Hoppetaujenta Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Nå har jeg sett igjennom de innsendte bidragene fordi jeg hadde tenkt å stemme, men himmel og hav; hjemmene ER jo kliss like jo!?! Makan til saueflokkmentalitet! Jeg tror folk har misforstått grundig. Når en skal finne "sin personlige stil" for å riktig få uttrykke sitt eget særpreg, må en da ikke gå hen og gjøre som alle andre (som igjen gjør som alle andre)... Er det virkelig ikke mulig for de påståtte kreative damer å frigjøre seg fra hvitt/cafelatte/beige-helvetet snart, og VÅGE å gjøre noe som ikke alle andre gjør? Våg å legge hodet i bløt og kjenn på egne lyster. Gi blaffen i trend og shabbychic! Jeg gidder rett og slett ikke stemme på bidrag som er kopier av fjorårets vinner. http://www.tv2.no/gmn/her-er-norges-ti-vakreste-hjem-3269706.html
Xtra_lilje Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 GJEEESP! De husene var jo kliss like og total uinspirerende! Chabby chic overload i alle husene jo.
Gjest Spinell Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Så enig så enig, med ett enkelt unntak som får min stemme. De andre blir for fargeløse for meg, og videre kreativt kan det ikke sies å være. Hvem er juryen, og hvordan er bidrag sendt inn, egentlig? Det finnes jo et utall vakre hjem som skiller seg ut fra disse. PS: Absolutt alle hus har visst en sjel som blir best bevart når boligen innredes i såkalt fransk landstil (Som aldri noensinne er observert på den franske landsbygda.)
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #5 Skrevet 1. september 2010 Det var jo både rødt og rosa der. Syns heller ikke de var like.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #6 Skrevet 1. september 2010 Jeg var på ferie i frankrike i sommer, og det er søren meg mye mer shabby chic "fransk landsstil" her enn der nede. :S
Zzyzx Skrevet 1. september 2010 #7 Skrevet 1. september 2010 Heh, noen hadde jo helt like sofaer og kjøkkeninnredning til og med. De var veldig like, med unntak av fattighuset, men det hadde til gjengjeld en stil jeg ikke liker.
Blowers daughter Skrevet 1. september 2010 #9 Skrevet 1. september 2010 Enig, ikke bare var de like, men de er jo også helt like fjorårets vinner... link Fine, men kjedelig at at alle var i samme stil.
kazcade Skrevet 1. september 2010 #10 Skrevet 1. september 2010 Duverden så "blondt" det var der da... Blir nesten litt snøblind!
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #12 Skrevet 1. september 2010 En ting er sikkert og det er at "shabby chic" aldri kommer inn i mitt hus. Det er så hvitt og søtt og blødt at det er til å bli dårlig av. Lukter kvinnfolk som ikke har annet å gjøre lang vei.. Lurer på hva mannfolka sier om å bo i den stilen, veit at gubben her hadde satt ned foten for lengst.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #13 Skrevet 1. september 2010 Gjennomførte hjem hvor man ser at de som bor der har brukt masse tid på oppussing, møblering og styling. Men i likhet med de fleste andre i tråden synes jeg det blir for likt. Shabby chic er heller ikke min stil, og jeg forundrer meg over at den omfavnes i den grad som den faktisk blir gjort. Mange av disse har egne blogger - også helt like, synes jeg. Litt trist at ikke Bolig Pluss (som arrangerer konkurransen sammen med TV2) har plukket ut litt mer ulike bidrag. Men det er vel denne stilen som er mest i tråd med Bolig Pluss' egne profil.
estrella Skrevet 1. september 2010 #14 Skrevet 1. september 2010 Jeg liker det litt, den stilen. Vi har selv veldig mye hvitt i leiligheten, men målet er ikke å få et slik hjem, etterhvert håper jeg vi får litt mer farger i interiøret (ting bare tar litt tid når man er student og akkuratt har flyttet inn..).. men ja, i de husene ble det litt "to much"
Amys Skrevet 1. september 2010 #15 Skrevet 1. september 2010 Thihi, noen som har forlest seg på de samme interiørbladene ja..
Hoppetaujenta Skrevet 1. september 2010 Forfatter #16 Skrevet 1. september 2010 Ja jeg blir litt oppgitt jeg, når en tenker på hvor mye gøy som finnes i verden, som en kan innrede med. Kreative innslag som går sine egne veier er spennende å se på. Ikke slike innsendte bidrag som må ha "lov" av trendsetterne og lese om det i bladene først, før de våger å gjøre det selv. Jeg vil heller være en god original, enn en dårlig kopi!
Kameline Skrevet 2. september 2010 #17 Skrevet 2. september 2010 (endret) Selv har jeg ikke en "shabby chic" stil, men jeg synes likevel ikke vi trenger å slakte de som har det... Hvorfor velge noe super-orginalt, om en synes det er helt nyyydelig det som vises i interiørbladet...? Hvorfor velge knæsj-røde vegger, om en liker best cremefargede...? Det er jo tross alt de selv som skal bo der. Tror ikke vi skal stemple alle shabby-chic-elskere som "sauer" bare fordi de liker akkurat den stilen. På en eller annen måte har vi alle blitt inspirert til den stilen vi selv synes er finest... Jeg kan være enig i at mye ser likt ut - for meg. Men jeg er sikker på at om en setter seg inn i stilen - så ser en masse kreative forskjeller som vi andre ikke legger merke til. Det er nå tross alt deres hjem - og de må få innrede det på den måten de synes er finest og passer dem best. Når det gjelder BoligPluss DERIMOT - som bare velger slike bidrag - er jeg helt enig. De burde vise litt mer bredde - og kunne ta inn forslag som viser mer variasjon. Men - ikke hamre løs på folk som elsker en viss stil - og som koser seg i et hjem som de selv har innredet slik de ønsker det. Kan ikke helt se hva galt de har gjort..... Skulle de latt være å sende inn bidrag...? Endret 2. september 2010 av Tarantella
Grønt blad Skrevet 3. september 2010 #18 Skrevet 3. september 2010 At noen liker denne stilen, er helt greit for meg. Ikke min favoritt, men det er jo en annen sak. Det viktigste er at de trives i sitt hjem med sitt interiør. Det som er kritikkverdig er at ikke Boligpluss/TV2 viser en bredde når det kommer til hvilke stiler som er representert. Å kun vise representanter for én stil (de var alle ganske like i mine øyne, i alle fall) gir ikke grunnlag for å kåre Norges vakreste hjem, det må i så fall være Norges vakreste shabby chic/landstil-hjem...
Vianne Skrevet 3. september 2010 #19 Skrevet 3. september 2010 Jeg er enig med de fleste her, det blir for kjedelig. Fint, ja jøss, men akk så kjedelig. "Frøken Jægers hus" i Fana, er forresten Vegard Ylvisåker sitt, han ene i Ylvis-brødrene.
LukaFrost Skrevet 3. september 2010 #20 Skrevet 3. september 2010 Jeg var på ferie i frankrike i sommer, og det er søren meg mye mer shabby chic "fransk landsstil" her enn der nede. :S Jeg har ikke helt kontroll, men er ikke fransk landstil (i Frankrike) mer rått og rustikt? Mer mur og ubenhandlede flater? Den norske franske landstilen er jo blendahvit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå