Gå til innhold

Dalmores dager

Dalmore

Anbefalte innlegg

Kvinner på jobben er en kjekk ting å ha når man er gravid ja!

De har som regel vært igjennom dette med å få barn selv en gang eller to...

Må innrømme jeg fikk en tåre eller to i øyekroken da jeg leste om hvordan hun sjefen tok det da du fortalte henne at du venter tvillinger!

Høres ut som om besøket hos både ernæringsfysiologen og jordmoren i går gikk bedre enn fryktet! Det er viktig å ta vare på seg selv når man er gravid - ikke bare for egenpleie - men også fordi man faktisk bærer barn i magen! De merker jo hvordan mor har det - og stresser man blir det stress for de i magen!

Tipper du gleder deg masse til å ta helg nå og ikke minst fortelle de kommende foreldre om den store hemmeligheten deres! Ønsker deg iallfall en kjempefin helg! Mange varme :klemmer: fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også det var en rar ting å si, andemor. Etterpå tok han seg i det og sa noe sånt som at "ja, jeg mener jo ikke å tulle med det her da". Jeg tåler mye tull altså, men ikke at han bare skal le bort det faktum at jeg trenger mye mer hvile nå. Synes det er tøft nok å gjennomføre min vanlige jobb om dagen, jeg... :sjenert:

Nå skal det sies at jeg er litt ekstra sliten fordi forrige helg var hektisk og ga lite rom for hvile. Så jeg håper på at en ferieuke neste uke (:hoppe:) skal gi litt mer overskudd før en hektisk adventstid!

Frk. Stella, jeg gleder meg som en liten unge!! Litt sug i magen for i kveld, for jeg vil jo gjerne at svigers skal bli glade, men prøver å forberede meg på at de blir litt sjokka de også, sånn som jeg ble. :ler: Så blir det mamma og pappa i morgen, der er det ikke så mye annet enn at jeg bare gleder meg uhorvelig mye. Satser på en tur innom svigerinne i løpet av helgen også, Mannen sier at vi kan ringe, men jeg vil gjerne se henne når vi sier det, for jeg vet at hun kommer til å bli overlykkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, kjære deg! :hjerte:

Våken nesten midt på natten, og lurer fælt på hvordan nyhetene ble mottatt! Håper du har en fiiin (og spyfri!) morgen, masse klemmer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til høre om hvordan nyheten ble mottatt av de kommende besteforeldre. :) Supersøt ticker du har fått deg også! :klemmer:

Ellers syns jeg utsagnet fra sjefen din var over streken, tror jeg hadde blitt både lei meg og forbanna hadde jeg fått en slik kommentar slengt etter meg hvis jeg hadde vært i din situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for søte hilsener fra dere! :) Jeg har vært helt offline hele helgen, det er faktisk deilig med noen sånne helger innimellom også.

Men for en lykkelig helg det har vært! :legrine: Først hos svigers på fredag, som ble overveldet og glade, og synes det var ekstra moro at det var to. Så hos mamma og pappa på lørdag formiddag, der trillet tårene hos pappa (:hjerte:), og mamma klarte faktisk å tolke ultralydbildet til at det er to inni der! Ringte lillebroren min når vi først satt der og var glade, han ble også myk i stemmen og faktisk mer oppskjørtet enn jeg hadde trodd. Han er en praktiker, og vi forventet oss et "ja, det var på tide". :ler: I steden ble han altså helt myk i stemmen, og ba om lov til å fortelle det til veilederen sin, for "jeg må jo fortelle det til noen!". :ler:

Så var planen å ikke si noe mer enn til Mannens søster, og vente til neste helg med de tre nærmeste venneparene våre. Men Mannen ble så gira på å fortelle, så da vi skulle til det ene venneparet på lørdagskvelden, var det helt umulig å ikke si noe. ;) Det ble selvfølgelig veldig moro, kompisen vår gråt litt og de var over seg av glede begge to. :ler:

I går var det først innom hos min forlover og familien hennes, så Mannens søster og hennes samboer og til slutt innom Mannens forlover og kone. Skikkelig maratonrunde, med andre ord! :ler: Nå er jeg helt høy på gode ord og latter og klemmer og omsorg, det er virkelig helt fantastisk å kunne dele så gode nyheter med folk som setter sånn pris på det og som oppriktig gleder seg på våre vegne! Så er det jo faktisk litt ekstra morsomt å fortelle at det er to inni der, for de fleste får seg et lite sjokk når vi forteller det. :fniser:

Og så er det jo litt morsomt å se forskjellen på de to besteforeldreparene: svigers har vært veldig praktiske, snakket om hvor vi skal sove når vi kommer på besøk, om vi har trillemuligheter i nærheten, om babyene kan sove på balkongen og at jeg må få meg nye vintersko som ikke er så glatte. :ler: SÅ søte!!!! :hjerte: Svigerfar pakket meg inn i pledd, børstet snø av bilen når jeg skulle ut og kjøre, og insisterte på at jeg skulle ha med en bøtte når jeg la meg. Skikkelig omsorg, med andre ord! :ler:

Mens mamma og pappa er mer på følelsesstadiet, de snakker om hvilke tvillinger de kjenner, pappa har lett i slekta for å se om ikke han kunne finne tvillinger der - det gjorde han forresten, oldefaren min var tvilling. :ler: Så har vi snakket mye om hvordan de har det der inne, hvor spennende det blir å følge med på dem og interaksjonen dem i mellom og sånne ting. Joda, litt praktiske ting der også, men ikke like mye som hos svigers.

Og Mannens søster skjønte at det var noe i gjære da vi var så oppsatte på å komme innom dem, så hun var ikke det minste overrasket. Det ble hun først da vi fortalte at det var to inni der! :ler: Etterpå har hun sendt flere meldinger med hvor stolt og glad hun er, og det er jo veldig koselig.

Så nå er jeg som sagt litt rusa på å endelig få fortelle det, det kjennes fantastisk å få dele med de som er oss aller nærmest. De neste på listen er mine nærmeste venninner, men jeg vil så gjerne se dem når jeg forteller det, så jeg har et håp om at vi skal finne på noe neste uke. Denne uka blir litt "unntakstilstand", siden jeg har fri hele uka og ikke skal treffe så mange venner. I kveld er det møte med skolegruppa mi, kjenner at jeg faktisk gleder meg til å si at jeg hopper av studiene. Akkurat nå er den en liten dårlig samvittighet som gnager litt i meg...

Har forresten vært i mye bedre form i helgen, så det er tydelig at jeg blir dårligere når jeg er sliten. Ikke kastet opp hele helgen, og heller ikke hatt så mye vondt i magen eller vært så innmari kvalm. Litt uggen da jeg sto opp i dag, men det kan jeg leve med. Nå skal jeg krype under pleddet og se litt fra Get-boksen, kanskje jeg til og med orker å finne fram et strikketøy? Har bestemt meg for at jeg ikke skal ha NOE dårlig samvittighet for denne uka, om jeg ender opp med å gjøre NULL nyttig så er det helt ok. Det handler bare om å hvile og samle krefter til adventstiden! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farlig lesning når en sitter på jobb dette... er jo umulig å unngå å få tåkesyn... (les tårer i øya). Men når det er sagt så er det koslig lesning når en leser om reaksjonene til de kommende besteforeldre! Søte svigers som virkelig gjorde alt for å ta vare på deg, og ikke minst begynte å planlegge framtiden som besteforeldre!

Håper du får en rolig og avslappende uke! Målsetningen bør vel være å ikke gjøre noe som du ikke har lyst til!

:klemmer: kommer din vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Vi har hatt mye tåkesyn i helgen vi også, hegejenta! :ler: Det er lov når man er gravid, er det ikke??

Fantastisk å få dele med dem, ja, og ikke minst at alle blir så glade. Så klart, jeg forventet jo ikke at folk skulle bli lei seg, men jeg må innrømme at det er deilig at folk heier så veldig på oss, og synes det er SÅ moro at det er to. Begynner å venne meg til tanken selv også nå! :ler:

Svigermor sa det aller fineste: "Hvis det er noen som kan klare å få to på en gang, så er det dere. Dere har så mye kjærlighet til hverandre, dere er så ressurssterke og flinke med alt, og alle vi rundt skal hjelpe dere alt vi kan". :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå altså. Jeg får jo tårer i øya støtt når jeg er innom her! :fnise: Så utrolig koselig å høre om den gode responsen dere fikk.

Kos deg så masse med friuke. Synes det høres veldig fornuftig ut at du ikke skal ha dårlig samvittighet for noe, så får vi håpe du føler deg tipptopp ganske så snart. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå ja!!!! Det er så ubeskrivelig koselig og dobbelt gledelig å dele sånn mirakuløse nyheter! :nigo: :nigo: :nigo:

Dere har jo hatt en gedigen maraton-runde, men jeg kjente det godt selv når jeg ringte mamma og lillebroren min i helga selv og fortalte det :rødme:

Min mor kom også med en sånn kommentar om ja, vi skal hjelpe dere alt vi kan og dette skal bli sååå bra etc etc.. :ler:

Trygt og godt å høre :rødme:

Bare så det er sagt: jeg har tenkt til å henge litt mer i dagboken din nå, siden du skriver så fint om dine tanker og følelser i svangerskapet ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blurred eyevision her også gitt. ;) Herlig med så mange glade og positiv familie og venner rundt dere. :klemmer: Enig med deg, utrolig fint utsagn fra svigermor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så søte dere er, takk for fine hilsener! :klem:

Svevde litt på skyene i går etter all moroa i helgen, men var også i veldig dårlig form. Jeg var som sagt veldig sliten hele forrige uke, og tenkte at det var derfor jeg kastet opp såpass mye. I helgen sov jeg mye, og følte meg veldig fin i formen, og tenkte at det kom til å fortsette denne uka. Men neida, kastet opp i går og var generelt dårlig, og har kastet opp i dag også. Herlig! :forvirret:

Enda godt jeg har fri i hvert fall, så kan jeg bare konse på å pleie meg selv! Kjenner vel at samvittigheten ikke er så glad for at jeg sitter i sofaen i steden for å shine litt her, men jeg PRØVER alt jeg kan å ikke lytte til den. Det er vel sånt jeg må øve meg litt mer på framover?

I går ga jeg også beskjed til skolegruppa mi at jeg kommer til å hoppe av studiet nå. Det var litt trist, men samtidig kjente jeg at det var deilig. De avtalte nye møter rett før jul, og det er godt å kjenne at jeg ikke skal møte opp på det. Blir jo sliten bare ved tanken! :ler: De minnet meg på den studiekontrakten som vi skrev under da vi startet, og som gjør at vi ikke bare kan slutte på studiet uten å ha en legeerklæring. Så nå har jeg snakket med dem, og må skaffe en erklæring fra lege på at jeg faktisk er gravid med tvillinger og at jeg må hvile mye og kommer til å bli sykmeldt veldig tidlig. Krysser fingrene for at den legen jeg treffer på ultralyden på fredag kan fikse en sånn...

Ellers hadde svigers fått gratulasjonsmelding fra Mannens svogers familie i går (altså svigerforeldrene til Mannens søster), så det er i hvert fall sikkert at good news travels fast... :ler: Vi er fra samme sted der det snakkes mye på bygda, og jeg er livredd for at noen av mine venninner som er fra samme sted skal få høre noe fra sine foreldre eller noe sånt. Det er jo ikke hemmelig at vi skal ha barn, men det er litt stas at gode venner får høre det rett fra oss. Derfor ringte jeg den mest utsatte venninnen i går, hun som bor i bygda, for å fortelle. Hun svarte ikke, men etterpå fikk jeg melding om at bestefaren hennes var død og takk for at vi tenkte på dem... :sjenert: Våre nyheter blir små når de er midt i en sorg, så da venter jeg noen dager med å ringe henne, tror jeg. Stakkars lille venn... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh.

Damen fra studiestedet ringte opp igjen. De mener at det er så sent i studiet nå at det er liten sjans for at jeg slipper å betale semesteravgiften for 2. semester (som ikke skal betales før 1. feb, da...). Studielederen mener at hvis jeg blir sykmeldt fra jobben så bør jeg jo kunne klare å gjennomføre i hvert fall studiet? Hallo liksom, det er vel en grunn til at man blir sykmeldt fra jobben??? Ikke for at man skal ha tid til å studere 50 prosent, i hvert fall... :kjefte:

Kjenner jeg blir litt oppgitt av det, særlig når de skriver i kontrakten sin at "Dersom uforutsette alvorlige forhold gjør at studiet blir urimelig tyngende eller umulig, kan en student søke om å få melde seg av og deretter bli fritatt for videre betalingsforpliktelser. Utmeldingen må dokumenteres med legeerklæring." Jeg spurte hvem som skulle avgjøre hva som er urimelig tyngende, om det er dem eller meg eller en lege, men det hadde hun ikke noe godt svar på, gitt.

Jaja, pengene skal jo uansett ikke gå fra min lomme, for jeg går jo der på stipend, men det føles jo veldig teit at de som gir meg stipendet skal måtte betale 20 000 kroner for at jeg skal sitte hjemme. Argh... :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder shining i heimen har jeg en gylden regel... ti min effektiv shining, halvtime på sofaen, ti minutter rydding, halvtime på sofaen - så det er ikke så mye som blir gjort om dagen... er jo så klart enkelte ting som er lettere å gjøre enn andre, støvtørk krever ikke så mye som støvsuging av gulvtepper når vi har hund som røyter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Argh.

Damen fra studiestedet ringte opp igjen. De mener at det er så sent i studiet nå at det er liten sjans for at jeg slipper å betale semesteravgiften for 2. semester (som ikke skal betales før 1. feb, da...). Studielederen mener at hvis jeg blir sykmeldt fra jobben så bør jeg jo kunne klare å gjennomføre i hvert fall studiet? Hallo liksom, det er vel en grunn til at man blir sykmeldt fra jobben??? Ikke for at man skal ha tid til å studere 50 prosent, i hvert fall... :kjefte:

Å herre gud! :roll: :dåne:

Stå på krava! Tvillinger kan da ikke være noe annet enn uforuutsette alvorlige forhold. Og du blir jo sykemeldt for at du skal slappe av - ikke studere! Jiizes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tenker kun penger og ikke på at det er mennesker de har med å gjøre.

:dåne:

Som LineGourmet skriver - stå på krava! De får heller sende deg purring på den semesteravgiften, så lenge du er sykmeldt er du også sykmeldt fra studier...

Siden regningen ikke skal betales før 1.feb så har de ingen grunn til å hindre deg til å hoppe av nå, og ikke minst tvinge deg til å betale for noe du ikke skal benytte deg av!

Blir nesten som å betale husleie for en leilighet man har flyttet fra det...

Håper de tar til vettet og skjønner at dette ikke er noe du har planlagt når de ser brevet fra legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjente jeg ble passelig arg når hun ringte opp igjen. Hun var nemlig veldig så forståelsesfull da jeg ringte første gangen, men så hadde hun vel snakket med studielederen etterpå, da... Jeg prøver bare å ikke la meg stresse av det, men det er jammen ikke bare enkelt, kjenner jeg. :sjenert:

Uansett får jeg ikke gjort noe med det nå, jeg må bare be legen skrive en erklæring på fredag (og krysse fingrene for at hun har tid til det), og så sende en søknad til dem, så får vi ta det derfra. Liten vits i å bruke energi på å bekymre seg for det i dag, kjenner jeg. Prøver å være flinke-Dalmore og skru av hjernen litt... :ler:

Ellers skjer det ikke mye spennende her om dagen. I dag har jeg ikke en eneste plan, verken på formiddagen eller ettermiddagen. Holder på å strikke litt på en julegave, men også der er lista lagt endel lavere nå enn den var i september. Tror ikke jeg rekker gjennom den milelange listen som jeg opprinnelig hadde planlagt, gitt. :ler: Tenkte kanskje å ha et lite hobbyverksted i dag, jeg har planer om å lage noen julekuler av isopor og silkestoff og paljetter osv (finere enn det hørtes ut! :ler:), og det er en koselig puslejobb når man ikke skal ut av huset hele dagen.

I morgen blir det gravidsvømming med venninne, torsdag må jeg på et møte på jobb og kanskje jeg får gjort litt juleshopping etterpå? Ikke det at jeg vet hva jeg skal ha, men... Torsdag kveld skal jeg på venninnekveld, og fredag morgen er det ny ultralyd på Riksen. Lørdag morgen reiser vi til Gøteborg med venner, det storgleder jeg meg til! Blir fint med vennetid, julestemning og bytur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først har begynt å fortelle, er det ikke lett å stoppe og holde igjen på de gode nyhetene, kjenner jeg! :ler: Mannen synes ikke vi trenger å vente så mye lenger med å gjøre det heloffisielt, og siden jeg tenkte å slippe "bomben" på jobb på mandag, er det greit å bruke uken på å ringe rundt. Så nå har jeg snakket med en venninne på telefon, hun sa for en stund siden at jeg måtte huske å si fra tidlig når det var noe på gang, for hun trengte god tid på å strikke babyteppe... :ler: Så nå ringte jeg og sa bare "Du, det der babyteppet du skulle strikke til meg, vet du? Du kan begynne på det nå!". :ler:

Kjempestas å få dele, og hun var helt overbevist om at dette kom til å gå veldig så bra. Som hun sa "Trikset er vel å være litt organisert og effektiv, og jeg kjenner INGEN som er så organisert som deg"... :ler:

Så nå har jeg prøvd å leve opp til "ryktet" som velorganisert, og har ryddet litt i skapet på gjesterommet. Skulle egentlig finne fram noen klær som jeg har tenkt å sy opp/inn/om, men da jeg hadde dratt dem ut og fikset i den hylla, så jeg at det var litt rot i gavehylla også, så da tok jeg ut alt derfra. Prøver å plukke med meg småting som kan passe som gaver når jeg finner ting på salg etc, og fyller opp med smågaver i skapet. Nå var det ganske fullt, så jeg har sortert ut det som kan brukes til julegaver og bursdagsgaver før jul. Fikk feks en fin te som takk for hjelpen av en kollega i forrige uke, jeg drikker ikke te, men legger den oppi bursdagspakken til en venninne sammen med et sjal jeg lager. Kjekt! :)

... jeg har ikke tenkt så mye på jul i år, vanligvis har jeg masse julegaveplaner på denne tiden, men i år er det visst noe annet som jeg har vært mer opptatt av. :ler: Kjekt å se at joda, vi er ikke helt på null!

Og innimellom kokebøker og hjemmestrikka sokker så fant jeg en liten body, et kosedyr og noen bittesmå babysokker. La alt sammen i en pose, for det tror jeg ikke blir gaver lenger! :hjerte:

Blant klærne jeg skulle sy på var det forresten blant annet en kjole som er litt stor over magen. Tror ikke jeg gidder å sy den inn nå, den kan være kjekk å ha til våren! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...