Gå til innhold

Dalmores dager

Dalmore

Anbefalte innlegg

Ja, og som jeg skrev inne hos hegejenta, så var faktisk ultralyden utvendig. :overrasket: Det sies jo at overvekt på magen kan gjøre det vanskeligere å se tydelig, og at man uansett tar innvendig ultralyd helt fram til uke 16 eller noe sånt. Men overlegen som jeg traff var helt klar på at det holdt å ta utvendig, og jammen fant ut de små rekene helt uten problem også. Virket ikke på meg som hun hadde noe problem med å se noe som helst, hun sa i hvert fall ingenting og lette ikke spesielt mye heller.

Helgen har vært kjempefin, vi har storkost oss på tur med våre beste venner! Høy stemning hele veien, selv om det var iskaldt og man jo blir sliten av en sånn tur. Fikk kjøpt bittelitt julegaver, men jeg klarer visst ikke helt å få juleinspirasjon i år, så jeg synes det er litt vanskelig å komme i gang. Vanligvis koser jeg meg maks med å finne gaver som ikke står på ønskelistene, gaver som jeg tror passer perfekt til folk. I år har jeg ikke ett eneste forslag til gave.... :sjenert:

Men trikset er vel å gjøre unna de "enkle" gavene først, vi har noen søte små snupper på fem, seks og åtte år som vi kjøper småting til, og de er ofte bare veldig morsomme å finne. Det hadde jeg tenkt å gjøre etter jobb i dag, pluss litt annet småtteri som vi trenger. Så får jeg bare ta en og en gave, for formen er ikke bra nok til noen store shoppingrunder, kjenner jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kos å høre at alt er bare bra men Klabb&Babb (morsomt kallenavn på de små krabatene)! UL rundt uke 12 er litt mer spennende enn en tidlig UL for man ser så mye mer da!

O'boy er nok ikke på ja-listen over ting som er lurt å ha i seg (for hverken deg eller meg) - men så lenge du får i deg litt yoghurt og litt melk så berger du! Om ikke så kan du vel ta kalsium tabletter. Men hallo - er vel ikke benskjør gammel dame heller?? :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klabb&Babb er Mannens påfunn, som jeg falt pladask for! Så nå er de Klabb&Babb, eventuelt Klabb&Bibbi! :ler:

Oboy er nok ikke helt for meg nei, selv om jeg skal innrømme at jeg kikket langt etter esken da jeg handlet i forrige uke. Men da jeg så på kaloriinnholdet (som jeg har lært på Riksen at jeg alltid skal, hehe), så var det enkelt å sette den fra meg. Får prøve å få det i meg på andre måter, og så ser jeg ikke helt hvorfor det er så ille å ta kalsiumtilskudd heller. "Det vil du vel ikke", sa damen på Riksen, men jeg ser jo at det er mange som tar det... :sjenert: Jaja, jeg skal nok klare å få i meg litt etterhvert her!

De tre jentene jeg var sammen med på tur har små barn alle sammen, så vi var innom noen barnebutikker. Føles helt uvirkelig å se på de ørsmå plaggene og tenke på at vi skal få med oss noe sånt noe hjem. Ikke noe som fristet å kjøpe, bortsett fra at jeg etterpå har tenkt veldig på noen supersøte bodyer fra Zara. De er knallrøde, og har påskriften "my first christmas"... :hjerte: Egentlig synes jeg det er altfor tidlig å begynne å kjøpe inn utstyr, samtidig som jeg tenker at det er dumt å vente for lenge, for plutselig er formen enda dårligere, hva vet vel jeg. Nå er vel ikke julebodyer til neste jul det vi har ALLER mest bruk for med det første, men de var så søte og jeg klarer ikke å slutte å smile når jeg tenker på dem. Så etter jobb i dag skal jeg svinge innom Zara og se om de finnes i Norge også... :sjenert:

Ellers er jo energien helt på bunn om dagen, jeg orker virkelig ingenting. På kjøkkenbenken ligger en liten kjole som skal være gave til ei lita jente født midt i november. Den mangler to knapper, så er den klar til å sendes i posten. Vanligvis tar det meg to min å sy i de knappene, og fikse pakken, men nå har kjolen ligget der i over en uke... :sjenert: Får jeg noen gang mitt vanlige, energiske meg tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt syk etter å gå på babyshopping - og håper vi får shoppet litt til helga. Jeg syns selv det er litt tidlig nå i uke 18 men mener det er greit å spre utgiftene litt utover framover. Det er jo så mye vi trenger!

Kos deg med shopping i dag og kjøp de jule-bodyene med god samvittighet i dag du, om du finner de på Zara i Oslo da.

Blir spennende å se om det er gutt og jente, to gutter eller to jenter som har bosatt seg i magen din etterhvert!

:klemmer: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på deg her en dag, og kommentaren din om dobbel lykke på bryllupsdagen ;) Fikk enda litt mer betydning den!

Klabb og Babb var jo herlige kallenavn da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 12 uker!! :hoppe: Fine navn forresten, Klabb & Babb :fnise: Det høres ut som mannen din er forberedt på en travel tid noen år fremover.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier fortsatt det samme som da jeg ble gravid, det er ganske ok å tenke på. Synes ikke jeg har vært så veldig flink de siste ukene, jeg er fryktelig mye kvalm og må nesten bare spise det som frister og som ikke får meg til å kaste opp. Da blir det ikke mye grønne salater... :sjenert:

Men jeg spiser ikke sukker, og det er det viktigste for meg. Så får det andre komme enda bedre på plass når jeg ikke er så kvalm lenger.

I dag har jeg forresten ikke kastet opp, og selv om jeg ikke er helt i slag, så er jeg mye mindre kvalm enn vanlig. Er det lov å begynne forsiktig å håpe på at det er i ferd med å gi seg? Jeg har liksom håpet så smått at jeg kan være i bedre form til jul, men det hadde vært deilig om det slapp taket nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Lilly! :hoppe: I følge jordmorens PC er det jo faktisk 12+3 i dag, men samme for meg så lenge det er over 12! Nå er ting offisielt på jobb også, det er veldig koselig med gode kollegaer som har omtanke og er nysgjerrige.

... selv om jeg hater at folk sier sånn "ja, du har sett litt pjusk ut i høst, ikke vært ditt vanlige sprudlende jeg". Det er jo hyggelig at folk synes jeg pleier å være sprudlende, men jeg liker det så dårlig at de sier at jeg har sett dårlig ut. Selv om jeg HAR vært dårlig, så vil jeg ikke at noen skal ha sett det, liksom... :sjenert: Teite tanker, jeg vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: for 12 uker!

Tiden bare flyr avgårde jo.

Det er kos med kolleger som bryr seg da!

Jeg fikk servert en liten historie av sjefen om hvordan det kan være etter at babyen(e) er kommet. Om vi er hormonele nå, så er det visst ikke no med tanke på hva som venter etter fødsel.

Sender deg en liten :klem: og håper resten av onsdagen blir kvalme-fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan alle skal advare om forferdelig det visstnok blir etter man får ut ungen(e). Når jeg sa jeg gledet meg til å sove på magen fikk jeg bare slengt tilbake at det var uaktuelt pga melkespreng etc. Men for å si det sånn - ingen melkespreng klarte å få meg fra å sove på magen når gigakulen på magen var vekk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zara hadde ikke noen julebodyer, så da ble det ikke noe babyshopping på meg. Like greit, egentlig, for det er jo enda leeeenge igjen til de kommer ut og vi har ikke SÅ mye plass til å oppbevare utstyret heller. Når vi kommer over jul har vi tenkt å rydde og sortere ut sånn at vi får bedre plass, men det begynner vi ikke med nå midt i adventstiden. Så da er det like greit å ikke begynne å hamstre klær allerede nå!

Formen var knallbra i går, kastet ikke opp på morgenen og var generelt i god form hele dagen. Var jo totalt kaos i Oslo-trafikken i går, og jeg skulle plukke opp en venninne for å reise til en venninne i nabobyen. Det tok LANG tid å komme seg ut av byen, for å si det sånn! Vi kom seint hjem, Mannen var ute på vift og jeg tror ikke jeg sovnet godt før i 1-tiden. I dag startet dagen litt ruskete med oppkast, så tannlegetime (null hull!) og pensling av fluor som gjorde at jeg ikke kunne spise til vanlig tid. Etter det har formen vært skikkelig dårlig, uansett hva og hvor mye jeg spiser... :sjenert:

Heldigvis har jeg en fin Mann som noen ganger slår til og sender uoppfordret sms til sin ugne kone. I dag tikket det inn: "Jeg gleder meg til peiskos med deg i kveld". :hjerte: Det er sånt som gjør meg skikkelig rørt om dagen! ;)

Hadde egentlig planlagt svømming med gravidvenninne i dag, men jeg sendte melding nå og sa at jeg ikke orket. Tanken på å svømme når man er på kanten til å kaste opp var ikke så veldig fristende, for å si det sånn... :sjenert: Føler at den dårlig samvittigheten er i ferd med å komme og ta meg, for jeg burde absolutt ha beveget på meg. De siste ukene har vært unntakstilstand, kvalmen har stoppet det meste, føler jeg. Men vekta viste faktisk en kilo ned i dag tidlig, jeg får jo i meg mat selv om jeg er kvalm, det er bare det at jeg ikke spiser så sunt, så da skal jeg ta med alle fordeler jeg kan. Vil jo gjerne ha litt mer muskler da, men akkurat i dag orker ikke kroppen min å være med på noen sprell.

I steden blir det hjem til ferdigpizza og sofakos med Mannen. Noen ganger er det den eneste medisinen som nytter! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet Dalmore. :klemmer: Du må ta vare på deg selv og det gjør man ikke ved å presse seg selv. Jeg er sikker på at du kan ta opp igjen fysiske aktiviteter når formen er bedre. Når det gjelder kosthold er vel det viktigste at man får i seg mat og drikke uavhengig om det er sunt eller ei. Just my two cents for what its worth. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Aravis~

Hei!

Jeg har lest igjennom hele dagboken din i dag, og det er jo så utrolig spennende med tvillinger! :jepp:

Håper det er greit at jeg følger med her fremover, synes du skriver så flott. :)

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare veldig, veldig koselig, Aravis! :)

Dagen i går kan egentlig gå rett i glemmeboken. Først kjempekvalm på jobb, så avlyse svømming og rett hjem i steden. La meg på sofaen, Mannen fikset ferdigpizza og hentet dyne til sin frosne kone, lå og småsov hele kvelden, sov en time fra halv ni til halv ti, så på Dag sammen med Mannen, fortsatt kjempekvalm, og la meg kvart over ti. Ingen dag for historiebøkene, med andre ord! :ler:

Forhåpentligvis er denne dagen litt bedre, jeg startet dagen med å kaste opp før jeg fikk i meg frokost, det er det aller verste, siden kroppen bare brekker seg og ikke har noe som kan komme opp... :sjenert: Men når jeg da spiser litt etterpå pleier det å hjelpe bra, og nå er det snart lunsj og da håper jeg det hjelper enda mer. :)

Formen er uansett bedre enn i går, så jeg har forhåpninger om en ok kveld. Mannen skal på julebord med jobben, jeg har planer om å kanskje se en julefilm, skrive noen julekort (listen er på 48 stk, så det er bare å sette i gang, hihi), og ikke minst slappe av. Det blir deilig - jeg elsker fredagskvelder!

I morgen kommer en venninne på besøk, hun har med seg fadderbarnet mitt på snart seks år. Tøffe, fornuftige og utrolig tørrvittig S, som har vært utrolig opptatt av tvillingene etter at hun fikk vite om dem fra mammaen sin. Hennes første spørsmål var: "er de eneggede eller toeggede, mamma?". Da er du ganske kvikk til å være seks år, spør du meg! :ler:

Planene er ikke så mange, vi skal gå oss en tur i byen, skravle litt og gå på kafe. Har et håp om at S vil være med meg i en lekebutikk og fortelle hva som er kult for seksåringer om dagen, siden jeg har noen av dem på gavelisten til jul. S selv er i boks - hun skal få en faktabok om kroppen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som venter tvillinger, har du merket at magen har vokst/forandre seg? Du har jo ikke gått noe opp i vekt, så da har du kanskje merket en liten kul? Kan du kjenne livmoren? Jeg er bare nyskjerrig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, jeg har jo såpass mye polstring på magen fra før at jeg ikke synes den er så forskjellig. Eller jo, den er på en måte litt vanskeligere å holde inne, eller hva jeg skal si? :ler:

Bruker fremdeles de vanlige klærne mine, og de passer som vanlig over magen, så jeg tror egentlig følelsen av at den ikke er så forskjellige stemmer. De har god plass inni der, enn så lenge!

Men noen ganger når jeg liggesitter på ryggen i sofaen, kan jeg kjenne at jeg har noe hardt på innsiden der, som ikke har vært der før! :ler: Innbiller meg at det er livmoren jeg kan kjenne, men hva vet vel jeg?

De sier jo at tvillinggravide er like store i uke 30 som enlinggravide er i uke 40... Kan ikke si jeg gleder meg til det, men kanskje jeg ikke blir så grotesk diger når jeg er ganske stor i meg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag!

Håper alt står bra til med den kommende tvillingmammaen og hennes to små spirer!

:klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...