Gå til innhold

Dalmores dager

Dalmore

Anbefalte innlegg

Høres virkelig ut som om mannen din er en real kjernekar!

Godt med ekstra omsorg når man ikke føler seg helt på topp!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for koselig besøk, Virrevapp! :)

Ja, han ER en kjernekar, hegejenta! :hjerte: Han er en fin blanding av omsorgsfull og støttende, samtidig som han ikke bærer meg på gullstol gjennom livet. Man trenger også noen som sier fra når man bare klager og er bortskjemt, men som også løfter deg opp når du trenger det. Det var herlig at han fikk meg til å le av hele trikkeepisoden, i steden for å se på meg med triste øyne og synes sååå synd på meg.

Verdens beste Mann for meg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du tar hele trikke opplevelsen med godt mot. Jeg beundrer deg faktisk der da jeg jeg har skrekk for å kaste opp.

Håper du slipper flere slike episoder. :klemmer:

Mannen din høres helt perfekt ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så god han hørtes ut da :) Og ganske fint at han er verdens beste mann for deg, samtidig som jeg har klart å finne verdens beste mann for meg.. Heldige vi :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker! :hoppe:

Den første milepælen er nådd, og det føles fint! Skulle nok veldig gjerne ha sett et bankende hjerte og VISST at ting ser ok ut, men sånn er det bare. Jeg har jo masse symptomer, og det må jeg bare tenke at teller positivt, selv om jeg selvfølgelig leser endel om MA og folk som har symptomer selv om fosteret er dødt. Jeg prøver å være fornuftig, tenke at siden jeg ikke blør og heller ikke har noen smerter som ikke kan forklares, når symptomene er på plass og sånn, så må vi satse på at det går bra.

Men jammen skal det bli fint å se om hjertet banker etterhvert!

Har tenkt endel på tidlig ultralyd i det siste, forresten. Vi vil gjerne se at alt er ok med fosteret, men er usikre på når vi bør ta den. Det beste hadde vært å gjøre det i uke 10, siden vi skal besøke foreldrene våre den helgen og kommer til å fortelle dem det da. Hadde vært fint å ha med bilder og ikke minst kunne fortelle dem at alt ser ok ut. Min svigermor tror jeg kommer til å bli grusomt bekymret, hun bekymrer seg nemlig for alt... ;)

Men så leser jeg at det er best å ta tidlig UL fra uke 11, for at man lettere kan se nakkefolden osv. Så kanskje vi bare skal vente til det? Må bare finne et sted der jeg vet at de ser etter det og gir oss beskjed om alt er ok... :sjenert:

Men først skal jeg :hoppe: litt til for 8 uker, for at formen er bra i dag :hoppe: og at jeg ikke verken har kastet opp eller vært kvalm så langt. :hoppe: Sulten nå, men det frister faktisk litt med mat! :hoppe:

Nå ble det mye hopping her, gitt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: :hoppe: :hoppe: med deg for 8 uker!

Ultralyd er stas - tidlig ultralyd taes vel fra uke 8. Iallfall det jeg fikk beskjed om da jeg ringte for å bestille time til det. Da ble det jo innvendig ultralyd og vi så helt klart et bankende hjerte. Men jo lengre man venter jo mer ser man da barnet er blitt større.

Om jeg var i dine sko ville jeg nok valgt uke 10 - rett og slett for at da kan man informerer de kommende besteforeldrene med at alt ser ut til å være i den skjønneste orden med den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en dag med ok form! :)

Mine 8 uker som prosjektleder for diverse prosjekter er endelig over, og i dag er jeg tilbake i min vanlige jobb. Det betydde at jeg kunne sove 45 min lenger i dag tidlig, spise frokost foran TV-en i steden for i mørket på kjøkkenet, og generelt hadde litt bedre tid på morgenen. Deilig!

