Dalmore Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #161 Del Skrevet 18. oktober 2010 Ja, jeg har også hørt om flere som sier at uke 6 er den magiske uken for kvalmen, *lilly*. Med 5+5 er jo 6 så nært som det kan komme omtrent? Merker at det blir verre om jeg ikke passer på å spise lite og ofte, så det er nok noe jeg kan styre selv også. Jepp, det er aspartam i lettbrus. Men nå har jeg lest cirka 100 forskjellige steder, både på nett og i bøker (feks i På vei av Gro Nylander) at det er ok med litt lettbrus. Jeg tror ikke jeg kommer i mål med 9 mnd uten NOE annet å drikke enn vann, så da unner jeg meg det litt innimellom. Prøver å være forsiktig med colalettbrus da, siden det er koffein i det også. Ikke lett dette her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 18. oktober 2010 #162 Del Skrevet 18. oktober 2010 Måtte virkelig le da jeg så at mannen din nå har begynt å tenke på navn! De er rett og slett litt rare de der mannfolka våre! Godt man har en stund på seg til å finne passende navn. Både før og etter fødsel. Selv om jeg selv ønsker at det skal være klart til termin, så er jo muligheten der til å endre mening helt til man skal melde inn navn til folkeregisteret (6 mnd etter fødsel). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #163 Del Skrevet 18. oktober 2010 Han min er i hvert fall veldig rar! Akkurat nå vil han gjerne lese i navneboken hver kveld, kanskje det blir litt mer virkelig for ham da? Har med treningstøy og store planer om å gå på trening etter jobb i dag - min vanlige mandagsaerobictime. Men kvalmen kommer og går, for to min siden bestemte jeg meg for å droppe det, men nå føler jeg meg bedre og kjenner at jeg har dårlig samvittighet for å skulke. Det skal ikke være greit! I morgen skal jeg uansett svømme med venninner etter jobb, så da er det i hvert fall litt bevegelse planlagt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #164 Del Skrevet 19. oktober 2010 Tror dagen i går bare kan settes et stort svart kryss over. Først slapp og ukonsentrert og småkvalm hele dagen på jobb, men i et lyst øyeblikk havnet jeg på trening likevel. Fikk da rørt på meg, selv om jeg ikke hadde sjans til å ta i så mye som jeg pleier. Hjem til fiskemiddag, og så kollapset jeg på sofaen under dyna resten av kvelden. Frysetokter, utrolig slapp og veldig kvalm. Orket ikke å strikke en gang! Litt før halv elleve var vi i seng begge to, og sovnet på et blunk. Ikke en spesielt produktiv dag, med andre ord! Men plusspoeng for at jeg var på trening, og ikke minst at vi spiste fisk til middag. Resten av dagen tror jeg forsvinner i et stort svart hull... I dag våknet jeg med skikkelig kvalme, herlig. Prøvde å spise noen salte kjeks før jeg sto opp, men det synes jeg ikke hjalp så mye. Hjelper når jeg får i meg frokost, det pleier jeg å spise når jeg kommer på jobb, men spørs om ikke jeg skal spise det hjemme framover. Må innrømme at nå føles dagene om mulig ENDA lenger enn før. ... og hvis jeg skal være like kvalm resten av uka, tror jeg at jeg må fortelle noe til min nærmeste sjef, sånn at han ikke tror jeg har mistet taket på jobben fullstendig... Håper dere andre har en strålende tirsdag i hvert fall!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 19. oktober 2010 #165 Del Skrevet 19. oktober 2010 En fortrolig samtale med sjefen skader ikke! Han har jo ikke noe med å fortelle noe videre til de andre du jobber sammen med. Om kvalmen er plagsom og du ikke får konsentrert deg så er det (etter min mening) det eneste rette å gjøre. Tok en sånn samtale selv pgs trøtthet og ekstra oppgaver jeg ikke maktet. Ønsker deg en strålende tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #166 Del Skrevet 19. oktober 2010 Nei, det er litt sånn jeg tenker også. Han er i en annen prosjektstilling de nærmeste ukene, og jeg vikarierer for ham, så da kan det være godt at han vet om det og kan steppe inn litt hvis jeg mister taket helt. Stoler 100 prosent på ham altså, så er ikke redd for at han sprer "ryktet" videre. Men kjenner at det er litt rart å skulle fortelle det også... Han har jo barn selv og vi har et ganske nært vennskap i tillegg til at han er sjefen, men jeg vet ikke helt om han tenker at det er aktuelt at jeg skal ha barn noen gang... Føler meg utrolig naiv og teit, men jeg skal skrive det likevel: jeg har jo lest mye om kvalme, men har faktisk i alle år før jeg ble gravid tenkt at enten så slipper jeg unna - litt sånn "det gjelder ikke meg", eller at hvis jeg nå skulle bli kvalm, så skulle jeg takle det så innmari bra. Pøh, litt kvalme, liksom, hva er vel det å klage over? Og nå er jeg altså så stakkarslig og synes SÅ synd på meg selv?