Gå til innhold

Dalmores dager

Dalmore

Anbefalte innlegg

Gurimalla hvilke bestrebelser du går igjennom for å skjule "din tilstand". ;) Du blir snart rene Sherlock Holmes. :)

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 uker er tidlig ja... jeg var jo 6 uker på vei da vi fant ut at mini hadde bosatt seg i magen min. Siden mine foreldre var informert om at vi hadde problemer med å få barn og at vi skulle på samtale om barnløshet - så var det natulig at de fikk vite det ganske tidlig. Og da måtte jo hans foreldre også få vite det tidlig... Venner har fått vite det litt sånn etterhvert som det har passet seg. De vet det ikke på jobben til mannen ennå, men de har nok skjønt det da han plutselig kom kjørende i ny stasjonsvogn... Han jobber sammen med flere småbarns fedre og de husker sikkert tilbake til den tida da de plutselig måtte ha større bil!

Ikke si noe før du føler deg trygg på det! Og jeg er egentlig litt enig at svangerskapet blir ekstra langt for besteforeldrene om de får vite det tidlig (snakker av erfaring her nå... svigermor er helt på tuppa).

Alkoholfri vin er lurt triks på hyttetur da!

Ønsker deg med samme en riktig god helg!

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter seks uker hadde jeg nok følt meg mer komfortabel om nyheten skulle sprekke ja. Men fire uker er jo bare så vidt litt smågravid! ;)

Og aldri i verden om jeg holder helt til uke 12 med å si noe til besteforeldrene, siden jeg allerede nå helst vil rope det ut! :ler: Skal være sammen med dem i helgen, men satser på å ikke si noe helt enda. Så får vi se hvor lenge vi holder! ;)

Ellers er Mannen den evige pessimist. I går da vi la oss, så han alvorlig på meg og sa "Du må love å ikke bli så innmari lei deg når vi mister, da". Han er nemlig helt overbevist om at dette ikke kommer til å gå bra. Jeg prøvde å spørre litt om hvorfor han føler det sånn, men tror det handler mest om å være forberedt mentalt på det verste, sånn at han ikke skulle bli så skuffet HVIS det skulle skje. Jeg er nok litt mer optimist, og tenker at dette går nok bra.

... selv om jeg må innrømme at jeg får litt sug i magen hver gang jeg går på do. Alltid litt spent på om jeg ser blod... :sjenert: Er jeg unormalt bekymret da?

Håper du får en strålende helg, hegejenta!! Vi skal en tur ut av byen og besøke hjemstedet vårt, det blir koselig! Ingen vin-sammenkomster, men mange timer med venner som venter veldig på om ikke vi også skal ha barn snart, så det er mulig vi må til med hvite løgner igjen. :ler: God helg til dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så synd hvis dere begge går rundt og er redd for at det ikke går bra da! Personlig tror jeg ikke noe som helst på dette med å være mentalt forberedt, eller å "psyke seg ned", når det kommer til sånt som dette. Jeg blir like skuffa og lei meg samme hva jeg har tenkt på forhånd, så da kan jeg like godt glede meg. :jepp:

God helg, Dalmore!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt bekymret! Kjøp for all del ikke nissedopapir til jul - eller dopapir med rosa hjerter! Kommer til å besvime på do hver gang du tisser :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du sier det, jolie! :ler:

Som sagt så er jeg ganske trygg på at dette går bra, jeg har en god følelse. Mannen er litt mer pessimistisk, men det ligger i hans natur og er heldigvis noe jeg er vant til. Jeg tenker altså ikke på det hele tiden, mer at jeg får litt "åhja, det var det ja" når jeg skal på do. Sånn generelt så gleder jeg meg, og har allerede begynt å planlegge hva jeg skal strikke til vårt eget lille nurk... :sjenert:

Mange gode helgeønsker til deg også, andemor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt normalt bekymret! Kjøp for all del ikke nissedopapir til jul - eller dopapir med rosa hjerter! Kommer til å besvime på do hver gang du tisser :ler:

:skratte:

hadde jeg ikke tenkt på... men du har jo så rett!

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe! Gratuleer så masse!!!!! Visste ikke du hadde dagbok her før den plutselig dukket opp foran meg idag.

Jeg skjønte det i grunnen på FB-statusen din ;) Gratulerer så mye med spire i magen! :hjerte:

Huff jolie, jeg håper du skjønte det fordi du vet at vi prøver og at jeg skulle teste, og ikke fordi den var så åpenlys? Har ikke fått noen andre kommentarer på den, så satser på at du hadde litt ekstra følere ute... :ler: Ellers må jeg inn og slette litt, tror jeg!

Jeg visste ikke at dere var prøvere, men det første som slo meg når jeg leste statusen din på FB var at du var gravid. Men fant ut at jeg kunne ikke kommentere det ;) Tenkte på å sende ei melding, men glemte det :ler:

Vi fortalte det til foreldrene våre i uke 6 eller 7 etter å ha vært på ultralyd og sett en rosin med puls som mannen så fint kalte det. Var på ultralyd pga blødninger, men når vi fikk vite at alt sto bra til klarte vi ikke å holde det for oss selv lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg ventet egentlig på at du skulle oppdage den, Chica! ;) Lurte på å tipse deg om det, men du fant jo ut av det helt av deg selv!

... og får litt noia av at du også skjønte noe, men siden ingen andre i mitt virkelige liv har kommentert det på noen som helst måte, så krysser jeg fingrene for at det har gått under radaren! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har nok noen venninner som ville spurt ganske kjapt, ja, ikke redd for det! :ler: Noen av dem er nemlig ganske rett frem - derfor jeg måtte til med noen små hvite løgner i går også! ;)

Og så trøster jeg meg med at Frk Stella ikke tok den, enda hun er fininnstilt på at vi prøver. Uansett er det ingen big deal, bare morsomt at du skjønte det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes virkelig heftig ut, ja! Her er det i så fall snakk om en 20 min muntlig forsvaring av en gruppeoppgave, en uke før termin. Har en plan om å enten få ta den før eller etterpå, hvis ting ser sånn ut som de gjør nå på den tiden! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det blir nok vår lille hemmelighet i noen uker til, *lilly*! ;)

... selv om jeg skal innrømme at det holdt hardt i helgen. Først og fremst fordi vi nesten sprekker av lykke og har lyst til å fortelle det, ikke bare til besteforeldre, men til hele verden! :ler: I tillegg så kommer det små hint og ordentlige spørsmål gjennom hele helgen, som vi har parert med små hvite løgner, latter og tøysing. TROR vi har kommet oss helskinnet gjennom det, og skulle noen ha fått en mistanke så får det heller bare være. :ler:

Men fy søren, jammen er det vanskelig å ikke skulle si noe, og samtidig forsøke å leve sunnest mulig! På fredag var vi hos et vennepar, og glasset mitt med PepsiMax ble fylt til randen igjen og igjen, gjerne mens jeg var uoppmerksom. Tror jeg klarte å holde det totale inntaket nede, men ikke lett å be om vann når jeg vanligvis storkoser meg med den lettbrusen hos dem! ;) Lørdag hos nytt vennepar, som serverte kylling med mozzarella og spekeskinke. Mozzarella følte jeg meg noenlunde trygg på å spise, men spekeskinke skal jeg vel egentlig stå over? Den ble heldigvis stekt på høy varme i panna, så da tok jeg sjansen på å spise noe av den, og la igjen noe. Søndag var det kaffebesøk både her og der, og det er ikke enkelt å takke nei takk til kake alle steder, uten å måtte forklare eller forsvare... :sjenert:

Jeg mener IKKE å gjøre dette til noen big deal, for det er det jo langt i fra! Men siden jeg liksom ikke skal si noe og ikke gjøre noen mistenksomme, blir det litt ekstra, hehe.

Men alt i alt en veldig koselig helg, masse sosialt og mye hyggelig. I dag klokker vi inn 4+5 dager, og nærmer oss fort 5-tallet. Moro, det!

Ikke mange symptomer om dagen, kommer sånne småbølger med kvalme innimellom, men ikke så ille at jeg vil kaste opp. Litt mer sliten enn vanlig, løper litt mer på do og har sinnssykt ømme pupper, særlig på kvelden. Har heldigvis en god BH, så det er når jeg tar av den at jeg kjenner det godt. :ler: Men bortsett fra det er jeg meg selv. Faktisk så mye at jeg måtte ta en ny test i går, bare for å være sikker på at jeg ikke drømt... :sjenert: Men teststreken lyste meget klart og tydelig mot meg, faktisk sterkere enn kontrollstreken! :ler: Ingen tvil, jeg er visst fremdeles gravid!

Vi tenker at vi gjerne vil ha en tidlig ultralyd ja, *lilly*. Tenkte å spørre legen om det når jeg er der i uke 7, så får vi se hva han sier. Det er vel rundt uke 10 at det er vanligst? Hadde vært fint å vært der før vi forteller noe til besteforeldrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha hørt at det er en milepæl i uke 8, at ser man liv da er sannsynligheten meget stor for at alt går bra.

Vet ikke hva kravene er for å få tidlig ultralyd? Jeg fikk pga blødninger, men kjenner flere som har betalt for det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi regner med å betale det selv, ja. Foreløpig er det ingenting som gjør at vi skulle ha krav på en tidlig ultralyd, og det er helt ok for oss å gjøre det privat. Det er mest for å føle oss litt tryggere på at de tingene de kan si noe om, er i orden.

Inne hos en sjef for å snakke litt løst&fast om jobb nå, kjenner at ordene brenner på tunga når hun begynner å legge planer for meg til neste sommer... :sjenert: Men jeg sa ingenting! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi, eg har vore borte vekk eit par veker, og kva ser eg?? Jo, GRAVID!! Gratulerer!! :D :D :D

Så BRA at det klaffa så fort! :)

For min del så anar eg ikkje noko som helst..dei sa at mensen skulle komme tilbake etter ca 1 mnd, men no har det gått over 5 veker.. Men reknar med at alt frå 4-6 veker er ganske normalt, så den kjem vel snart :)

Du får blåse litt babystøv bort til meg da, hehe :) Og nyyyte tida! Artig å lese om alle bortforklaringar, omvegar etc. gravide må ta for å ikkje røpe seg :gjeiper: 12 veker er umenneskeleg lenge å vente når ein aller helst vil rope ut den gode nyheta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...