Og så dobbelt deilig at det er sol ute i dag, da føler jeg at humøret stiger med en gang! Sover gode og lange netter for tiden, fra 22 til 07.30, bare avbrutt av en eller to turer på do. Da går jeg nesten i søvne, så opplever ikke at de avbryter søvnen så veldig. Deilig! :)

I går klokket vi inn nye 1000 m brystsvømming, gravidvenninne, skuldersykvenninne og jeg. Flinke jenter! :) Søte skuldervenninne er veldig beskyttende mot gravidvenninne, passer på at hun drikker nok, at hun ikke svømmer sånn at hun kan få spark i magen osv. I går ville hun at jeg skulle svømme mest "ubeskyttet", så hun kommer til å få sjokk når jeg avslører hemmeligheten! :ler:

Jeg var selvfølgelig helt ødelagt av sult etterpå, og hadde glemt å ha med noe å spise. Det har aldri tatt så lang tid å koke poteter, tror jeg! :ler: Men snille Mannen hadde satt på maten da jeg var på vei hjem, og shinet hele kjøkkenet. DET var deilig, det! :hjerte:

Jeg føler at hjernen min er litt mer ute av "tåka" også, de siste ukene synes jeg at det har vært bomull over alle tankene, og jeg har ikke orket å forholde meg til verken planer eller plikter. I dag kjennes det litt lettere, så jeg utnytter en litt rolig dag på jobb til å legge planer, skrive litt lister for tiden framover og skaffe litt oversikt. Så fint!

I går kveld snakket vi litt om at Mannen også kan få være med på de undersøkelsene han vil på Riksen, de gjentok det flere ganger der oppe og jeg tenker at det kan være fint for ham å bli litt kjent der også. Trenger ikke å være med på alle, og nå i starten er det jo veldig fokus på meg, men etterhvert er det greit å være med litt. Jeg forberedte han i går på at da må han også regne med å få vite hva jeg veier, noe som har vært min velbevarte hemmelighet i 13 år... :sjenert: Han lo bare, tippet et tall laaaangt under det jeg veier, og da jeg sa det riktige tallet sa han bare: "Åh så bra, da er det enda mer av deg å være glad i enn jeg trodde da". :ler: Han er en skikkelig sweet-talker når han vil!! ;)

Og enda bedre: vekten viste i dag tidlig nøyaktig det samme som før-gravid, faktisk i nedre sjikt av der den lå før-gravid! Vekten vår er ikke helt i form alltid, så den varierer ofte mellom 1-2 kilo, men det er uansett fint å se at den ikke øker noe! :) Føler ikke at jeg er så veldig flink med maten, men prøver så godt jeg kan å være bevisst, og inntil videre ser det ut til at det funker!

FOR en dag dette er, med andre ord!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og så er det jo ny kursdag i dag! Har smurt matpakke for å unngå å bli så skrubbsulten som forrige gang, da hadde jeg det ordentlig vondt på vei hjemover. Nå er det med to brødskiver med leverpostei og agurk, og to klementiner. Har nemlig helt DILLA på klementiner om dagen! :ler:

I dag handler kurset om blodsukker, det kan jeg bittelitt om, men tror jeg har endel å hente. Og så er det jo fint å være sammen med de andre, føler meg straks litt mer gravid! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en skikkelig feel-good feeling av å lese her nå!

Høres ut som en skikkelig strålende start på dagen i dag! Håper dagen fortsetter å være like flott!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra, de siste ukene her inne har det vært mye klaging, synes jeg! :ler: Men i dag er det en strålende fin dag, formen er ok og livet smiler!

Håper du også har en kjempefin dag, hegejenta! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de mannfolka sliter med å gjette vekt altså, mannen trodde jeg veier langt mindre enn jeg gjør. Skulle bare latt han tro at jeg veier 60 kg kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Eller er de bare så smarte at de tipper langt mindre enn det de faktisk tror? Jeg hadde jo blitt mer snurt hvis han hadde tippet mye MER enn det jeg veier, mener jeg! ;)

Ellers fant jeg ut at det var like greit å hoppe i det og fortelle han tallet hjemme på kjøkkengulvet. Heller det enn at han får pusteproblemer hos jordmoren. :ler: Og han taklet det riktig så bra, stakkar. En annen får jo sjokk hver gang man går på badevekten, så hadde ikke blitt forundret om han hadde fått det også. ;)

Utrolig slapp dag på jobb, men sånn blir visst disse mellomdagene der vi er godt bemannet pga prosjektlederoverlapp. Men det er helt ok for meg, jeg har hatt noen uker med heftige arbeidsdager, så har ikke veldig dårlig samvittighet for at jeg bruker noen timer på å tøyse litt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, hadde blitt snurt om han tippet mye mer enn jeg veier, men jeg er ikke sååå mye mindre enn han liksom, og så tipper han så mye lavere... Jaja, vekten er jo bare et tall uansett!

Hadde med meg mannen på en del av kontrollene på sykehuset jeg og, i starten var han med på alt, men etterhvert ble han med mest når det var ultralyd eller dårlig føre og han ikke ville jeg skulle gå til sykehuset alene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten er definitivt bare et tall!

Mannen sier at han blir med på det jeg trenger at han blir med på, og selvfølgelig har han lyst til å være med på ultralydene. Så får vi se litt etterhvert, nå i starten føler jeg at det er veldig fokus på meg og min kropp og mitt matinntak og min trening, ikke så mye på babyen, og da er det ikke SÅ nødvendig at han er med. Etterhvert blir det jo annerledes, og da er det fint for han å ha vært der også, sett jordmødrene og gangene osv. Alltid kjekt å være forberedt!

Kjenner det er fint at det nærmer seg helg, ja. Selv med lange og gode netter er jeg sliten og gleder meg til å sove lenge og hvile. Mannen skal være borte fredagkveld og hele lørdag, jeg skal forsøke å bruke tiden effektivt på skolearbeid... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme alene i helga jeg også. Store planer om både studier og maling, men spørs hva jeg får skvist inn mens snuppa tar sine ultrakorte dupper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det BLE en fin dag i går, selv om den fikk en litt dårligere slutt enn jeg hadde håpet på. Tok trikken hjem fra kurset, det er jo en trikketur gjennom hele byen og vips, så ble jeg kvalm igjen. Kjente det heldigvis igjen fra mandagens episode, jeg føler meg altså uggen og så blir det verre i det jeg reiser meg og går av trikken. I går var det heldigvis mørkt, og jeg hadde pose i veska, så da var det bare å sette seg på ventebenken, ta fram posen og så kaste den i søpla når jeg var ferdig. Man føler seg jo ikke særlig høy i hatten når man sitter sånn, men det føltes i det minste litt mer "kontrollert" når jeg har med pose... :sjenert:

Jeg tar jo trikk til jobb hver dag og det går riktig så fint, så jeg har en følelse av at det er kombinasjonen av slitenhet, sult og trikk som gjør meg så kvalm. Jaja, det går vel over! :ler:

Etterpå tuslet jeg hjem, tok en lang og glovarm dusj, pakket meg inn i kosetøy og under pleddet på sofaen, før jeg fikk i meg noen brødskiver. Vips, så var den dagen over! :ler: Da jeg var på vei til å legge meg, ringte bestevenninne&forlover A, så da fikk vi skravlet i 45 min. Veldig, veldig koselig! Gleder meg så utrolig mye til å fortelle henne nyheten om tre uker, hun kommer til å bli så fantastisk glad på våre vegne. Hun har nemlig to barn og har ventet på at vi skulle komme etter i åresvis! :ler:

Gårsdagen ble altså både fin&guffen, men i dag er det nye muligheter! :) Sol i dag også, det er FREDAG :hoppe: og snart noen etterlengtede fridager. Det skal bli veldig deilig, kjenner jeg. Savner litt av min vanlige energi, jeg sitter vanligvis ikke så mye stille og nå føler jeg at jeg sliter ned sofaen. Leiligheten holder seg noenlunde flytende, men det burde vært ryddet litt. Kanskje jeg kan håpe på mer energi i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...