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 19. oktober 2010 #167 Del Skrevet 19. oktober 2010 Kvalme er nå en ting... ekkelt nok og man føler seg rimelig GRØNN. Men så lenge man slipper oppkast er man heldig! Det er jo de som sliter med det igjennom hele svangerskapet! Krysser fingrene for at du slipper oppkast! til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 19. oktober 2010 #168 Del Skrevet 19. oktober 2010 Innom og sniker litt, jeg. Vi er jo nesten like langt på vei (jeg er 7+0 i dag), så tenkte det var gøy å ha noen allierte. Kjenner meg veldig igjen i alt du skriver egentlig, både om kvalme (uten å spy), evnen til å gjøre jobben på en skikkelig måte, trøtthet, mann som er veldig skeptisk - samtidig som han er supergira på navn og det å grue seg hver gang man er på do. Jeg kan jo tipse deg om seabands ihvertfall. Hørt om dem? Det er noe akupunkturarmbåndsgreier man kjøper på apoteket - egentlig for reisesyke - og det funker fett for min kvalme ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 19. oktober 2010 #169 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hvordan går det med kvalmen Dalmore? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 20. oktober 2010 #170 Del Skrevet 20. oktober 2010 Usj, kjipern med kvalme. Er virkelig en av grunnene til at jeg gruer meg til å gå gravid. Håper den ikke er like ille hele tiden Dalmore. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #171 Del Skrevet 20. oktober 2010 God morgen! Takk for mange søte hilsener, det er så koselig å komme inn hit og se at noen har vært på besøk! Aller først kvalmen: den var virkelig ille i går tidlig, selv om jeg spiste Ritz-kjeks før jeg sto opp. Her prøves alle kjerringråd! Det hjelper med en gang jeg får i meg frokost, men siden jeg ikke pleier å spise det før jeg kommer på jobb, ble det en slitsom trikketur i går... Så går det greit utover dagen, men kjenner jeg blir kvalm når jeg er sulten og sliten. Det er jo heldigvis mulig å styre litt selv. I dag har jeg spist frokost med en gang jeg sto opp - slang på meg en genser og sto bukseløs på kjøkkenet og spiste ristet brød med litt smør på. Kan tenke meg det var et syn for naboene!! Men det hjalp i hvert fall endel, så da har jeg en "plan" for de neste morgenene. Det er jo ikke så verst å komme i gang med hjemmefrokost heller, så slipper jeg å handle rundstykker og ost hver morgen. Bare fordeler, med andre ord! Ellers så var jeg såpass "utenfor" i går at det kjentes riktig å fortelle det til sjefen. Han ble veldig glad på våre vegne, og var veldig så søt når han skrev meldinger til meg senere på dagen: "Dette var stas, du kommer til å bli supermamma!". Kjennes fint at han vet det, og skulle noe skje så er det lettere å gi beskjed om at jeg trenger litt fri dersom han allerede vet at noe er på gang. Mannen synes nok det var litt urettferdig at jeg har fortalt det til så "mange", så han var liksom-snurt da vi la oss i går: "Du har fått fortelle det til tre stykker du, jeg har ikke fått fortelle det til NOEN, jeg"... Akkurat nå er det altså tre stykker rundt meg som vet noe: treneren min, sjefen og en god venninne. Ja, også dere her inne, da! Svømte med venninne etter jobb i går, det ble 600 rolige meter med brystsvømming. Helt ok innsats, så hjem til grønnsakssuppe med pølsebiter. Sunn middag! Kjenner jeg blir veldig sliten på kveldene om dagen, men i går orket jeg å strikke litt, og ble sittende oppe til litt før elleve. Ikke så verst det, vel? Oi, jeg har jo helt glemt å hoppe for 6 uker i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 20. oktober 2010 #172 Del Skrevet 20. oktober 2010 Å sitte opp til litt før elleve er kjempebra Husker de første ukene, da brukte jeg opp all avspaseringen min på å ta kortere dager på jobb, så sov gjerne fra 13 - 17, spiste middag mannen ordnet til oss, så slumret jeg videre på sofaen til 21 før jeg gikk og la meg og sov til 7. Så veldig spent på hvordan det blir om jeg blir gravid igjen, blir jo litt annet når man har noen andre å ta seg av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 20. oktober 2010 #173 Del Skrevet 20. oktober 2010 HURRA FOR 6 UKER!!! Du verden så gøy det blir å følge deg fremover! Når jeg leser om deg, så tenker jeg at jeg leser om meg selv en uke i fremtiden Naivt, men veldig gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #174 Del Skrevet 20. oktober 2010 Det hørtes ikke noe særlig ut, Chica! Jeg er nok ikke fullt så utkjørt, men må innrømme at jeg begynte å se på klokka allerede i ni-tiden og lurte på å legge meg snart. Heldigvis kom Mannen hjem, og han holdt meg oppe litt til! ... må jo innrømme at jeg føler litt på hva slags kone han plutselig har fått også. Jeg klager på kvalmen, vil bare sove og har så ømme pupper at det ikke er mye moro med meg. Og så vil jeg jo helst bare snakke om graviditeten hele tiden... I går måtte jeg bare ta meg sammen litt og snakke litt om andre ting, og i kveld skal vi heldigvis være sammen i hele kvelden. Kos! Ellers ringte de fra Riksen i går og inviterte meg med på et kurs de skal holde fem torsdagsettermiddager fremover. Jeg slo til og meldte meg på, tenker at det er bare å slå til på de tilbudene de har. Så i morgen skal jeg på kurs, første tema er Sunn livsstil i svangerskapet og anbefalt vektøkning. Det varer kun i to timer, men blir helt sikkert ok å få litt påfyll og inspirasjon. Neste torsdag handler det om fysisk aktivitet, så kosthold og blodsukker, så fett i kosten og til slutt tiden etter fødselen. Tror det blir bra, jeg! Ja, hurra for mine 6 og dine 5, lilly!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 20. oktober 2010 #175 Del Skrevet 20. oktober 2010 :hoppe: 6 uker :hoppe: Måtte litt når jeg leste om den misunnelige mannen din - så søt til SUPERMAMMA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 20. oktober 2010 #176 Del Skrevet 20. oktober 2010 for hele 6 uker! Høres ut som en god sjef du har! Og som du sier - det er lettere å be om litt fri når sjefen vet at dere er i lykkelige omstendigheter. Ønsker deg en super duper dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 20. oktober 2010 #177 Del Skrevet 20. oktober 2010 Kjenner meg igjen i det og bare ville snakke om graviditeten. Den dagen vi tok testen skulle vi plukke opp en kamerat 30 minutter senere, og så gikk det flere dager før vi fikk ordentlig tid alene. Ble litt merkelig setting og reise bort og dele rom med andre de dagene, så var utrolig godt når vi fikk hotellrom bare oss to etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 20. oktober 2010 #178 Del Skrevet 20. oktober 2010 Så spennende det kurset høres ut! Synes du er skikkelig heldig som får den muligheten altså! Jeg synes det er så spennende med helse og kosthold og sånne ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 21. oktober 2010 #179 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hurra for 6 uker!! Det kurset hørtes interessant ut, du er heldig som får bli med på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #180 Del Skrevet 21. oktober 2010 God morgen, jenter, og takk for 6-ukers-hopping! Kurset i ettermiddag blir kjempespennende, jeg er jo inspirert og tenker at alt jeg kan plukke opp av kunnskap og motivasjon er bra for meg. Hvor mye nytt de kan komme med er jeg mer usikker på, men jeg er jo der først og fremst for litt ekstra oppfølging og inspirasjon. ... men må innrømme at jeg er veldig spent også. I hverdagen tenker jeg vanligvis lite på at jeg er stor, men nå når jeg skal sitte rundt et bord med ti andre store damer, er jeg spent på om jeg er den største... Huff, barnslig tanke, for alle er jo der av samme grunn, og det betyr jo ingenting om jeg er tyngst, men det er liksom noe der likevel. Synes jeg klarte å kontrollere kvalmen noenlunde greit i går, det ble som sagt ristet brød med smør på til frokost, og det føles som at det funker litt. Resten av dagen kommer det i bølger, særlig når jeg er sulten. Ble litt lenge før jeg fikk i meg middag på ettermiddagen/kvelden, og det kan jeg IKKE slurve med, kjente jeg. Måtte få i meg kjapp mat, så da ble det middagspølser&potetmos. Ikke særlig sunn mat for gravide tjukkinger. Resten av kvelden ble det TV og sofa&pledd og faktisk litt strikketøy. I seng til halv elleve, Mannen legger seg likt som meg og føler seg SÅ uthvilt om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå