Gå til innhold

Dalmores dager

Dalmore

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:sjarmor: Vi hadde en veldig hyggelig kveld, ja! Bra styrkeøkt rett etter jobb, hjem til en Mann som hadde gjort opptil flere nyttige ting, pølser til middag (min hverdagsfavoritt!), TV og strikketøy og så tidlig i seng. Me like! :lur:

:ler: Litt uvant å fortelle om sånne ting, men vi er vel i samme båt alle kvinner her inne?

Helt enig, Frk Stella, det er en fin bok og litt godt at de også måtte jobbe litt for å få det til. Nå har de fire barn, ja, endelig kom det en gutt også! ;)

Veldig hyggelig at du stikker innom her, forresten, det minner meg om "gamle dager" :ler:

Ellers er det lite nytt å fortelle på prøvefronten, vi venter på EL som skal være neste uke. Lader opp til å sette inn støtet da, med andre ord! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig herlig, *lilly*!

Fredagsroen har senket seg, selv om det ikke er helt helg enda for min del. Har startet på en deltidsutdannelse der vi har samlinger gjennom hele det neste skoleåret, og denne helgen er første samling. Det er spennende temaer og veldig morsomt å få litt påfyll, men også MYE å sette seg inn i og det kommer også til å kreve mye jobbing. Siste eksamen er 10. juni, så egentlig var det kanskje greit å ikke ha noen termin i mai? Juni, derimot... ;)

Dessuten tror jeg at det er veldig sunt å ha noe annet å tenke på, jeg merker at dagene flyr nå og jeg blir ikke sittende så mye og bare vente. Kjekt å ha noe å oppta hjernen med, det tror jeg er bra for meg!

I kveld er sambo ute med kompiser, jeg skal krype opp i sofaen med strikketøy, se på opptak av Poirot og andre krimserier (Jeg :hjerte: PVR!). Ikke tenke på noe som helst, bare sløve meg ned og hvile hjernen. I morgen er det skole fra 10 til 17, så rett ut for å spise og på kino med vennepar. De har akkurat hatt en spontanabort, og venter nå på klarsignal til å få prøve igjen etter at hun hadde en litt spesiell diagnose. Har en følelse av at de kommer til å spørre hvor vi står i disse prøvegreiene, så jeg skal være forberedt med et godt svar... :ler:

På søndag skal vi sove lenge og slappe av på formiddagen, og så på middag hos et vennepar. De har en nydelig liten datter på 1 år (Mannens fadderbarn), så vi skal være der i fire-tiden for å få tid sammen med henne også. Gleeeder meg til å snuskekose på skjønn liten jente!

Og på søndag setter jeg også i gang med EL-testing, det blir spennende! Etter min erfaring skal det være EL enten tirsdag eller onsdag neste uke. *gleder seg* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, herlige søndagsformiddag. Sove lenge, kose oss i sofaen med TV-opptak og strikketøy. Og så middagsbesøk hos fine venner med fin datter om et par timer - dette blir en knallfin dag!

Var oppe for å tisse i syv-tiden i dag tidlig, og fant ut at jeg bare kunne begynne med EL-testingen da, siden det er på det tidspunktet jeg skal stå opp de neste dagene. Er på dag 12 etter mensen i dag, men fikk bare en stor O på testen. Jeg har imidlertid sånt slim som kan trekkes ut i en tråd (herreGUD for noen detaljer jeg plutselig deler med verden!!! ), så da krysser vi fingrene for et smil i morgen!

:)

... og så tror jeg at jeg trekker Mannen til sengs, sånn for sikkerhets skyld... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndager er virkelig fine :hjerte: Høres ut som noen koslige planer dere har!

PS: Jeg har lært at man skal teste etter EL på ettermiddagen, det er da konsentrasjonen av EL-hormonet (husker ikke hva det heter..) er høyest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PS: Jeg har lært at man skal teste etter EL på ettermiddagen, det er da konsentrasjonen av EL-hormonet (husker ikke hva det heter..) er høyest ;)

Yepp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandagsmorgen! :)

Takk for tips, jenter! På pakningen står det da vitterlig at man skal teste på morgenen? jaja. Men dere fine ELtest-guruer, kanskje dere kan hjelpe meg med en annen ting også? Jeg grubler nemlig på om EL-testen (Clearblue digital) måler nivået utfra et "normalt" LH-nivå, eller om den første testen du tar på en måte er 0-punktet? Altså, vil man alltid få en blank O på første testen, eller kan man få smilefjes der også?

Tok nemlig en ny en i dag tidlig, og den viste også O. Det overrasket meg litt, siden jeg innbiller meg at min eggløsning er i morgen, som er 14 dager før forventet mens. Kanskje jeg skal prøve på nytt igjen i ettermiddag og se om det er noen forandring da?

Det ble nå uansett :sengekos: i går, og med planer om ny forføring i dag, så da kan testen bare vise akkurat det den vil for min del! ;)

Ellers er dette en utfordrende uke som ligger foran meg, har blitt kastet ut i et prosjekt som jeg ikke har gjort før, og som er VANSKELIG. Kjenner jeg gruer meg til de neste to ukene, men jeg kommer vel antagelig inn i det. Det er jo kjekt å ha litt annet enn befruktning og eggløsninger å tenke på også! :ler:

Og i helgen fikk jeg en annen utfordring også, ble spurt om jeg kunne tenke meg å bli treningsinstruktør på Friskis, på den timen jeg går på! :sjokk: Det tror jeg ingen hadde tippet om de hadde sett meg, for jeg er STOR og tung, og tror ingen ville funnet på å beskrive meg som veltrent. Men jeg har trent fast to ganger i uka en god stund, på denne timen som er litt ekstra tilrettelagt for store damer. Det betyr egentlig ikke så mye mer enn at styrken er spesialtilpasset til styrke som tunge damer trenger, altså ikke så mye armer som bein og rygg. I tillegg er det ingen hopping, for å spare knærne. Det er en morsom time, med en fin gjeng med folk som er faste hver gang. Og av dem er jeg nok den sprekeste! :ler:

I hvert fall ble jeg spurt om jeg hadde tenkt på å være instruktør, og tanken har jo faktisk slått meg noen ganger... :sjenert: Ikke fordi jeg er så flink eller veltrent som sagt, men fordi den ene instruktøren er ganske dårlig og jeg har tenkt at jeg kunne gjort det bedre... :sjenert::ler: Nå er denne instruktøren blitt skadet, og dermed trenger de en innstepper.

I utgangspunktet tenker jeg at det hadde vært perfekt for meg å få en sånn time, da må jeg bli i enda bedre form og får trent masse utover høsten. MEN, jeg føler ikke at jeg har tid til så mye mer kursing og ting akkurat nå, siden skolen ved siden av 100% jobb kommer til å ta MYE tid. Tror jeg må høre litt med hun som spurte meg på treningen i dag, for hvis jeg bare kan steppe rett inn uten kursing så hadde det egentlig vært morsomt... ;)

Puh, det skjer mye her om dagen, med andre ord. Passet på å knusekose litt ekstra på 1-åringen i går, kanskje hun har gode fruktbarhetskontakter? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg langt fra utlært på EL men jeg startet å teste 3 dager før forventet EL, første dag fikk jeg O. Derimot fikk jeg :) neste dag som var 2 dager før EL. Etter det jeg har forstått er det meningen at EL skal inntre 36-48t etter første positive utslag på EL -testen. Kanskje EL er litt senere enn først antatt? Det blir spennende å høre hva den viser idag. :)

Kuult at du ble bedt om å være instruktør da, GO Dalmore! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende utfordring du har fått da - Blir spennende å se om du tar imot tilbudet om å bli instruktør eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir spennende å se hvordan det utvikler seg! Hadde vært innmari morsomt å prøve seg, ikke minst fordi jeg trenger å komme i bedre form, og dette kunne vært et bra spark i rompa...

Og så åpner det seg plutselig flere nye utfordringer på jobb: ett nytt prosjekt er lyst ut og jeg har VELDIG lyst til å søke. Må bare sjekke hva slags forutsetninger det er, jeg er nemlig ikke veldig interessert i å si opp jobben jeg har nå. Hvis det er permisjon derimot, så blir ting litt enklere...

Men hva i all verden er det som gjør at ALLE utfordringer plutselig kommer på en gang!??!?

:ler:

Tror jeg skal ta en ny EL-test i ettermiddag jeg, siden dere sier at det er det som funker best. Hjernen driver og sender små signaler som sier noe sånt som "kanskje du bare ikke har eggløsning", men det er vel litt voldsomt å begynne å tenke i de baner allerede. Jeg er bare en sånn person som hopper rett på det mest pessimistiske... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente etter jobb i dag, og da jeg kom hjem klarte jeg ikke å holde meg lenger, så jeg tok en ny test, selv om det bare var 2 timer siden forrige gang jeg tisset. Der var det et fint og klart :)

:hoppe:

Jeg ble SÅ glad, hehe, Mannen lurte på om jeg ble like glad for det der som jeg hadde blitt om det var to blå streker. :ler: Det var nok litt overdrevet, men ble i hvert fall glad for at det funket og at jeg ikke er helt på jordet når det gjelder denne kroppen. Så får vi se hvordan det går de nærmeste dagene. :sjarmor:

Skikkelig sliten etter hektisk dag. Den eneste fordelen er jo at dagene går kjempefort, jeg rekker verken å lese mail eller innlegg her inne, og da tenker jeg jo også mye mindre på babyer og befruktning... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for :) !!! Da er det bare å kjøre på :hoppe:

Skjønner godt at du ble glad for å få smileansikt, det ble jeg også! Ser ovenfor at du lurer på om man kan få smileansikt med en gang, eller om det må bygge seg opp - man kan fint få smileansikt med en gang altså, testen starter på "null" hver gang :nigo:

Så flott at du har blitt spurt om å bli treningsinstruktør! Spreking! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, her skal det kjøres på, ja! :sjarmor:

... Mannen lurte litt forsiktig på om det kanskje ikke var så lurt for hans kvalitet å ha sex hver dag, men vi satser på at han tåler en gang om dagen, vi. :ler:

Må jo innrømme at det er merkelig å se på seg selv som instruktør, jeg er virkelig ikke veltrent. Tvert i mot, egentlig, men kanskje nettopp derfor er det viktig å hoppe på sånne muligheter. Jeg tenker at det kommer til å ta tid med denne babylagingen fordi jeg er så stor, og da er det jo fint å få et spark bak til å komme enda bedre i gang med treningen.

Pluss at alle de andre utfordringene som ramler inn, det handler om jobb og utdanning. Fint å ha noe som handler bare om MEG også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper :sengekos: bærer frukter denne måneden!

Krysser fingrene for deg i allfall!

Og lykke til med utfordringene som står i kø!

Stor klem til deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her skjer det virkelig ting! :goodbye:

Så spennede med positiv EL-test, håper spiren sitter denne gangen!

så gøy og motiverende det må være å bli spurt om å være instruktør, tøft! Nye prosjekt på jobben er altid spennede! Husk å ta vare på deg selv blandt alt som skjer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i dag føles det ikke helt som at jeg klarer å ta så godt vare på meg selv, Kari-Kari... :sjenert:

Sykt hektisk dag på jobb, jeg var på gråten flere ganger fordi jeg bare ikke så hvordan vi skulle komme i mål noenlunde greit. Vi har deadline på prosjektet hver dag, nemlig, og det er ikke bare-bare å få til alt. Vi KOM i mål til slutt, men fy søren, det holdt hardt. Ekkel følelse...

Og da jeg vel kom hjem og satt med middagen (som snille Mannen hadde klar til jeg kom), ringte telefonen fra et møte og jeg ble etterlyst. I mailen jeg har fått står det at jeg er vara, og siden begge våre delegater skulle møte, gikk ikke jeg dit. Kjedelig at jeg likevel sto oppført på deltagerlisten, og kjipt å bli etterlyst. Jeg er så "flink jente" at jeg tar det på min kappe, selv om jeg er 99,9% sikker på at jeg gjorde det riktig. Så nå jobber jeg med å riste sånne ting av meg, jeg kan ikke gå rundt og ha dårlig samvittighet for ting som ikke er min skyld!

:)

Instruktørjobben har jeg ikke hørt noe mer om, jeg snakket med instruktøren min på treningen i går og sa at jeg ikke har tid til kursing og sertifisering akkurat nå, men at jeg gjerne kan være vikar fram til jul. Tenker at det er en fin måte å få prøvd seg på, pluss at jeg kanskje håper det ikke passer å fortsette etter jul... ;) Treneren har faktisk spurt om vi tenker på familie (føler jeg kjenner henne litt), og hun spurte nå også, så da var det naturlig å si noe om at vi jobber med saken men at det kan jo ta litt tid. Som hun sa "det kommer når du slutter å stresse med det, det"... ;)

Så da får vi se, om de tenker at det funker med vikar uten kursing! :ler:

Så nå er jeg er sliten og lei av hele jobben, lurer på om jeg bare skal droppe å søke på den utlyste stillingen som egentlig er superspennende, men jeg tror bare det blir litt mye akkurat nå. Særlig fordi den innebærer kvelds- og nattejobbing, og det er jeg egentlig ikke så innstilt på.

Men heldigvis er det fine ting som skjer også, for da jeg tok en ny EL-test nå i ettermiddag, var det visst tilbake til O igjen. Det tolker jeg faktisk som et bra tegn, jeg, for da tipper jeg at kroppen har sluppet egget i dag - som jeg trodde at den skulle. Leser flere steder om mange som bare får :) en gang, og så eggløsning innen de neste 12 timene, så da satser jeg på at det gjelder meg også. Mannen ble dermed grundig forført etter alle kunstens regler etter middag... :sjarmor:

Nå er han ute med kompiser, og jeg hviler mitt slitne hode og legeme i sofaen. :ler: Spoler meg gjennom Skal vi danse fra fredag, synes det morsomste er å se på selve dansingen. Skal strikke litt, og mest hvile og samle krefter til en ny tøff dag i morgen.

Den ENESTE fordelen er at jeg ikke tenker det døyt på befruktning og eggløsninger og barn! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...