Gå til innhold

Dalmores dager

Dalmore

Anbefalte innlegg

Det er alltids lov å håpe på at det skal komme litt energi... Jeg har fortsatt minimalt med energi, selv om det begynner å komme seg litt.

Ønsker deg en riktig GOD HELG!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser fingrene for at energien kommer tilbake til oss begge to, jeg! *kryss*

Ah, lørdag. Sov lenger enn vanlig, sofakos med sambo fram til han stakk ut på arrangement. Etter det har jeg brukt absolutt all energi på å skrive skoleoppgave. Jeg tar nemlig et deltidsstudium ved siden av jobb, og en innleveringsfrist nærmer seg faretruende. Må innrømme at det føles ekstra tungt å studere 50% ved siden av 100% jobb akkurat nå. Litt fristet til å hoppe av, altså søke om permisjon for å begynne på igjen neste høst. Men så er jeg på en kjempebra gruppe, jeg vet at det alltid er sånn at det er verst å komme i gang, og så må jeg si at det frister minimalt å ha skoleoppgaver hengende over meg til neste år med en liten baby å ta vare på.

Så inntil videre biter jeg tenna sammen, henger med som best jeg kan og satser på at jeg får til å fullføre før bebisen kommer ut...

Men fy, det er ikke morsomt å bruke absolutt all energi på å skrive oppgave når man heller burde ha vasket leiligheten eller slappet av med andre lørdagssysler. :sjenert: Nuh er teksten heldigvis noenlunde ferdig, og jeg prøver å finne energi til å gjøre litt nyttig her. I morgen kommer vennepar på besøk, og da er det jo koselig at det ikke ser helt bombet ut. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gjorde jeg forresten noe veldig, veldig koselig: På vei hjem fra jobb svingte jeg innom en platebutikk på jakt etter gamle LP-plater. Mannen kjøpte seg nemlig platespiller i sommer, og bygger sakte men sikkert opp en liten platesamling med ekstra fine plater. I går kjøpte jeg to gamle barneplater - Fru Pigalopp (ett av Mannens mange kallenavn på meg, hihi), og Per Asplin og barna synger julen inn. Nå ligger platene pent innpakket og gjemt på gjesterommet, og venter på farsdag neste søndag. Har skrevet et lite kort til snartpappaen fra Lille Frø også, en liten hilsen inne fra magen!

:hjerte:

Skikkelig sukkersøtt, og veldigveldig koselig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk mannen boken "Verdens beste pappa" i farsdagsgave fra vår ufødte datter i fjor. Og nå funderer jeg må hva vi skal fikse til ham i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det var søtt gjort :hjerte: Er ivrige vinylsamlere her i heimen, er noe ekstra stas med plater altså :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supersøtt med farsdagsgave! :ler: Han er jo vanligvis ikke så klisseromantisk av seg han Mannen min, så jeg tipper at han kommer til å le litt av meg, men så kommer han til å synes at det er veldig koselig også.

Alt vel her. Hatt en veldig fin helg, med den beste dagen i går. Jeg fikk sove lenge, sløve og kose oss i sofaen til litt utpå dagen, så gikk vi en rask og oppkvikkende tur i det fine været (ah, god samvittighet!) som endte opp på en indisk restaurant i en annen bydel. Der traff vi broren min, så vi fikk både søndagsmiddag og litt til med lillebror samtidig. Perfekt! :)

Resten av kvelden tok vi det med ro på sofaen, det var deilig å være i god form for en gangs skyld. Jeg spiste nemlig en god middag, og da merker jeg at jeg er kvitt både magevondt og kvalme. Orket selvfølgelig ikke noe kveldsmat, og det brant jeg meg på i dag tidlig, for da våknet jeg halv seks med kjempesult. Urk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåhhh :hjerte: så søtt med farsdagsgaver! Tipper mannen blir rørt jeg!

Jeg har selv fundert på å gi min kjære noe på søndag som kommer - må bare finne den perfekte gaven fra mini!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tak i boken "Verdens beste pappa - hakkespettbok for fedre" i fjor når jeg var gravid. Mannen har aldri lest ei bok fra perm til perm, men denne slukte han rått, leste mye høyt fra og lo godt av. Så anbefaler den! Moro å lese for mor også,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått bestilt time til tidlig ultralyd! :)

Vet ikke helt om vi får oppfylt ønsket vårt om å se at absolutt alt er bra, men... :sjenert: Forsøkte på flere private steder å ringe nå og spørre om når de anbefalte at vi tok tidlig UL for å sjekke at alt ser bra ut. Jeg vet at de ikke har lov til å spesifikt se etter feks downs, derfor nevnte jeg heller ikke det. De stedene jeg har snakket med, sier ingenting om at det lønner seg å komme dit i uke 11-12, men bare at vi kan komme når vi selv ønsker, men etter uke 7. Et av stedene sa jeg til og med: "Ja, for dere anbefaler ikke at vi venter til litt senere for å kunne se ting bedre?", men fikk ikke noe positivt svar på det.

Så da har jeg valgt å stole på dem på legesentrene, og tatt litt hensyn til at vi synes det er ok å kunne fortelle besteforeldrene at alt ser bra ut når vi sprekker nyheten neste helg. Dermed blir det ultralyd på mandag som kommer, da er jeg 9+5. Oi, ikke lenge til! :hoppe:

Det viktigste for meg er egentlig å se at det ikke er store avvik, som manglende hjerte eller hjerne eller lignende. Og aller viktigst at den er i live, selvfølgelig. Mannen er i tillegg opptatt av Downs, men det får vi jo også vite i uke 18, eventuelt. Sjansen for det er jo ikke akkurat veldig stor heller, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende med UL da!

Ikke lenge til dere skal inn å titte på lille frø heller!

Kan skrive under på at det blir et stort øyeblikk!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd er gøy :ler: Prøver å huske om vi var på ultralyd mellom uke 6 og 12, men klarer ikke å komme på det. Innbiller meg at jeg kanskje var rundt uke 10, men hjernen er tom. Var iallfall veldig mye mer å se på ultralyd nr 2 enn nr 1. I uke seks var den en "rosin med puls" - men verdens søteste rosin altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 9 uker! :hoppe:

Fra åtte til ni gikk det sånn tålelig fort, så da er det bare å håpe på at det går enda fortere framover. Føler at vi nærmer oss veldig den magiske grensen, som ikke lenger er uke 12 for meg, men det å fortelle det til foreldrene våre på 10+3. Og så til de aller nærmeste vennene på 11+3, og så blir det heloffisielt omtrent på 11+5, tenker jeg. Da er jeg tilbake på jobb etter en ukes ferie, og da passer det å sprekke nyheten der.

Men aller først ultralyd! :) Synes milepælene kommer kjapt nå, det er deilig. Gleder meg veldig, men gruer meg litt også. Blir veldigveldigveldig fint å se at det finnes noe der inne, kjenner jeg. For nå tenker jeg mye på at det kanskje ikke er noe der, at det ikke lever eller at noe er skikkelig galt. Enda godt jeg ikke bestilte time veldig lenge før vi skulle dit, for har tenkt mye på det etter at timen ble bestemt... :sjenert: I natt drømte jeg faktisk at jeg mistet også, har egentlig drømt lite om gravidting eller babyer fram til nå. Men i natt var det mye blod og ekle ting... :sjenert: Prøver å tenke minst mulig på det altså, det er jo virkelig ingenting jeg får gjort med det, så det er bare å leve livet som vanlig og så krysse fingrene for at alt ser ok ut på mandag. Sannsynligheten er jo ganske stor for at det gjør det, mener jeg! :)

Ellers fikk jeg et lite mini-kink i ryggen i dag tidlig, heldigvis såpass høyt oppe at jeg ikke var bekymret for bekkenet. Var nok bare en muskel som forstrakk seg litt, for jeg kjenner at det blir bedre av å bevege seg og være "varm" i kroppen, og det har jeg lært av min fysio-venninne at er et godt tegn! :)

I kveld blir forresten en knakende kjekk kveld! :) En veldig god venninne kommer fra det høye nord på besøk i dag, og har med sin datter på 3 mnd som vi skal få treffe for første gang. Jeg har trommet sammen resten av venninnegjengen også, og har sagt at det er åpent hus hos meg i dag. Det betyr at noen kommer rett etter jobb, og har med sine søte småtroll rett fra barnehagen. GLEDER meg til å ha en leilighet full av liv og med tre søte smårollinger å kose på! Ikke minst blir det superstas å se venninne S igjen, og hun skal til og med overnatte til i morgen. Sengen står klar, vi fikk shinet leiligheten sånn noenlunde i går, og etter jobb blir det innkjøp av pølser og lompe til hverdagsvenninnemiddag. Perfekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: for 9 uker! Tida går fort! Og nå er det snart mandag igjen!

Husker min beste venninne til første ultralyd. Jeg satt utenfor og ventet på henne, og da hun kom ut var hun bare et stort glis. Så det satser vi på at du også kommer til å være etter din UL også. :hoppe:

Ha en fortsatt fin onsdag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du får en kjekk ettermiddag med venninne og småtroll besøk!

:duskedame: for 9 uker! :duskedame:

Utrolig hvor fort tiden går noen ganger!

Håper ikke småtrollene er for slitne etter en hel dag i barnehagen så det bare blir hyl og grin hjemme hos deg i ettermiddag!

kos deg masse!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene (og tror jo egentlig) at det blir en positiv opplevelse for oss også, andemor! Er i hvert fall glad for at vi bestemte oss for å gjøre det før vi forteller det til den nærmeste familien. Kjenner at det kommer til å bli veldig virkelig når vi sier det til dem, og da er det godt å vite at ting er ok. :)

Vi krysser fingrene for søte og opplagte smårollinger vi, hegejenta! ;)

Ellers synes jeg at jeg var nesten symptomfri i går kveld, hadde plutselig masse energi, var ikke kvalm og ikke vondt i magen og holdt meg fint våken til 23. Grublet litt da jeg la meg, sånne tøysete tanker om at "åi, kanskje jeg ikke er gravid likevel, da?". Men nå er jeg plutselig skikkelig kvalm igjen, så det var visst ikke akkurat noen grunn til bekymring! :ler:

Det kommer til å bli en heftig ettermiddag med masse besøk, min venninne kommer rett til jobben og så drar vi sammen herfra. Krysser fingrene for at jeg er i bedre form innen det, ellers kan det bli kinkig å holde ting hemmelig... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Mocci håper jeg du hadde en alle tiders ettermiddag/kveld i går sammen med venninner og smårollinger.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...