Kari-Kari Skrevet 24. oktober 2010 #201 Del Skrevet 24. oktober 2010 Håper du har hatt en super helg på hyttetur! Fungerte dekkoperasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 25. oktober 2010 #202 Del Skrevet 25. oktober 2010 Håper hytteturen ble kjekk, håper formen var fin slik at du slapp å stresse med skjuling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #203 Del Skrevet 25. oktober 2010 God mandagsmorgen, jenter! Har hatt en veldig fin helg på hyttetur, det var strålende sol og knallblå himmel på fjellet, og med et tynt melislag med snø overalt. SÅ nydelig! Vi storkoste oss med god mat og masse skravlings, det gikk i ett fra vi gikk på toget i Oslo og til vi skiltes på Oslo S igjen i går ettermiddag. Tror vi har vært innom det meste av verdens temaer. Dekkoperasjonen gikk noenlunde greit, tror jeg. Jentene ønsket seg først røkelaks til forrett, så foreslo de spekeskinke. Det var liksom ikke måte på! Men vi endte opp med gravidvennlig mat, så jeg slapp å jukse meg unna der. Det var verre da en av dem ville innvie turen med musserende vin til alle. Jeg tror kanskje hun fikk litt mistanke, jeg pleier jo som regel å være den som er mest glad i musserende, og nå var jeg litt lunken. Ble litt juksing med å late som jeg drakk og så helle ut litt på kjøkkenet etterpå, men jeg synes nok hun ene sendte meg litt lange blikk der en stund, gitt... Bortsett fra det så funket det veldig fint, den alkoholfrie vinen var over på en vanlig flaske og selv da de andre lurte på hva slags vin jeg hadde og om den var god så følte jeg meg trygg på at jeg lurte dem. Når fem jenter i +30-årsalderen er samlet så blir det naturlig nok endel snakk om barn, og det ble det jo denne helgen også. Jeg svarte så rundt og vagt som jeg bare klarte jeg, men fikk til slutt et direkte spørsmål om det var sånn at vi tenkte at vi skulle ha barn snart? Synes svaret mitt var ganske smart: "Nja, snart og snart, ikke akkurat nå før jul kanskje, hehe, men vi tenker jo at det ikke er så innmari lenge til. Men vi prøver ikke akkurat nå, altså"... Det er jo sant det? Vi PRØVER jo ikke akkurat nå, man kan jo ikke prøve på noe man allerede har fått til? Og vi skal jo ikke ha barn før jul, men samtidig er det ikke så innmari lenge til... De slo seg til ro med det svaret, faktisk svarte en av dem "Åhnei, da vet vi jo at det ikke er noe på gang i hvert fall". Huff, det føles jo ikke så bra å juge til dem, men noen små hvite løgner regner jeg med at jeg blir tilgitt etterhvert. Ellers var kvalmen noenlunde borte hele helgen, jeg investerte i SeaBands på fredag og har brukt dem hele helgen. Kan virke som om det funker greit, i hvert fall. Kanskje er det bare psykisk, men samme for meg så lenge jeg ikke er så kvalm! Må innrømme at jeg var ganske sliten da jeg kom hjem, det ble lite søvn og endel reising, så det var godt å finne senga i går kveld. Ordentlig trøtt i dag morges også, så i ettermiddag tror jeg bare det blir trening, litt sofa og så tidlig i seng. Og jammen gleder jeg meg MAX til helgen, da har jeg kun planer på fredag kveld og så kan jeg hvile meg hjemme alene hele resten av helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 25. oktober 2010 #204 Del Skrevet 25. oktober 2010 Høres ut som om du hadde en flott helg Og likte den fine replikken din Og ikke noe er flottere enn det du beskrev med tynt snølag og strålende sol Ha en fin uke Dalmore! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #205 Del Skrevet 25. oktober 2010 Ja, det var en herlig helg, Ripsy! Selv om jeg altså ble veldig sliten, og kjenner at jeg fremdeles er litt gåen. Ble lite tid med Mannen i helgen, og nå er det en hektisk uke foran oss før han reiser på guttetur på torsdag og ikke er tilbake før mandag. Men vi får kose oss de timene vi har sammen, og vi skal jo egentlig ikke klage som får reise på sånne morsomme ting begge to, da! Ellers synes jeg det er vanskelig med denne spisingen og formen om dagen. Jeg har de siste månedene vært veldig påpasselig med å spise hver 3. time, og at jeg ikke skal spise noe innimellom. Dermed er hjernen veldig innstilt på hvor mye jeg skal spise til hvert måltid. Men nå opplever jeg jo at det hjelper litt på formen å spise, men det er likevel ikke lett å overbevise meg selv om at jeg skal spise "nå igjen". Jeg kan jo ikke spise like mye hver 1,5. time som jeg gjorde hver 3. time, mener jeg. De siste dagene har jeg hatt ganske mye vondt i magen, det minner litt om å være kvalm, men kanskje like mye om å være sulten. Det er ganske ubehagelig, så jeg tror jeg må prøve å være litt mer bevisst på å spise enda oftere, og heller mindre. Ikke bare helt enkelt når man har hatt et spisemønster i flere år, og særlig siden jeg akkurat nå har veldig mye fokus på kosthold. Skal visst ikke være helt enkelt.. Ellers er det en hektisk uke foran meg: trening etter jobb i dag (her skal det komme skritt på skrittelleren!), svømming etter jobb i morgen og så middag med svømmevenninnen og hennes Mann. Onsdag et møte ganske sent, torsdag er det første legetime (jej!) og så kurs på Riksen på ettermiddag/kveld. Fredag fest med kolleger, og så skal jeg altså slite sofaen resten av helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 25. oktober 2010 #206 Del Skrevet 25. oktober 2010 Høres ut som du har hatt en herlig helg på fjellet med jentene! Og hvite løgner blir tilgitt når de endelig får vite at du er på vei med en liten en! Kan jo tenkes de blir litt overrasket også, og kommer sikkert til å tro at det skjedde rett før jul... Ønsker deg en superduper mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 25. oktober 2010 #207 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det høres ut som du har hatt en veldig fin helg på hyttetur! Syns du løste spørsmål og hint på en utmerket måte Noen hvite løgner er lov når man har sånne små hemmeligheter, det må være lov å ha lyst til å vente litt med å fortelle det Skjønner godt at du er litt stresset for det med mat, det er ikke så lett når du blir kvalm av å være sulten. Du har ikke noe sunt, grønnsaker el. lignende du kan spise på da? Eller kanskje ikke gulrøtter er det mest fristende når man er kvalm? :gjeiper: Ser du har en travel uke foran deg, du får slappe av litt mellom "slagene" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #208 Del Skrevet 27. oktober 2010 7 uker! Det gikk noenlunde greit fra 6 til 7, synes jeg. Men jammen går det sakte framover her, det er ikke akkurat som om tiden løper av gårde! Formen har vært litt så som så etter hytteturen, det ble nok litt kaldt ute på verandaen der og så litt varmt inne etterpå, for jeg er rett og slett godt gammeldags forkjølet, med en ganske sår hals og litt nedsatt allmenntilstand i tillegg. Har ikke feber, annet enn at jeg får litt frysetokter på kveldene, men det hører vel litt med graviditeten også, gjør det ikke? Kvalmen er der, men ikke verre enn at jeg holder den i sjakk. Har funnet ut at det handler minst like mye om sultfølelse, så nå prøver jeg å være så flink jeg bare kan og spise hver 2. time. Ikke helt lett det, men jeg øver meg og blir litt flinkere for hver dag! I går svømte jeg 1000 meter etter jobb med gravidvenninne, det var særdeles koselig og kroppen føltes veldig fin og ikke sliten. Så deilig! Etterpå ble hun med hjem til oss, der ventet mennene våre og så ble det middag og skravlings. Deilig kveld! De ligger akkurat litt foran oss i løypa, så de hadde med ultralydbilder av den lille prinsessen som skal komme i mars. Morsomt å se, selvfølgelig helt merkelig følelse at vi også skal ha sånne bilder etterhvert. Klarer virkelig ikke å ta det inn!! I kveld skal jeg egentlig på et møte i forbindelse med deltidsstudiene mine. Det begynner ikke før halv åtte, og kommer til å vare til ganske seint. Grubler litt på om jeg skal melde avbud og si at jeg er syk, for nå føles det litt som at jeg kjører på et for høyt gir. Jeg er en person som vanligvis aldri skulker eller dropper ut av noenting, jeg går på jobb selv om jeg er aldri så dårlig og avlyser aldri noe. Derfor føles det ikke bra å tenke at jeg skal stå over dette møtet... Men samtidig så prøver jeg å bli litt flinkere til å lytte til kroppen min, og akkurat nå er den altså veldig sliten. Ikke nødvendigvis pga Lille Frø, men på grunn av kombien med gravid og forkjølet. Det er tre andre på gruppa mi, og kanskje er det på tide å la andre ta hovedstøyten for en gangs skyld? Jeg kan liksom ikke gå på en smell allerede i uke 7, synes jeg. Da blir det leeenge å komme seg til uke 40... Vi får se, jeg bestemmer meg uansett ikke for det før i kveld. Men akkurat nå er jeg ikke akkurat i superform... Hm, er det noe positivt å skrive om da? Føler jeg klager voldsomt her nå. Tja, jeg har jo ikke vondt noe sted i kroppen, jeg har en fantastisk fin Mann hjemme, vekten er på min side om dagen og jeg veier det samme som før. DET er fint å ta med seg når man føler at man stapper innpå! Ja, og så tenker jeg mer og mer på hvor ufattelig moro det skal bli å fortelle om dette til de vordende besteforeldrene, og til Mannens søster. Hun kommer til å bli SÅ glad!!! For ikke å snakke om min beste venninne, som har ventet på dette i åresvis! Lillebroren min tror jeg tar det litt mer med fatning, men han kommer nok også til å synes at det er stas. Kunne bare tiden gå litt fortere de neste tre ukene, nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 27. oktober 2010 #209 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hurra for 7 uker!! Syns du skal lytte til kroppen din jeg, kveldsmøte med både graviditet og forkjølelse i kroppen høres heavy ut! God bedring med forkjølelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 27. oktober 2010 #210 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Signerer *lilly* jeg... ikke bra å overdrive! Hør på kroppen og tillat deg å ta livet litt med ro nå! Du er en rugekasse i tillegg til å være den aktive Dalmore! Og for 7 uker! Stor Endret 27. oktober 2010 av hegejenta30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #211 Del Skrevet 27. oktober 2010 Takk for gode råd, søte dere! Jeg er så uvant med å sette meg selv først og faktisk også med det å lytte til kroppen. Jeg er vant til å være sterk og utholdende, og en sånn person som kan kjøre hardt lenge uten å bli verken sliten eller syk. Tror det er lurt å lytte til kroppen sin, men det er bare uvant for meg. Jeg HATER å være den som ikke kan møte opp... Men forkjølelsen har ikke blitt noe bedre i løpet av dagen, så det er egentlig ikke så mye å lure på. Rett hjem og under dyna, tror jeg! Ellers er jeg ikke kvalm i det hele tatt, kun uvel og uggen når jeg er sulten. Kjekt! ... men da starter selvfølgelig tankene. Man er jo så dum at man leser alle SA/MA-innleggene, og vips, så lurer jeg på om jeg har sterke nok symptomer. Er jeg egentlig gravid, liksom? Joda, jeg har ømme pupper, det stikker på høyre siden i magen og jeg er jo så trøtt at jeg nesten stuper. Men når man ikke er kvalm? Godt jeg skal på en legetime i morgen, så kanskje jeg blir beroliget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 27. oktober 2010 #212 Del Skrevet 27. oktober 2010 Det er jammen ikke greit å være oss altså. Først leser man alt man kommer over av sykluser og eggløsning, el-slim, el-tester og you name it... Så leser man alt som er av tidlige symptomer, når skal man teste, hva hvis det er negativ test osv - så kommer allle bekymringene etter man har blitt gravid og man saumfarer nettet for info.... Konklusjonen er vel alltid at vi alle er så forskjellige og reagerer så ulikt både i forhold til syklus, befruktining og graviditet at det er nesten umulig å finne svar. Ooops, dette ble mye om mye som kanskje ikke vare så relevant for deg... Men uansett godt du skal på legetime og får snakket med legen din Ta vare på deg selv i kveld under et pledd i sofaen Jeg tror nok alt bare står bra til med den lille voksende spira i magen din :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 27. oktober 2010 #213 Del Skrevet 27. oktober 2010 Alt er nok i den skjønneste orden skal du se! Lykke til hos legen i morgen, god bedring med forkjølelsen. Vi gravide er så heldige å få beholde den lengre enn ikke-gravide... Så ta vare på deg selv og kos deg under dyna i kveld med god samvittighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 28. oktober 2010 #214 Del Skrevet 28. oktober 2010 Grattis så masse med 7 uker! Godt å høre at kvalmen er på retur! Viktig å ta hensyn til deg selv nå Dalmore, selv om tanken for deg er ukjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #215 Del Skrevet 28. oktober 2010 Takk, søte dere! Det ble sofa og dyne i går, ja. Kjente meg ganske pigg der jeg lå, men med en gang jeg skulle hente noe på kjøkkenet, var det deilig å vite at jeg ikke skulle ut på noe, for da var ikke formen så bra, nei. Har fått mail fra gruppen min nå, det ser ut som de har klart seg veldig så bra uten meg. Kanskje en ok oppdagelse det også? Ellers brukte jeg mine "siste" krefter på å shine litt i leiligheten i går, Mannen skal reise bort i kveld og blir borte til mandag kveld, så jeg tenkte det var koselig for han å ha en rolig kveld i noenlunde ryddig leilighet. Han kom seint hjem fra jobb, men vi rakk en kosetime i sofaen før vi fant senga. Nå ser jeg han ikke på flere dager, men vet jo at han kommer til å ha det helt maks på guttetur, og jeg skal kose meg alene hjemme. Så blir det ekstra stas å se han på mandag igjen! I dag tidlig kom kvalmen tilbake, forresten. Siden jeg skal til legen i dag, måtte jeg ta urinprøve og dermed dusje osv før jeg spiste - jeg klarte ikke å holde meg gjennom hele frokosten. Så da ble det dusjing og vasking først, og så to skiver ristet brød etterpå, og vips, så var jeg uvel og kvalm. Jaja, jeg skal vel ikke klage så mye på det nå, når jeg "etterlyste" den litt i går??? Nå er urinprøven trygt med i vesken, jeg har sjekket med sykehuset at jeg har riktig timetid, jeg har veid meg selv i dag tidlig (det er jo lov å håpe på å slippe offentlig veiing på sykehuset... ), og jeg har med strikketøy, bok og niste. Første time klokken 13, en ny klokken 14, og så kurset mitt fra 17. Det blir med andre ord en lang dag på sykehuset! Ellers er jeg spent, men ikke egentlig nervøs for å møte legen. Jeg er forberedt på at det blir mye snakk om vekt, men det skal jeg tåle, det har jeg jo ønsket seg også. Jeg orker ikke helt tanken på å få "kjeft" for at jeg er gravid, men satser på at de er vant med tjukke damer der oppe og vet at det ikke funker å kjefte. Har med en liste med spørsmål, og kjenner at det skal bli litt fint å liksom "komme i gang". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 28. oktober 2010 #216 Del Skrevet 28. oktober 2010 Masse lykke til hos legen, jeg håper du blir tatt godt vare på Det viktigste er vel ikke bare vekten, men at man faktisk spiser sunt og trener litt? Eller? Gleder meg til "referat" etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #217 Del Skrevet 28. oktober 2010 Du har helt rett, *lilly*, selvfølgelig er det livsstilen og ikke minst treningen som er det viktigste. Men hos meg er startvekten så høy at den er et problem i seg selv, og derfor blir det nok fokus på det. Anbefalt vektøkning for meg er "bare" mellom 5 og 9 kilo, for eksempel. Det betyr jo faktisk at jeg må gå ned litt i meg selv, for det er vel sånn at baby&utstyr (morkake osv) veier omtrent 10-12 kilo alene, er det ikke? Spennende blir det uansett, og jeg føler meg ganske informert om disse tingene, så da får jeg liksom ikke helt sjokk når legen forteller meg det. ... men akkurat veiingen gruer jeg meg nok til likevel, ja... Blodtrykket blir også spennende, det har jeg visst ikke målt på noen år. Er ikke så bekymret for det enda, for jeg er i noenlunde ok form til å ha alle de kiloene, og kjenner jo at pulsen ikke er superrask. For noen år tilbake fikk jeg kjempehøyt blodtrykk av p-piller, og da ble jeg ganske dårlig, med mye hodepine og kjente at det dunket i hele kroppen når jeg lå stille. Siden jeg ikke merker noe som helst sånt nå, tenker jeg at det er ok. Blir uansett spennende å se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 28. oktober 2010 #218 Del Skrevet 28. oktober 2010 Ble ikke veid en gang i løpet av svangerskapet jeg Enda jeg har en BMI over normalområdet og var i faresonen for svangerskapsdiabetes. men fulgte med selv da. Og selv om jeg vanligvis legger på meg bare jeg går forbi godterihylla i butikken kom det bare på 11 kg i løpet av svangerskapet. Følte at jeg lå på sofaen halve svangerskapet, og var heller ikke så flink med maten, men ble nå ikke mer vektoppgang likevel. Snuppa veide 3390, noe som er rett under snittet tror jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #219 Del Skrevet 28. oktober 2010 Da var du flink, Chica! Jeg har gått ned ca 7-8 kilo det siste halvåret, og tenker vel at det er omtrent det jeg kan "tåle" å gå opp i løpet av dette svangerskapet. Det betyr antagelig ganske hard jobbing med sunt kosthold og mye trening/aktivitet, siden jeg legger fort på meg hvis jeg ikke beveger meg. Det er skummelt å sette seg et mål, siden jeg ikke aner hvordan ting utvikler seg, men samtidig kanskje viktig også, i min posisjon? Hører om flere som veier seg hjemme og følger med selv, Chica, men har en følelse av at de vil følge med litt ekstra på oss tjukkebollene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 28. oktober 2010 #220 Del Skrevet 28. oktober 2010 Falt litt i mellom to stoler jeg, siden jeg endte opp med å ta alle kontrollene på sykehuset. Hadde ingen fast jordmor, og gikk heller ikke til fastlegen siden jeg var på ofte på sykehuset. Men greit å bli fullt opp, er jo motivasjon til å prøve å spise sunt og røre på seg det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå