Gå til innhold

Dalmores dager

Dalmore

Anbefalte innlegg

Håper dere får en fantastisk bryllupsdag med eller uten testing! :klemmer:

Som sagt tidligere - murring kan være så mangt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har selvfølgelig helt rett, mocci, murring kan være så mangt! Det murret og stakk veldig i forrige PP også, så jeg har ikke akkurat så store forhåpninger. I dag har jeg vært småkvalm, men det var jeg også lørdag for fire uker siden (takk for små dagboknotater om formen, de holder forventningene nede veldig bra! :ler), så det er vel ikke akkurat noe å juble for.

Jeg har uansett bestemt meg for å teste i morgen tidlig, ikke fordi jeg tror så veldig på det, men fordi det alltids er en bittebittebitteliten sjans for at den slår ut, og det hadde vært en så fin gave å servere Mannen på morgenkvisten. :sjenert: Men det er en testing helt uten forventning, da! :ler:

Endret av Dalmore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp:

:overrasket:

:hjerter:

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si eller hvor jeg skal begynne. Men de to testene som ble tatt på morgenen i dag viste helt tydelig at det er en bittebitteliten spire som har festet seg i magen min!!!

Først to streker på en billigtest grytidlig i dag, jeg la meg og forsøkte å sove videre (det var ikke helt enkelt...) og tok en digitaltest da vi våknet til normal tid. Da lyste det "gravid" mot meg!!! :overrasket:

Nå sitter vi bare og gliser til hverandre,hehe. :hjerte: Vi forsøker å holde oss kalde og rolige, for sjansen for at det kan gå galt er jo ganske stor. Men det er vel lov å sprudle av lykke på en sånn dag!??!

:hoppe:

Endret av Dalmore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny prøver og første gang innom boka di - men det var jo artig lesing da :) GRATULERER så masse med den lille spiren og gratulerer med bryllupsdag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuusen takk, alle sammen! Så søte dere er som gleder dere på våre vegne! :klem:

Vi går fremdeles bare rundt og gliser, kommer med små stikk til hverandre, men prøver å ikke ta helt av. For å si det sånn - det blir ikke snakket mye om verken navn eller vogn her på noen uker! :ler:

Huff jolie, jeg håper du skjønte det fordi du vet at vi prøver og at jeg skulle teste, og ikke fordi den var så åpenlys? Har ikke fått noen andre kommentarer på den, så satser på at du hadde litt ekstra følere ute... :ler: Ellers må jeg inn og slette litt, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra følere ute, ja :ler: Visste du skulle teste, så da ante det meg at det var dobbel betydning der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå at du hadde pirket i meg på FB. Helt trygg! Sier ikke et ord før du offentliggjør det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var bra, jolie! :ler: Litt noia for å sprekke nyheten for tidlig, jeg kan takle det i uke 6-7 til de nærmeste liksom, men ikke på 3+4. :ler:

Litt noia for det meste i dag, en person i min nære omgangskrets hang her på KG for en stund siden, og plutselig husket jeg hvor lett gjenkjennelig jeg er når jeg forteller både det ene og det andre. :sjenert: Kanskje slette boka og begynne helt på nytt igjen?

Vi tenker minimalt på fødsel og ni måneder med ekstra tung kropp (isj, der tenkte jeg visst litt på det likevel...) eller livet som foreldre. I dag har vi bare begge to snakket og tenkt mye på hvor glade folk rundt oss kommer til å bli, eller hvordan vi skal fortelle dette til folk. Det kommer til å bli følelsesladd for mange, tror jeg!

... ellers har jeg min første utfordring allerede på fredag, da har vi snakket om en fredagspils med jobben. Lite lysten på å sprekke nyheten allerede da, gitt... Og om tre uker skal jeg på en jentehyttetur der det blir MYE vin, den skal bli kinkig den også. Hvis alt går som det skal runder jeg/vi 12 uker i begynnelsen av desember, helgen før skal vi på tur med veldig nære venner. Har en følelse av at vi ikke kommer oss gjennom den turen uten å fortelle noe - men det kommer jo bare til å sette en ekstra spiss på turen! :ler:

Kjenner at tankene flyr litt i kveld, det er jo egentlig livsfarlig når man er så kort på vei. Men ett sted må det jo komme ut også, alt det som hjertet og hjernen renner over med! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg er jo ikke av de minste. Og hadde fine svangerskap :) Bekkenløsning, ja, men det hadde ikke noe med de ekstra kiloene å gjøre. Flott blodtrykk hele veien (jeg tror legene var litt sjokkerte :ler:), ikkeno rusk i urinen, ikkeno svangerskapsdiabetes eller -forgiftning. Og jeg var kjapt på beina etter keisersnittet (som ikke hadde noe med overvekten å gjøre - hadde foranliggende morkake) og etter fødselen. Å føde er kjipt vondt uansett om man er slank eller ikke, så det må du ikke tenke så mye på. Ingen problemer med å få tatt UL heller, så får du kjipe kommentarer på det får du smelle tilbake med at de får se til å oppgradere utstyret sitt og sende folkene som benytter seg av dem på smilekurs. Sådetså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn i ettertid er det egentlig litt surrealistisk at man har vært gravid noen gang. De rakkerungene der i magen min? Aldri! Det kan det jo ikke vært plass til! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode ord, jolie! Det hjalp! :klem:

Leser om andre overvektige som har kjempekjipe legekontroller, så jeg er liksom forberedt på det jeg også. Men så skal jeg innrømme, og dette er sikkert litt teit, men jeg sier det likevel: hadde ikke kroppen min vært i stand til å bære fram et barn, så tror jeg heller ikke at jeg hadde blitt gravid. Sånn mener jeg at naturen funker, jeg stoler blindt på den! :ler:

Neida, man skal ikke spøke med sånt, og jeg skulle jo fryktelig gjerne ha vært slankere og lettere enn jeg er. Men det nytter ikke å tenke på isen som ble spist i sommer, nå fokuserer jeg framover. Har et mål om litt aktivitet hver dag (gå til jobb noen ganger i uka, en tur på cirka 35 min, feks), fortsette med svømming en gang i uka, aerobic på min faste time minst en gang i uka og så kanskje litt lett styrketrening innimellom. Det er omtrent det nivået jeg ligger på i dag, bortsett fra å gå til jobb. Så får vi se hvor lenge det holder, men jeg har gode intensjoner! :ler: Og så tror jeg på at gravide blir mer opptatt av hva de putter i seg, i dag har jeg vært veldig forsiktig, nemlig!

Jeg mener ikke at alle gravide skal være sånn, men for meg blir det viktig å gjøre det beste ut av situasjonen. Om det betyr å avstå fra sjokolade i noen måneder, så skal jeg nok klare det også.

:klem: til deg, Frk Stella. Du er søt! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødsel skremmer forresten ikke meg, jolie. Jeg har sterk tro på egne krefter - og tenker at millioner av kvinner har født før meg, hvorfor skulle ikke jeg også klare det?

Nei, det er nok det å få "kjeft" som gir meg vondt i magen. Jeg vet jo så godt at jeg burde vært tynnere, så jeg trenger egentlig ikke folk som kjefter på meg. Jeg trenger noen gode råd og oppfølging, ikke kjeft og kjipe folk. Basta! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...