hegejenta30 Skrevet 23. november 2010 #341 Del Skrevet 23. november 2010 Høres ut som om du virkelig koser deg på fri-dagen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 24. november 2010 Forfatter #342 Del Skrevet 24. november 2010 Jeg nyter fridagene, hegejenta! ... men lurer på om jeg føler meg dårligere fordi jeg plutselig har tid til å kjenne etter, eller om jeg faktisk ER litt dårligere denne uka. Nåja, skal ikke klage, for i dag har jeg ikke kastet opp, og føler meg ikke fullt så kvalm som i går og dagen før. Det ble en lang ringerunde til gode venninner i går kveld, jeg rakk seks stykker og kunne legge meg med et stort smil om munnen. Det er virkelig moro at folk gleder seg sånn på våre vegne, noen blir tårevått glade, mens andre jubler høyt i telefonen. De aller søteste var nok døtrene til min barndomsvenninne, de er 6 og 8 og var tilfeldigvis ved siden av mammaen da jeg ringte. Vi har et ganske tett forhold, jeg er fadder til den ene og de synes det er stor stas med mammas venninne som har tid til å gi dem full oppmerksomhet og som lar dem låne øredobber og kjeder. Nå ble de helt overveldet av at jeg også skulle få ikke bare en, men TO babyer! Den minste meldte seg til å trille masse, og var veldig opptatt av om det var eneggede eller toeggede. Sååå søte! Svømming med venninne ble avlyst i dag, jeg burde ha gått dit selv, men kjenner at det er tungt å motivere seg til det. Føler at jeg er helt utslitt, bare tanken på å hente posten føles uoverkommelig. Jeg har nok hatt for rolige feriedager! I morgen formiddag må jeg på et møte på jobben, kanskje det blir lettere å gå på svømming når jeg likevel er ute av huset? Satser på det. Jeg lovte jo meg selv å ikke få dårlig samvittighet for noe denne uka, men akkurat den fysiske aktiviteten har jeg litt vondt i magen for... Satser på å bruke den litt bedre formen i dag til å shine litt her, det trengs virkelig... Mannen er flink til å ta i et tak, men han har mye på jobb om dagen og er sliten han også. Det er som du sier hegejenta, ti minutter gjør mye og så får jeg heller ta litt pauser underveis. Jeg HAR gjort noe nyttig da: strikker litt julegaver og ble ferdig med en bolero til en god venninne i dag. Kjekt å kunne legge den rett i gavebunken og krysse ut et punkt på listen! At jeg så på TV samtidig, gjør det jo ikke mindre nyttig, eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 24. november 2010 #343 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Det er jo det som er det geniale med strikking - at man kan se på noe på TV'n med det samme. Ofte er det ikke så nøye hva det er man ser på heller bare tv'n står på. Gjelder spesielt om det er avansert mønster man følger og må konsentrere seg litt. Og jo mer spennende det er på TV'n jo fortere går pinnene... (iallfall min erfaring) Godt å høre kvalmen ikke er så kraftig i dag. Den gravid kvalmen er noe jeg ikke unner noen egentlig - men den hører desverre med... Stor til deg! Edit: Glemte jo helt å for 11 uker! Endret 24. november 2010 av hegejenta30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 24. november 2010 Forfatter #344 Del Skrevet 24. november 2010 Vi er helt enige om strikkingens genialitet, hegejenta! Jeg tåler mye dårlige filmer som Mannen plukker ut bare jeg har et fint strikketøy å holde på med! Lurer på om tickeren min ikke er helt i form, for med den nye terminen 14. juni så rundet jeg 11 uker på søndag. Får opp det på terminkalkulatorer også, så det er kanskje bare tickeren som ikke har det helt godt med seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 24. november 2010 #345 Del Skrevet 24. november 2010 Merkelig at tickeren ikke skal stemme... Kan jo være noe med at USA/UK og Norge ikke oppererer med samme svangerskapslengde? Teknologi er og blir en underlig ting - som også av og til kan se ut til å leve sitt eget liv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 24. november 2010 #346 Del Skrevet 24. november 2010 Det høres ut som om du har noen skikkelig fine feriedager (bortsett fra kvalmen da ). Kjenner jeg er litt misunnelig - jeg som nettopp har kommet hjem fra 3 ukers ferie. Tickeren blir feil fordi USA opererer med 40 uker, mens vi i Norge opererer med 40+noe. For å få riktig ticker må jeg sette termin 4.juni - har egentlig 7.juni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 24. november 2010 Forfatter #347 Del Skrevet 24. november 2010 Høres ut som en god forklaring det, Belle, siden den er to dager feil. Jaja, viktigste er jo at jeg selv vet når terminen er! Har fått streng beskjed av ernæringsfysiologen om å få i meg mer kalsium. Jeg sliter litt med melka, for er ikke spesielt glad i melk fra før og blir ordentlig kvalm av det nå. Prøver med mye ost, spiser en mager yoghurt hver dag og jobber med å få ned et glass melk hver dag også. Prøver å tenke på det som medisin, rett og slett! Hun tipset meg om å kjøpe naturell Biola og ha noen frosne bær oppi (altså uten sukker). Men blæh, det var IKKE noe godt! Litt for surt for meg, må jeg innrømme... Selv med gode blåbær oppi var det ingen højdare. Tror jeg bruker blåbærene på pannekaker i dag i steden, jeg. Mannen lager pannekaker uten sukker, og med rene bær på så er det ikke den voldsomme sukkerbomben. Må innrømme at det ikke er så enkelt å spise supersunt når man er såpass kvalm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 24. november 2010 #348 Del Skrevet 24. november 2010 Ææææsj, melk klarer ikke jeg heller nå. Og jeg som drikker minst tre glass til lunsj normalt sett. Men jeg har fått dilla på frokostblanding jeg da (som dessverre er sukkerbombe deluxe), så får i meg litt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 25. november 2010 #349 Del Skrevet 25. november 2010 Hurra for 11 uker! Snart i mål med 1 trimester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 25. november 2010 #350 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg har bestandig vært glad i melk - og har faktisk blitt mer glad i det nå etter at jeg ble gravid! Og det er jo ikke det dummeste... Håper du får en fin dag i dag - til tross for et lite jobbmøte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 25. november 2010 #351 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg har ikke drukket melk på over 10 år, men på frokostblanding går det greit. Men skjønner godt at det frister lite når du er kvalm ja! Kan du ikke evt spe på med kalsiumtabletter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareBea Skrevet 27. november 2010 #352 Del Skrevet 27. november 2010 Oiiii tvillinger?? Gratulerer så kjempemasse!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 28. november 2010 #353 Del Skrevet 28. november 2010 Hva med o'boy? Da får du i deg melk i alle fall Også er det jo nam nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 28. november 2010 #354 Del Skrevet 28. november 2010 Ikke prøv o'boyen med daim biter i iallfall! den er søt den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 28. november 2010 #355 Del Skrevet 28. november 2010 Ikke prøv o'boyen med daim biter i iallfall! den er søt den! Finnes det??? Hørtes ikke videre godt ut :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 28. november 2010 #356 Del Skrevet 28. november 2010 Jupp, mannen kjøpte det for å teste da han fikk så lyst på O'boy her for noen uker siden. Men fy og fy så søtt og ekkelt det var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 29. november 2010 #357 Del Skrevet 29. november 2010 Ja, den hadde vi også. Endte med at vi kastet den. Ikke bare smakte den rart, men det ble jo sånne daim-bit-guffe i glasset i tillegg! Æsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 30. november 2010 #358 Del Skrevet 30. november 2010 Synes forresten det er usedvanlig stille fra Dalmore-kanten. Håper alt står bra til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 30. november 2010 #359 Del Skrevet 30. november 2010 Enig med deg andemor! Syns godt vi kunne få en oppdatering om hvordan det gikk på UL for noen dager siden, som så vidt ble nevnt da Dalmore var innom dagboka mi en snartur i går... sendes til deg iallfall Dalmore - og håper du har det bare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 30. november 2010 Forfatter #360 Del Skrevet 30. november 2010 Litt stille herfra om dagen, ja, men det er så fint at jeg har dere som holder liv i boken min! Forrige uke var det jo ferie, og da prøvde jeg å finne på andre ting enn å bruke PC-en. I helgen var vi på svensketur med tre vennepar, og i går var jeg tilbake på jobb og måtte konse litt på å få unna noen arbeidsoppgaver. Og vips, så går dagene uten oppdatering her inne! Det var deilig med ferie, men nå føles det veldig lenge siden... Jeg synes dagene forsvant altfor fort, formen var generelt veldig dårlig og så hadde jeg jo plutselig tid til å kjenne godt etter hvordan jeg følte meg! Fikk ikke gjort et eneste av de punktene som sto på to-do-listen, men sånn er det bare. Det var jo det jeg lovte meg selv å ikke ha dårlig samvittighet for... På fredag var vi forresten på ny ultralyd, det var fint å se Klabb&Babb igjen! Nå var jeg jo litt mer forberedt på hva som skulle komme, og kunne konse litt mer på å faktisk se på dem. Overlegen var vel ikke den mest overstrømmende jeg har vært borti, men greit nok, de fikk sett det de trengte og det funket for oss. Hun mente forresten at de mest sannsynlig er toeggede, ut fra hvordan de ligger der inne. Takk for tips om O'boy, forresten! Har vært veldig fristet av det, men når man ser hvor mye kalorier som er i ett glass (140 kcal...), så mister man litt lysten. Jeg skal jo helst holde meg HELT unna sukker, og da er nok ikke O'boy øverst på ønskelisten til den strenge ernæringsfysiologdamen! Prøver å få i meg både yoghurt og litt melk, så kanskje jeg redder meg på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå