Ripsy Skrevet 18. april 2011 #701 Skrevet 18. april 2011 Jeg synes fortsatt det er så fasinerende at du har to inni der og at du kjenner forskjell på tvilling 1 og 2. Og måtte le litt av tvilling 2 som sa fra til mamma'n at ho ville ha litt fred og ro Så fint at du ikke hadde noen utslag på urinen, er jo kjekt når du kan følge med litt selv. Ha en god påske Dalmore - håper mannen får ut utemøblene så du virkelig kan kose deg for deg selv i godværet
Dalmore Skrevet 18. april 2011 Forfatter #702 Skrevet 18. april 2011 Det ER fascinerende at det er to inni der, Ripsy! Har opplevd mange ganger i løpet av helgen at folk har blitt helt "borte" i å stirre på magen før de sier "tenk at det er TO babyer inni der". Det er både fascinerende og litt rart også, og så må jeg innrømme at det noen ganger er litt vanskelig også, for det er jo ikke alltid jeg kjenner forskjell på dem og vet hvem som egentlig har sparket meg. Det er jo greit med det jeg kjenner på hver sin side, siden de ligger ved siden av hverandre, på en måte. Men siden begge har rompa ned, så kan jo de bevegelsene jeg kjenner nederst komme fra dem begge to. Vanskelig å følge med på hele tiden, og jeg må innrømme at jeg har stunder der jeg skulle ønske at de kunne komme ut snart, sånn at jeg slapp å ha hele ansvaret alene... Mannen og jeg snakket faktisk om det før helgen - tenk hvis den ene skulle dø? *bank i bordet* For vi ville jo uansett vært heldige som hadde EN baby, samtidig er det jo sånn at vi har TO plasser i hjertene våre nå, vi er forberedt på to og vi er glade i dem begge to. Godt vi ikke tenker sånne tanker så veldig ofte!!!!!!! Det er livlig i magen i dag, så jeg satser på at det er begge to jeg kjenner jeg. Og i morgen skal jeg uansett lytte på dem, så da blir jeg nok beroliget! Veldig fint å kunne følge med litt selv, selv om man sikkert ikke skal stole 100 prosent på sånne hjemmetester. Tenkte å spørre jordmoren om det i morgen, for jeg følte meg jo veldig beroliget av det og da hadde det jo sin misjon. Tror jeg skal investere i en ny pakke før vi reiser på påskeferie ut av byen... Håper det blir en superduper påske for deg også, Ripsy!!!
Trekkoppfuglen Skrevet 19. april 2011 #703 Skrevet 19. april 2011 God påske, Dalmore. Jeg er innmari treg, men det kommer. Jeg har tilgang på nett hele tiden selv om jeg ikke er så aktiv. Håper ikke det blir sladring på en god stund ennå. God ruging videre.
hegejenta30 Skrevet 19. april 2011 #704 Skrevet 19. april 2011 Godt å høre det går så bra med deg og jentene i magen. Håper du får en fin dag!
Dalmore Skrevet 19. april 2011 Forfatter #705 Skrevet 19. april 2011 Jeg har ikke planer om at du skal sladre på maaaaaange uker enda, Trekkoppfuglen! Sånn midt i mai, kan det passe? ... selv om jeg skal innrømme at jeg har lagt oppi de siste tingene i bagen min nå i dag tidlig, pakket ned kameraet i sin bag og satt begge to klare på soverommet. Skal på kontroll nå, og er veldig redd for å ikke komme hjem igjen i formiddag. Liker ikke helt at det murrer i hodet, selv om jeg altså føler meg helt fin i kroppen og faktisk er mindre hoven i beina nå enn jeg var i helgen. Men greit å være forberedt på det verste, så kan Mannen bare plukke med seg bagen etterpå. Kontrollfrik, jeg?!? Men nei, jeg er absolutt ikke klar for noen innleggelse i dag, så satser på at bagen kan settes fint inn i skapet igjen og stå der i maaaaange uker til! God påske dere også! Her blir det bypåske litt til, i går hentet vi ned balkongmøbler og jeg er overklar for å få meg noen timer med sol på formiddagen i dag. Mannen har fundert litt på en svensketur i ettermiddag, for å fylle opp fryseren til barseltid. I morgen kommer to venninner på middagsbesøk, og på torsdag reiser vi en tur til hjemstedet vårt igjen. Blir en fin påske, tror jeg!
Dalmore Skrevet 19. april 2011 Forfatter #707 Skrevet 19. april 2011 Glemte helt å oppdatere, for her disket plutselig Mannen opp med fyr på peisen (årets siste, det regnet her i sta men er meldt veldig fint igjen i morra!), skrudde av tv-en og satte på plater for meg. Da la jeg bort både pc og strikketøy for å ha fullt fokus på "den gode samtalen". ... så nå har vi snakket om forventninger, om dåp, om faddere, om sommeren, om jentene våre, om musikken vi hører på, om familiefølelse og om svangerskapet så langt. Kvalitetstid! Kontrollen gikk fint, bedre enn jeg fryktet i hvert fall! Blodtrykket var skyhøyt da jordmor målte første gang (160/105), men helt uten spor av proteiner i urinen. Hun ble jo litt bekymret, men hjertelyden var fin og overlegen mente at jeg i hvert fall ikke var forgiftet (enda). Tok flere blodprøver og mer urinprøve for å analysere enda mer, ringte inn på Føden nå i kveld og de var helt fine. Ventet litt og målte blodtrykket på nytt, da hadde jeg "bare" 145/93, så da ble jeg sendt hjem med beskjed om å hvile mye og ikke minst å være veldig obs på formen min. Hadde jeg hatt høyt blodtrykk også på kontrollmålingen, hadde jeg antagelig fått medisiner, men det er jo fint å slippe det. Nå har jeg avtalt med min fastlegevenninne (og forlover) at hun skal måle blodtrykket mitt i påsken, og jeg har kjøpt flere urinstix for å sjekke for proteiner hvis jeg plutselig blir usikker igjen. Nå i kveld har hodepinen vært helt borte, så jeg føler meg finfin! Takk for at du passer på meg, Trekkoppfuglen!
Ripsy Skrevet 19. april 2011 #708 Skrevet 19. april 2011 Så godt å ha sånn kvalitetstid innimellom. Høres ut som om dere hadde en fin samtale. Bra kontrollen gikk bra og at BT viste seg å ikke være like høyt som først fryktet. Kjempefint at venninna di kan følge med i påska da. Det må jo være beroliggende bare det. Håper du får en fin påske med masse kvalitetstid og ro. Mamma'n må ta godt vare på seg selv nå!
Dalmore Skrevet 20. april 2011 Forfatter #709 Skrevet 20. april 2011 Håper du også får en kjempefin påske, Ripsy! Her blir det en tur ut av byen, vi låner huset til svigers og tar noen rolige dager på hjemstedet vårt. Reiser i morgen formiddag, da har vi fast skjærtorsdagstradisjon med middag med to bestevennepar. Fredag har vi ingen store planer, men jeg håper vi kan få fint vær og kan ha noen timer i solen på landstedet vårt der jeg vet at foreldrene mine og lillebror skal jobbe i påsken. Vi pleier å ha familiedugnad der i påsken, men jeg er liksom ikke helt aktuell som dugnadsarbeider i år. Påskeaften tenker jeg kanskje vi går en tur i gågata og ser etter kjente, og så reiser vi hjem til byen igjen på søndag, sånn at vi får litt rolig tid hjemme også. Ikke mange store planer med andre ord, men det er akkurat sånn det skal være! Satser på å pakke med noen bøker, strikketøy og ikke minst en tvserie på dvd (bare ikke for skummel, hihi), så skal vi nok få kost oss! Men først er det dagen i dag, jeg får besøk av to venninner til middag og skal ta meg en tur ut for å handle først. Og så trenger kjøkkenet en liten shinings, tror jeg. Mannen min er kanskje ikke verdens flinkeste til sånne store rødvinssamtaler om livet og døden og kjærligheten og havet og sånn, men etter de gode timene vi hadde sammen i går, kjenner jeg at jeg virkelig ikke skal klage. Vi hadde fullt fokus på hverandre begge to, og da ble det også plass til litt følelsessnakk, det gjelder bare å posjonere det litt ut. I går snakket vi om hvem vi tror jentene kommer til å ligne på, og Mannen smeltet meg helt med å si: "Jeg håper de ligner på deg i fire ting: at de er glade i å sove, glade i mat, glade i å kose og glade i meg". Han ER jo søt, eller hva? Vi foregrep begivenhetenes gang litt også, og snakket litt om dåp... Tror vi er enige om å ha dåp på hjemstedet vårt (vi er fra ca samme sted), og at vi ikke skal invitere hele slekta. Da blir det nemlig en dåp med 50 stk, mange tilreisende som må overnatte, mens vi blir bare 23 stk (16 voksne) med den nærmeste familien. Det er liksom to forskjellige arrangementer det der, og jeg tror vi skal legge lista litt lavt... Og så er vi enige om at Mannens lillesøster skal bli spurt om å være fadder til begge to, mens vi splitter de tre bestevenneparene sånn at de to i paret blir fadder til hver sin tvilling, og tvillingene dermed får tre hver. Synes det er en fin måte å gjøre det på! Vi er faddere til ungene til disse bestevenneparene, så det føles veldig riktig å spørre dem. ... men som sagt, dette er jo et godt stykke fram, da!
Trekkoppfuglen Skrevet 20. april 2011 #710 Skrevet 20. april 2011 Godt å høre at kontrollen gikk fint. Svangerskapsforgiftning er ofte en snikende sykdom, og mange merker veldig lite til at de er syk. Samtidig tror jeg det er viktig at du ikke bekymrer deg for mye for det. Nå har du kommet så langt, at jentene har det toppers utenfor magen. Bra jobba! Høres ut som en koselig påske dere planlegger. Siste uten barn, neste år råder kaoset. God tur i morgen! Jeg syns du skal unne deg litt påskegodt.
iingvild Skrevet 20. april 2011 #711 Skrevet 20. april 2011 Titter innom her, blir spennende å følge med i tiden som kommer. Nyt de siste ukene med magebeboere!
hegejenta30 Skrevet 21. april 2011 #712 Skrevet 21. april 2011 Innom for å ønske deg en riktig GOD PÅSKE! Kos deg i vårsola med struttende mage!
Dalmore Skrevet 24. april 2011 Forfatter #713 Skrevet 24. april 2011 Hjemme etter noen fine påskedager ute av byen! Har tatt det med ro og kost oss veldig, fått litt tid sammen med gode venner og med min familie, så jeg tror vi fikk med oss det meste. Har vært veldig rolig i forhold til blodtrykket osv, egentlig tenkt veldig lite på det fordi jeg har følt meg så fin ellers. I går var vi litt på farten hele dagen, først ute på en liten butikkrunde, så gikk vi tur med et vennepar, og så disket Mannen opp med vafler på verandaen til to vennepar og noen små 2-åringer. ... da gjestene gikk hjem, skulle vi spise litt og jeg skulle bare kjapt ta en sånn urinstix siden jeg ikke hadde gjort det hele påsken. Og vips, så var det KLART utslag på proteiner, gitt. Blodtrykket mitt var fremdeles høyt, men ikke noe høyere enn på kontrollen før i uka, men jeg følte ikke for å bare overse den hjemmetesten likevel. Det føltes veeeeldig lenge til onsdag og ny kontroll... Og da jeg ringte Riksen så ville de også gjerne at jeg skulle komme inn en tur, så da pakket vi bare med oss ting&tang og dro tilbake til byen, vi skulle jo uansett ha reist nå i formiddag. Ekstrasjekken gikk fint den, blodtrykket er fremdeles høyt (145/95), men stabilt. De fant også spor av proteiner, men ikke så mye. Og så tok vi en CTG og jentene har det visst finfint inni der. Så da sendte legen oss hjem, med fortsatt beskjed om lav terskel for å ringe hvis jeg føler meg dårlig. Føler meg jo litt hysterisk, men samtidig synes jeg det var godt med den ekstra sjekken, og avtalen med overlegen fra forrige onsdag var jo også å ha lav terskel for å ringe, så da så. Kommer ikke til å ta flere sånne hjemmetester nå, for nå vet jeg jo at det er spor der, og den forteller meg jo ikke noe mer enn det. Uansett var det godt å komme hjem til sin egen seng og sine egne ting, selv om naboen slo til med påskefest og jeg visstnok har snorket verre enn noen gang i følge Mannen. Hjem, kjære hjem! Jeg er sliten i dag etter en litt hektisk dag i går, magen er stram og øm og jeg har sovet lenger enn jeg pleier. Men solen skinner, Mannen har fri i to dager til og vi skal bare kooooose oss sammen i det nydelige været. Deilig!
hegejenta30 Skrevet 24. april 2011 #714 Skrevet 24. april 2011 Det som nå er viktig å passe på er at du ikke får hodepine og vondt i mellomgulvet (epigasteret) - de maste veldig på meg om det da jeg var på sykehuset. Blodtrykket ditt er forøvrig ikke så veldig høyt sammenlignet med det jeg hadde da jeg ble lagt inn. Det var på 190/115... Jeg er så glad vi har det helevesenet vi har her i landet, med tanke på oppfølging, og beskjed om å ta kontakt om man skulle føle på seg et minste tegn til forværring på en eller annen måte! Utover den ekstraturen på riksen høres det ut som om du har hatt en fin påske så langt! Håper de to neste dagene blir like bra!
Trekkoppfuglen Skrevet 24. april 2011 #715 Skrevet 24. april 2011 Vondt i mellomgulvet har man når man venter tvillinger. :gjeiper: Men veldig vondt og hvis vondtene forandrer seg, bør det ringe en bjelle. Jeg hadde en del vondt i hodet når jeg hadde ca samme blodtrykk som deg. Så lenge du ikke ser stjerner/prikker og det ikke blir verre, er det nok bare trykket som gir det. Men igjen, hvis ting forverrer seg må du ringe. Jeg vet jo du gjør det, men jeg sier MÅ allikevel. Kos dere hjemme, og nyt de siste to fridagene med mannen.
Dalmore Skrevet 24. april 2011 Forfatter #716 Skrevet 24. april 2011 Godt det var du som sa det Trekkoppfuglen, for jeg tenkte det samme! Man HAR mye vondter i magen når man bærer på tvillinger, jeg har jo hatt vondter til og fra helt fra uke 8-9 egentlig, og fremdeles kan magen være skikkelig vond innimellom. Men skjønner hva du prøver å si hegejenta, og jeg skal absolutt følge med på mellomgulvet! ... hodepine har jeg jo hatt i 1,5 uke nå, tror det var forrige torsdag det startet. Den kommer og går veldig, og sitter veldig sjelden i panna, så også den kan jeg følge med på og passe på at ikke blir verre. Akkurat i dag føler jeg meg litt tung og "daff", sånn som det pleier å være etter å ha hatt en "hektisk" dag som jeg hadde i går. Jentene er imidlertid skikkelig aktive inni der! Vi har tatt oss en helt rolig dag hjemme, for selv om alle celler i kroppen min sier at jeg bør ut i solen, ut å gå tur, gjøre noe nyttig, gjøre noe sosialt osv, så har Mannen helt rett når han sier at akkurat nå er det litt viktigere at jeg tar det helt med ro på sofaen og hviler for å holde en evt forgiftning unna så lenge som mulig. Så da koser vi oss sammen og har det litt stille, det er vel ikke mange dagene/ukene igjen der vi kan det. Og i morgen bikker vi over i uke 34, det skal bli helt fantastisk å komme over i den "magiske" uken! Håper du koser deg med lilleprinsen, hegejenta! Det høres så koselig ut inne hos deg!
hegejenta30 Skrevet 24. april 2011 #717 Skrevet 24. april 2011 Vil tro det blir godt å komme over de magiske 34 ukene ja! og litt for at det har gått så bra så langt! Jeg koser meg med lilleprinsen ja! Selv om det blir hektisk med 2 små - blir det også dobbelt så mye kos!
Chica Skrevet 24. april 2011 #718 Skrevet 24. april 2011 Bare innom for en liten oppdatering. Høres ut som dere har hatt ei fin påske tross sykehusturen! Vi har hatt en knall påskefeiring, og hotellpåske med liten unge gikk over all forventning, selv omtrent uten skiføre.
Trekkoppfuglen Skrevet 25. april 2011 #719 Skrevet 25. april 2011 for 34 uker. Fantastisk! Nå kan snuppene bare komme, men hold de der noen uker til. Alt blir mye enklere med maten da. Sugerefleksen kommer sent, rundt uke 37 sa de på NI til meg. På barsel sa de uke 35, men det stemte ikke med mine gutter i hvertfall. Her er det knallvær, og nå skal vi kose oss med hjemmelaget smoothie i hagen. Lykke! Ha en fin dag!
Dalmore Skrevet 25. april 2011 Forfatter #720 Skrevet 25. april 2011 for 34 uker! Det føles uendelig deilig å komme over akkurat DEN milepælen, som blir beskrevet som bortimot "magisk" i tvillingverdenen, har jeg inntrykk av... Uansett er det deilig med alle små milepæler, siden situasjonen er som den er så tar jeg nesten hver dag som en liten milepæl, jeg! ... men for å være helt ærlig så føler jeg meg så innmari fin, så jeg har faktisk litt tro på at jeg kan klare to-tre uker til. Naivt kanskje, siden svskapsforgiftningen ikke gir noen klare symptomer, men jeg har det likevel på følelsen. Uke 37 hadde vært helmaks, Trekkoppfuglen! Etter en disig morgen er solen i ferd med å bryte gjennom i hovedstaden nå. Mannen har gått på trening, han er så flink som motiverer seg til sånt på en fridag! Han er langt fra overvektig (som sin kone, hehe), men tror han synes det er morsomt å løfte og løpe og kjenne at han kommer i god form. Han er ganske lettrent tror jeg, og har alltid hatt god kondis og utholdenhet, men det blir jo mer vondter på gamle menn over 32 år. Ikke minst tror jeg han synes det er ok å få gode rutiner før snuppene kommer, han ser for seg at det går an å få et lite friminutt nede på treningssenteret i blant, det ligger bare 200 m fra oss og vi ser ned på døren fra kjøkkenvinduet vårt. Da er det mulig å stikke av litt når kaoset blir for ille. Jeg har shinet kjøkkenet, det trengtes visst. Holder på å vaske en maskin med små rosa ting, middagsvenninnene som var her før påske hadde med masse pakker til snuppene, de klarte visst ikke å vente til de kommer ut. Så da ble det påfyll av gaskluter, vaskekluter, kortermede bodyer (kjøpt i England, ellers hadde jeg nok byttet dem, vi har jo over 30 fra før... ) og litt annet stæsj. Koselig med gaver da, og nå ble det jo faktisk enda mer stas siden de kom så tidlig! Ellers er hodepinen borte akkurat nå, men var vond i går. Jeg begynner å kjenne at magen er tung og litt "i veien" og kroppen er mer belastet enn før, så jeg må liksom "varme opp" litt før jeg orker å gjøre noe nyttig. Men når jeg først er i gang føler jeg meg fin, så jeg skal ikke klage enda! Jentene likte tydeligvis at mammaen tok det med ro i går, for makan til turning har det ikke vært på leeenge! Godt det, for da er jeg i hvert fall ikke bekymret for akkurat DET mens jeg prøver å unngå svskapsforgiftningen så godt jeg kan! Hadde et lite håp om at de kanskje prøvde å snu seg, men bevegelsene kjennes ganske like ut, så jeg tror de bare hadde påskefest inni der. Vi har ingen store planer for dagen i dag heller, annet enn å ha døren åpen ut på balkongen og kanskje få litt sol på oss. Noen store utskeielser er det vel greit å unngå, tenker jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå