Gå til innhold

Dalmores dager

Dalmore

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis jeg ikke husker helt feil så skal du på UL i dag...

Lykke til iallfall!

:klem: og håper du har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er meg i dag: :sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::legrine::biggrin::hjerte::hjerter::hakeslepp::klappe::klaske::kyss::murvegg::overrasket::overrasket::overrasket:

Ultralyd i dag tidlig. Og jeg har ikke bare en liten astronaut, men TO inni magen min. Gud hjelpe meg, hvordan skal dette gå??!? Hva gjør vi nå?!?!?

Har en sterk følelse av at 15. november 2010 markerer The End of The World As We Know It.....

Hyperventilerer fremdeles, ler og griner om hverandre. FOR ET KJEMPESJOKK!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TVILLINGER??? :hakeslepp:

WOW - så gøy! :duskedame:

Kan tenke meg det er et lite sjokk ja! Men du verden så gøy da!

Godt jobba må jeg si! :hoppe:

:klemmer:

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du sier??? TVILLINGER???? :hakeslepp::hoppe::hakeslepp::hoppe::hakeslepp:

Åherreminhatt! Men så morsomt og...herreminhatt!!!!!! Overlevde mannen din opplevelsen eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh yess, tvillinger. Det var liksom ikke tvil heller, vi så to særdeles tydelige fostersekker med en gang hun fikk opp bildet...

Mannen har tøyset med det hele helgen, sagt at han tror det er to, eller kanskje tre? Og mitt svar har hele tiden vært "heller to enn ingen". Det er jeg litt usikker på om jeg mener nå, gitt... :sjenert::ler:

Neida, jeg skal ikke tulle. Det er klart det er et kjempesjokk, jeg føler at jeg ikke har fått puste skikkelig, og klarer ikke å konsentrere om noe annet enn et digert to-tall som dundrer i hjernen min. Dette forandrer jo veldig mye mer enn om det bare var en inni der, og jeg tror det kommer til å ta litt tid før jeg venner meg til tanken...

Og gjett om jeg vet om to par besteforeldre som kommer til å få sitt livs sjokk til helgen!??!? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal du ha jenta mi - du gjør det ordentlig når du setter igang!!! :fnise: Superfertile Dalmore! :hjerte:

Men jeg skjønner du er litt rystet i grunnvollene - det er jo en omstilling nok å være gravid og å skulle sette et liv til verden - og så er det TO!?!?! Kanskje greit at dere tok en ekstra tidlig ultralyd, når alt kommer til alt, så dere ekstra tid på å omstille dere. Og kjære deg, dette er jo egentlig bare en velsignelse - tenk på det, TO BABISER! Og dere fikser dette helt fint - det er jeg overbevist om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir også sikkert verdens beste sjokk-nyhet for de kommende besteforeldrene, så fort den første sjokkbølgen får lagt seg!

Blir spennende å følge deg og frøene videre nå!

Når man har ventet lenge med å få barn så må det jo på en måte være verdens beste sjokk-nyhet å få?? Selv om det snur opp ned på livet med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, frk. Stella. TO STYKKER! PÅ EN GANG!!!!!!!!

:rødme:

Jeg forsøker febrilsk å fokusere på det positive, men må si at det var et kjempesjokk, og det er ikke bare glade følelser jeg sitter med. Ikke minst så er det jo plutselig et dobbelt risikosvangerskap, både overvekt og tvillinger. Juhu, liksom... :sjenert:

Men, jeg føler meg godt tatt vare på på Riksen til nå, og det slutter de helt sikkert ikke med når jeg forteller dette på torsdag. Det er betryggende, at man føler seg i trygge hender. Og herlighet, det fødes vel tvillinger ganske ofte i Norge, så da skal vel jeg klare det også?

Men klart, det forandrer jo også en del i forhold til tiden etter at de kommer ut... Det får vi ta da, akkurat i dag tror jeg ikke vi skal tenke og planlegge så langt fram. I dag skal vi bare fokusere på at det ser ut som jeg har TO sunne og friske små fostere i magen, skilleveggen mellom dem (som visstnok er viktig) ser veldig fin ut, og vi har GOD tid til å forberede oss.

Vet du, Frk Stella, Mannen tok det kjempefint! Jeg ble helt på gråten, men han bare gliste. Han har som sagt tøyset med det hele helgen, kanskje som en måte å forberede seg på? Han skjønte det også med en gang, så da jordmoren sa "Hm, ser dere det samme som jeg ser?" så nikket vi bare begge to... Etterpå har han bare vært helt fantastisk, SÅ fornøyd og kun fokusert på det positive. Det trengte jeg, som var i ferd med å få skikkelig sjokk og gå rett i kjelleren... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at du tenker på dette med økt risiko (bare sånn i mitt tilfelle, ALLE rundt meg er er veldig på at når/dersom vi gjennomfører IVF "så setter dere bare inn to egg og vips tvillinger!" Jeg er mer skeptisk - både til den økte risikoen som sagt, men også til det at jeg tror det blir omstilling nok med én så om jeg får velge lissom....), men du kommer nok til å få så tett oppfølging, og vet du - jeg tror du er MYE sprekere enn mange av normalvektige gravide! Og når alt kommer til alt, så er det DET som teller :)

Og så kan jeg komme med alle solskinnshistoriene om de med tvillingersvangerskap/fødsler som jeg kjenner/har hørt om - sunne svangerskap, svangerskap som faktisk går OVER termin, friske barn med normal fødselsvekt - og de fleste av tvillingene er nå rundt 20! (Jepp, det er en del tvillinger i min familie) Da kan du bare tenke deg hvor mye legevitenskapen har utviklet seg siden den gang... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for søte og gode ord, begge dere to! Min gravidevenninne sender meldinger jevnt i dag også, det er godt med litt støtte! :) Sjefen og min kollega bare ler, de er to og tre-barnsfedre og synes nok dette er ordentlig artig... :ler:

Mannen fokuserer også på hvor stas det er med TO babiser, Frk Stella, han sier at vi har jo alltid ønsket oss to barn, og nå tar vi to i samme slengen. Kjekt! Mens jeg er kanskje litt mer realistisk, og sier at joda, fint med to, men det kunne kanskje vært fint å venne seg til en av gangen? :ler: Svaret hans er bare: "Pøh, vi er to voksne som tar en hver, og du har jo to pupper?". :ler:

Alt det praktiske rundt blir jo plutselig også helt annerledes. Vi har liten leilighet nok som det er, og selv om det kanskje er plass til to små nurk, så er det nok ikke plass til to 1-åringer. Fine Mannen svarer bare "Jaja, så var dette kanskje det sparket i rompa vi trengte til å komme oss ut av byen, da". Jeg tenker på barnevakt - hvem orker vel å passe to av gangen?? Mens Mannen svarer: "Pøh, vi har fire spreke besteforeldre som ikke har noen andre barnebarn, vi har massevis av flinke folk rundt oss som kommer til å hjelpe oss. Vi må bare være flinke til å be om hjelp".

:hjerter:

Han er så FIN, han Mannen min! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din har iallfall begge beina godt planet på jorda. Høres ut som en skikkelig god klippe å støtte seg til!

Dere kommer til å klare dette så fint atte - det er jeg overbevist om!

(selv om du/dere trenger litt tid til å lande på og komme over sjokk-nyheten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, hegejenta, jeg har ofte følt at jeg har vært klippen, den som holder oss fast og ikke trekker oss ned i kjelleren. Men han har virkelig vist seg fra en "ny" side i dette svangerskapet, og i dag var det han som reddet meg fra å gå rett i bakken. Det er fint at han kan "step it up" når jeg trenger det som mest!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG! :hakeslepp: Tvillinger!

Nå viser det seg jo at klosteret var smittsomt i forhold til at egg festet seg, får håpe det gjelder kun 1 egg :ler:

Grattis med 2! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke helt enkelt å konsentrere seg om jobb i dag, kjenner jeg. Heldigvis er det seminar i morgen, så da slipper jeg å sitte foran en pc hele dagen. Det er altfor enkelt å lese om tvillinger til øyet blir både stort og vått, og det er ikke akkurat BARE solskinnshistorier å lese... :sjenert:

Mannen sender meg sms-er der det kun står "2 bebiser!" og "Fy flate, vi er gode". Det hjelper litt, men akkurat nå er jeg visst mest fokusert på både det praktiske og det negative. Det var liksom ikke helt sånn jeg så det for meg... :sjenert:

Kjenner at det blir litt enklere når alt blir offisielt, for nå er det visst mye tanker og følelser som jeg føler meg litt alene om. Samtidig tror jeg det er en stor fordel at vi har vent oss til dobbeltanken innen vi forteller det til folk rundt oss. Særlig for besteforeldrene, som kommer til å bli superbekymret fra starten av. Da er det kanskje godt hvis vi er trygge og rolige på dette, som jeg regner med at vi kommer til å bli i løpet av noen dager... Fredag forteller vi det til svigers, lørdag til mamma og pappa. DET kommer til å bli store dager i vårt liv! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal visst det, Lilly... :sjenert: Selv om hjernen min ikke har skjønt det enda, det er akkurat som om det bare er noen som tuller med oss. En dårlig drøm, liksom. Men det er vel bare å venne seg til tanken først som sist?? ;)

Og så grubler jeg litt på dette deltidsstudiet mitt. Jeg synes allerede nå at det er slitsomt å studere 50% ved siden av 100% jobb. Og eksamen er altså en uke før termin - det hadde vært mulig å gjennomføre med en baby, men med to er det litt vel optimistisk å se det for seg, tror jeg. Tvillinger fødes jo som regel litt før tiden, og jeg kan ikke legge opp til å ha eksamen midt i barselstiden.

Problemet er vel mest at jeg studerer på et stipend, det er altså ikke jeg selv som betaler skoleavgiften. Det er fristende å bare hoppe helt av, jeg tror ikke jeg kommer til å orke å gå på studier samtidig som jeg er hjemme med to små heller. Tror jeg må ringe dem og høre hva de sier, for det frister ikke veldig å betale studieavgiften på 19 000 kroner selv heller... :sjenert:

Argh, plutselig var det en hel del ting som ble veldig vanskelige her... :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo nesten litt skremt når jeg så smileyene du hadde lagt inn etter UL - men er jo superkoselig med tvillinger! Er et tvillingpar i ene barselgruppen min, og hun mamma'en virker iallfall som hun synes det er helt greit. Mange sier jo at den største omveltningen er å gå fra ingen barn til det å få barn, og at unge nr 2 merker de knapt noen endring når kommer. Så er ikke sikkert der er så mye større omveltning å få tvillinger i forhold til bare en.

Fordelen med tvillinger er jo at besteforeldrene får et barnebarn hver når de er på besøk ;) Her krangler omtrent mamma og pappa om hvem som skal kose med snuppa når de er her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG OMG OMG OMG TO huleboere!!! :dåne: :dåne: :strix:

Noe så utrolig hyggelig da - dobbel glede som man sier. :)

Forstår veldig godt at du er sjokka, er liksom ikke det man regner med når man blir gravid. ;)

Min lillesøster fikk tvillinger som førstegangsgravid, hun hadde et helt supert svangerskap og guttene ble født på vanlig måte, dog kom de 1mnd før termin. Så det finnes solskinnshistorier. :)

Men etter at guttaboys kom til verden ble det definitivt slutt på life as you know it. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...