... Besøket av TR er over for denne gang, og da kan vi offisielt sparke igang PP2 i dag! Det høljer ned ute, dette er en av de sjeldne dagene der jeg skal rett hjem etter jobb, ikke på trening (som i går) eller ut på noe. Vi skal ha taco med pitabrød til middag, tenne masse stearinlys og bare kooooooose oss i høstmørket. Perfekt start på PP2, spør du meg! I helgen kom eggløsningstesten i posten, så den skal jeg vel kaste meg over neste søndag/mandag. Blir litt spennende å se om jeg kjenner kroppen min så godt som jeg tror... Jeg er jo en smule kontrollfrik også, så det er fint med alt man kan sjekke og vite. Neste IKM er den 6. oktober, bare noen få små dager etter at vi feirer vår aller første bryllupsdag. Tenk for en fin bryllupsdagspresang vi kunne fått.... *drømmer* Endret 14. september 2010 av Dalmore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 15. september 2010 #37 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg er også lei av alle skal dere ikke ha barn snart spørsmålene. I likhet med deg er det ikke familie og venner som maser men kollegaer på jobben. Jeg er vel den eneste på kontoret i fruktbar alder som ikke har fått barn enda...... Hver gang vi får besøk på jobben av kollegaer i permisjon som har med seg sine små, så får jeg høre det...slik som "åååå har ikke du lyst på en slik, eller blir du ikke fristet nå".. Jeg bare smiler det hele bort, men jeg syns folk burde holde seg for gode til å slenge slike kommentarer. Jeg tar meg ikke nær, men syns det er ufint og irriterende. Hvordan det må føles for noen som har prøvd i flere år, kan jeg ikke forestille meg. Det må jo være fælt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 15. september 2010 #38 Del Skrevet 15. september 2010 Dumt at TR kom denne gongen, men lykke til med PP2, kanskje det skjer noko då?? Eg tell ned til søndag, då er det gått to veker og 1 dag sidan utskrapinga og då kan vi slutte med det pålagte sølibatet og prøve på nytt, hehe Så får vi berre krysse fingrane for at det lukkast for oss begge i september/oktober! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 15. september 2010 Forfatter #39 Del Skrevet 15. september 2010 Ja, mange maser, men etter å ha vært sammen så lenge (13 år) og gift i snart ett år, så vet vi godt hvordan vi skal sno oss unna spørsmålene uten å si for mye... Merker at jeg noen ganger har lyst til å fortelle om prøvingen. For eksempel når det blir spørsmål om hvorvidt jeg vil ta gjenvalg på et verv på jobben for neste år. Valget er ikke før i slutten av november, og hva vet vel jeg om situasjonen min på den tiden?! Men vi er særdeles enige om at vi ikke skal fortelle en levende sjel om dette prøveprosjektet vårt, så da holder jeg meg til det. Ja, vi krysser fingrene hardt for PP2, Silverdoe! Jeg skal krysse både for deg og for meg - men ikke beina, det skal jo tross alt lages barn her! :gjeiper: Jeg forsøker som best jeg kan å holde igjen på å planlegge, snakke og tenke på en eventuell baby. Det er ikke lov å begynne på strikking til egne barn, vi snakker ikke om navn eller noen andre ting. Og det er i hvert fall ikke lov å kjøpe noe utstyr! Men jeg leser bøker om jenter som prøver å få barn, da! Forrige uke leste jeg "Prosjekt Baby" av Sinead Moriarty. Og holder akkurat nå på med boken til Jools Oliver, kona til kokken Jamie. Den heter "Minus Nine to One", og handler om deres prøving, graviditet og spedbarnsperiode. Synes det er morsomt med sånne bøker, og så får jeg ting litt ut av systemet, sånn at jeg ikke tenker så mye på det selv. Er ganske mye roligere på dette denne prøveperioden, som jeg vel forventet også, siden jeg kjenner meg selv og vet at jeg går veldig inn for ting i begynnelsen. Tror det er mye sunnere å være litt avslappet til hele greia. ... selv om jeg ofte har funnet meg selv i en litt "melankolsk" stemning etter at vi startet dette prosjektet, når jeg får mail med bilder av venninnebabyer, når jeg snakker med min gravide venninne, eller når jeg leker med fadderbarna mine. Det er akkurat som om jeg ubevisst "vet" at vi ikke kommer til å lykkes, som om hjernen min innstiller seg på at vi kanskje aldri lykkes. Merkelig følelse, særlig siden vi bare er i PP2... Vi sparker forresten offisielt PP2 i gang først i kveld. Har litt "glatt" slim/utflod (sorry detaljene), men tror jo ikke at EL kommer før om en ukes tid. TR forsvant på mandag, men vi har vært slitne begge to disse to dagene. Som Mannen sier: Vi sparer på kruttet til å sette inn kjempestøtet litt nærmere EL! Nåja, det kunne jo være hyggelig med litt uten at det bare var babylaging det handlet om også, jeg vil jo gjerne at det skal være litt lystbetont, ikke bare EL-styrt. Det blir sikkert tidsnok det ettersom PP kommer og går... Og så vet jeg så inderlig godt at det å ha sex gir mer sexlyst, mens hvis man først dropper det for en periode, er det liksom lettere å stå over. Så i dag skal Mannen til pers, sliten eller ikke sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 15. september 2010 #40 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) "Minus nine to one" er en så fin bok! Har den stående i bokhylla, leste den for et par år siden. Jeg synes de er en så nydelig familie nemlig, og så er jeg litt sånn småforelska i Jamie da... *ehem* Av en eller annen grunn føles det litt godt at de slet litt i starten, men så har det jo vist seg at de er super-fruktbare - venter vel på nr 4 i disse dager, om jeg ikke husker feil? Nuvel. Dere får kooooooose dere i kveld, snupsi Vi krysser fingre og tær (men ikke knær, nei!) og satser på at det blir...juni-babis i Dalmore-familien! Endret 15. september 2010 av Frk. Stella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå