andemor Skrevet 9. mai 2011 #761 Del Skrevet 9. mai 2011 Enig med deg, Dalmore, at det føles utrolig kvinnelig med denne struttemagen. Synes vi er veldig heldige som får lov til å oppleve dette, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 9. mai 2011 #762 Del Skrevet 9. mai 2011 Du er så flink til å beskrive følelsene rundt det å gå gravid Dalmore... jeg gleder meg masse til månedene foran meg Håper kontrollen på onsdag går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #763 Del Skrevet 9. mai 2011 Vi ER heldige, andemor! Håper jeg klarer å beskrive det riktig da, TuttaV! Nå skal det sies at jeg føler meg veldig heldig som har hatt lite plager - annet enn oppkast og kvalme i 18 uker, selvfølgelig... Neida, men skjønner jo godt dem som sliter med bekkenløsning feks og som synes at det er en kamp å komme gjennom svangerskapet. Jeg har jo også vært "heldig" som har blitt sykemeldt tidlig og dermed har hatt god tid til å ta vare på meg selv og de små mageboerne mine. Tror det kunne blitt en helt annen historie om jeg hadde jobbet lenger, for å si det sånn. Nå har jeg sittet i solen en stund og nytt solstrålene på kroppen, men måtte ha en pause. Magen blir utrolig varm i solen, og det er vel ikke helt bra for dem inni der? Dessuten er jeg livredd for å få pigmentflekker i ansiktet, jeg har "porselenshud" fra før og vil gjerne beholde den. Så da blir det solpause nå. Orker ikke tanken på jobbesøk i dag, det får bli i morra i steden. I dag er det bare egentid og gravid-nytelse på programmet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 9. mai 2011 #764 Del Skrevet 9. mai 2011 Så koselig å se at det går så utrolig fint med deg og snuppene i magen! Kjempeflott at de har fått være i magen så lenge som de har, og at formen din har vært så fin som den har vært. Høres ut som et drømmesvangerskap egentlig, og det at du har hatt muligheten til å ta dagene i ditt eget tempo har sikkert hatt mye å si. Jeg merker at i dette svangerskapet har jeg kun energi til det nødvendigste, og mye jeg kunne tenke meg å gjøre blir ikke gjort fordi jeg rett og slett ikke har energi til det. Og jeg er helt frisk og fin og har ingen nevneverdige plager. Det blir spennende å se i dagene som kommer hva som skjer, vil ønske lykke til uansett! Tenk at dere snart er fire! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 10. mai 2011 #765 Del Skrevet 10. mai 2011 Tro det eller ei, men noen ganger får jeg lyst til å gå gravid igjen. Og det er som regel etter at jeg har lest her hos deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #766 Del Skrevet 11. mai 2011 Det var koselig sagt, Trekkoppfuglen! Kanskje du skal gå for nummer fem??? ... spent på hva dagen bringer, er straks på vei til kontroll. Tror jeg kommer til å bli skuffet hvis jeg kommer hjem helt uten å vite noe mer, men det skal vel noe til. Uansett kommer vi vel et stykke på vei i forhold til å ta en fødselsavgjørelse, selv om jeg har en forhåpning om å få en dato også... Og så tør jeg nesten ikke si det høyt, men jeg har en bitteliten følelse av at det kan ha skjedd noe inni magen... Det sparkes litt på nye steder, og i går kveld romsterte det noe voldsomt der inne. Antagelig er det bare mammaen som så innmari gjerne vil at de skal snu seg, så jeg er forsiktig med å ha for store forhåpninger. Uansett var det veldig så livlig inni der i går, fine jentene til mammaen sin som turner rundt enda så trangt det er! Spent på blodtrykket også, urinprøven ser fin ut på hjemmestixen, så jeg satser på at vi holder forgiftningen unna litt til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 11. mai 2011 #767 Del Skrevet 11. mai 2011 Lykke til på kontroll i dag! Blir spennende å lese oppdatering i ettermiddag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 11. mai 2011 #768 Del Skrevet 11. mai 2011 Lykke til i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 11. mai 2011 #769 Del Skrevet 11. mai 2011 Lykke til på kontroll! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 11. mai 2011 #770 Del Skrevet 11. mai 2011 Hvordan gikk det i dag? Jeg har ikke hørt noe, så jeg regner med jentene fortsatt er i magen. Kanskje hun har glemt telefonnummeret mitt? Hm, kjenner jeg er spent på deres vegne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 11. mai 2011 #771 Del Skrevet 11. mai 2011 Håper det gikk bra på kontroll i dag! Nesten litt vel spennende at det ikke har kommet noen oppdatering her også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #772 Del Skrevet 11. mai 2011 Sorry, sorry, sorry! ... var seint hjemme fra sykehuset, og rakk bare å ligge i senga bittelitt for å hvile beina før jeg dro ut for å treffe noen venninner. Og vips, så rakk jeg ikke å oppdatere dere her inne! Men du har rett Trekkoppfuglen, så lenge du ikke hører noe så har de ikke kommet ut! Jeg har lagret nummeret ditt på telefonen! Kontrollen gikk egentlig veldig bra, den. Blodsukkeret stabilt på samme nivå, enda jeg har spist både sjokolade og is den siste uka... Blodtrykket på samme nivå, men nå sa legen at jeg kunne få noen tabletter for å se om vi kunne få det litt ned. De tenker vel på at høyt trykk kan gi svskapsforgiftning, og at da er det dumt å ikke gi meg den medisinen, som er ufarlig. Jordmoren var overbevist om at jeg ikke kom til å få gå så mye lenger, men overlegen var av en litt annen oppfatning... For å ta det første først: snuppa hadde ikke snudd seg, men ligger fremdeles med rompa godt nedi bekkenet. Den andre snuppa har sklidd litt opp igjen, så da er det altså seteleie på tvilling1 som teller. Etter litt fram og tilbake ble overlegen enig med seg selv om at vi tar et planlagt snitt, jeg må innrømme at jeg ble lettet over det. Har følt et visst press på å prøve setefødsel, og jeg må si at selv om KS frister lite, så føler jeg meg uansett tryggere på et kontrollert snitt enn på en ukontrollert setefødsel. Men siden det "bare" er uke 36, ville ikke legen gi meg noen dato. Eller, først sa hun mandag den 23, altså den dagen det blir uke 38. Jeg sa "Helt ok for meg, jeg er verken sliten eller lei og tåler mange uker til, men da får vi jo bare håpe på at de ikke vil ut før den tid". Da ble hun litt mer tenksom, og så ble vi enige om at jeg skal komme inn på mandag for en kontroll av blodtrykket, og så setter vi en dato da. Jeg tolker det som at mandag 23. er "siste frist", og så KAN det bli en dag neste uke. Spennende!!!! De er jo aller mest bekymret for at fødselen skal sette i gang av seg selv og at det plutselig blir et hastesnitt, det er jo ikke gunstig for noen. Så da får vi bare se! I morgen blir det siste kontroll hos min "vanlige" jordmor, regner med at det blir snakk om keisersnitt og barselstid, og så oppsummere overvektsopplegget. Blir koselig det, hun er jo så søt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 12. mai 2011 #773 Del Skrevet 12. mai 2011 Godt å høre at det gikk bra på kontrollen i går! Fødselen skal vel ha kommet godt i gang for at det skal bli et haste-snitt. Det er nemlig fullt mulig å sette spinal bedøvelse på en dame med rier... det er bare litt upraktisk å ha rier akkurat da.. En ting er iallfall sikkert og det er at du og din kjære går en veldig spennende tid i møte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 12. mai 2011 #774 Del Skrevet 12. mai 2011 Oi oi, spennende! Nå er det ikke lenge igjen. Er du spent? Dumt spørsmål, selvfølgelig er du det. Det blir kalt haste-ks hvis fødselen starter og du må ta ks, men det trenger ikke bli "haste" i den forstand. Men jeg skjønner godt du heller vil ha det planlagt, man vet jo aldri hvor kjapp du er under en fødsel. Nyt de siste dagene, og nå er det faktisk bare dager også. Hvor lenge blir mannen din hjemme etter fødselen? Jeg tror du har sagt noe om det, men det har jeg glemt. Hukommelsen blir elendig med tvillinger i hus, jeg går rundt med huskelapper for absolutt alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #775 Del Skrevet 13. mai 2011 Uuuuææh! Overlegen fra onsdagens kontroll ringte i dag, bare for å fortelle at mandagens kontroll blir en forberedelse til snittet, og at de har satt oss opp til time for keisersnitt på onsdag 18. mai. Nå er jeg helt sånn: Plutselig ble det så INNMARI virkelig, liksom. Om mindre enn en uke skal det komme to bebiser ut av magen min! Det føles jo veldig ok å ha en dato, og som overlegen sa så er det bedre å ta dem litt tidlig (det blir 37+2) enn å vente til det setter i gang av seg selv. Haste-snitt blir det vel ikke i ordets rette forstand uansett, sånn som dere skriver, men de vil jo gjerne ha ting veldig kontrollert og uten noe stress siden det er litt ekstrating å ta hensyn til (vekt, blodtrykket osv). Forutsetningene er jo best dersom alt gjøres uten at jeg allerede er i fødsel. Ringte til Mannen og spurte om det passet å bli pappa på onsdag, han ble plutselig innmari stresset for alt han skulle ha ferdig på jobb. Enda jeg har prøvd å si fra at de kan komme når som helst! I dag er det fredag, og de beste kompisene hans reiste til Tyskland på guttetur i går kveld. Han har avbestilt sin billett, men tror han fremdeles har et lite håp om at han kan reise i morgen tidlig og komme hjem søndag kveld. Jeg er innmari fristet til å si kjør på, for jeg har jo virkelig ingen fødetegn... Samtidig er det vel skjebnens ironi at OM han reiser, så er det sikkert at de kommer ut? Selvfølgelig vil jeg aller helst ha han her i helgen, det blir kjedelig nok for meg å ligge rett ut på sofaen her om jeg ikke skal være alene i tillegg. Samtidig så vet jeg hvor utrolig mye det betyr for han å få med seg dette opplegget, og jeg unner han jo veldig en sånn "siste utskeielse". Resten av våren og sommeren blir antagelig tøff nok for oss begge, men det er klart det blir ekstra mye på han når jeg skal snittes åpen. Vanskelig! Ingen av besteforeldrene vil vite hvilken dato det blir ks, tror de alle tenker at de kommer til å bli veldig bekymret og ikke få gjort noe som helst den dagen. Derfor har vi bestemt oss for å ikke si noe til noen om datoen, det føles liksom ikke riktig at mine venninner skal vite det, men ikke mamma&pappa. Pluss at jeg ser for meg et evig renn av meldinger og telefoner kvelden før dersom alle skal vite når det skjer. 17. mai blir en skikkelig kjærestedag, tror jeg! Men lillebroren min vil veldig gjerne vite det, så ikke umulig at vi sender en melding når vi er på vei til sykehuset. Og hvis jeg ikke klarer å holde meg, men må ha noen å snakke med annet enn Mannen, kan det hende jeg betror meg til min venninne som har fulgt meg tett hele svangerskapet. Hun ringte meg da de dro på sykehuset for to mnd siden, og det kan jo være godt å ha NOEN som vet det, liksom. Vi får se! Uansett er det en merkelig følelse å vite hvilken dag de skal bli født. Kommer til å være superrart kvelden og natta før, tror jeg! Ellers har jeg klart å bli skikkelig forkjølet og "influensasyk" i løpet av natta. Tett i nesa, skikkelig hoven i halsen og vondt å svelge. Litt vondter og ubehag i kroppen, men holder det i sjakk med litt Paracet og masse saftis rett fra fryseren. Klart jeg er spent, Trekkoppfuglen! Kjenner at jeg kommer til å synes det er skummelt med snittet, det er jo en operasjon og jeg haaaater egentlig sånne ting. Men jeg var gjennom en operasjon med full narkose for snart tre år siden (fjernet galleblæren), og det gikk veldig fint, så jeg kommer til å minne meg selv på det. Da var jeg livredd for å dø... Nå føler jeg meg jo trygg på at disse legene er superflinke og at de gjør det aller beste for oss, så jeg håper jeg klarer å være rolig. Men skal innrømme at jeg gleder meg til de er ute og jeg er "friskmeldt"... Og så er det jo utrolig spennende å tenke på at vi straks skal bli foreldre! Selv om man vet det hele svangerskapet, er det jo først på slutten det virkelig går opp for en. Har hatt noen netter i det siste der jeg har fått småpanikk og tenkt "hjelpemeg, hva har vi gjort?". Men aller mest gleder jeg meg til å få dem ut til oss og bli kjent med dem! Mannen blir hjemme i omtrent 3 mnd etter fødselen, faktisk. Først 1 uke permisjon fra jobb, så 7 tvillinguker og så ca 4 ukers ferie. Vi ser an litt hva vi gjør mot slutten der, kanskje han jobber en eller to dager i uka og dermed strekker ferien litt lenger, det kommer an på hvordan vi synes det går. Han er sjef for en avdeling og det blir ikke satt inn fast vikar, så kan hende det er ok å ta noen dager innimellom etterhvert. Samtidig er det jo greit for meg å øve meg på å være alene med dem litt også, men uten at det er i fulle fem arbeidsdager med en gang, liksom. Tror det blir en fin ordning, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 13. mai 2011 #776 Del Skrevet 13. mai 2011 Oj, så spennande! Tenk, om under ei veke blir de foreldre! Det er utruleg stort! Massemasse lykke til! Og sjølv om de ikkje skal seie datoen til nokon, så har jo du fått sagt det her no da, sånn av vi kan heie på dykk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 13. mai 2011 #777 Del Skrevet 13. mai 2011 Åh, tenk! Snart er du mamma! Kan tenke meg det er fantastisk å vite akkurat når det skjer også. (jeg blir litt spør av å ikke vite når det skjer, men det er vel kontrollfreaken i meg som snakker ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #778 Del Skrevet 13. mai 2011 Ja, tenk, det er mindre enn en uke igjen! Og KG-jentene må jo selvfølgelig være informert! Belle, kontrollfriken i meg liker også veldig godt å ha en dato å forholde seg til. Når alt "ble som det ble" med høyt blodtrykk, seteleie osv, så er det fint å se at jammen finnes det noen fordeler med keisersnitt også. Man får ta med seg de fordelene man kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 13. mai 2011 #779 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Så gøy med fastsatt dato! Skjønner kjempe godt ambivalensen med tanke på ks, som jo er en ganske stor operasjon. Det kommer til å gå supert, og det er en veldig fin opplevelse når du kan være våken hele tiden. Et råd er å si ja takk til litt beroliggende medisin når de syr deg igjen. Jeg syns det var deilig å bli litt "borte" da. Nyt siste helg uten unger. Drar mannen eller blir han hjemme? Endret 13. mai 2011 av Trekkoppfuglen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 13. mai 2011 #780 Del Skrevet 13. mai 2011 Åh, jøje meg, så spennende! Tenk, under en uke igjen, nå må du bare benytte tiden til å hvile deg så mye du kan og sitte med bena høyt i lengre perioder enn fem minutter så lenge du har muligheten. Og for en fin dag på bli født på da, det er bursdagen min også! Det blir nok helt fantastisk å endelig få møte de skjønne små, lykke til med de siste dagene før den store dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå