Gå til innhold

Hverdagslykke


Vesselle

Anbefalte innlegg

Aner ikke hva som plutselig fikk meg til å ønske et sted å skrive ned dagligdagse hendelser og mer eller mindre viktige tanker. Offentlig. Mulig det er at jeg akkurat har fått en beskjed av legen som lettet 10 kilo fra mine skuldre. Eller at jeg i morgen starter i ny jobb.

Morgendagen blir nok full av inntrykk og informasjon, så jeg vurderer senga om en liten stund. Men forløpig er det avslapping i sofaen med Greys og kveldkos. I kveld er det sunne saltstenger = knekkebrød med timian og havsalt og sunn cola = cola light.

Jeg kommer tilbake i morgen. Forhåpentligvis kan jeg ha en bok her som sprer positivitet og takknemlighet over hverdagslykken. Håper mange vil titte innom og ta del i skravlingen min etter hvert som den tiltar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilbake fra en lang første dag på jobb. Hodet er fullt, så jeg bevilget meg en paracet og fem minutter med bena høyt. Selv om dagen i dag, som de aller fleste andre dager i ny jobb, har vært preget av usikkerhet, lett fortvilelse og mange spørsmål, føler jeg på meg at situasjonen vil bedre seg raskt. Jeg har mye erfaring med like arbeidsoppgaver, selv om den nye jobben har organisert det litt annerledes. Jeg har valgt et arbeidssted som ikke er det mest populære blant min yrkesgruppe. Derfor har jeg vært så heldig og fått de fleste kravene mine oppfyllt. Foreløpig er jobben kun for en kortere periode, men jeg håper tiden vil gi meg selvstendighet og en spisskompetanse jeg kun kan få i en type jobb. Nemlig den jeg har nå.

Nok jobbprat.

Med dagens slitsomme arbeidsdag i friskt minne, vurderer jeg å straks finne sengen. Muligens rekker jeg dagens dose Harry Hole også før jeg sovner.Forhåpentligvis vil det resultere i at jeg i morgen våkner uthvilt og klar for nye utfordringer. Kanskje jeg også finner det for godt å stå opp litt ekstra tidelig, slik at jeg rekker en latte på Godt Brød og langsom rusling til jobben med morgenradioen på øret og god tid til å kikke og observere. I like.

Kun to dager til helg, dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppe - og ved bevissthet. Fredagsfølelsen sprer seg nok ikke for fullt i kroppen før om noen timer, men har foreløpig gitt nok effekt til at jeg klarer å holde øynene åpne. Jeg feirer fredagsmorgenen med litt ekstra god tid til blant annet oppfriskende øyemaske og herlig bodylotion fra Viktor & Rolf.

Jeg regner med at jeg kommer til å være sliten i ettermiddag, for i dag må jeg jobbe selvstendig og ha fullt ansvar for første gang på den nye arbeidsplassen. Men det er deilig å få utfordringer som krever at jeg vrir hodet mitt og graver frem gammel kunnskap. På en side er det slitsomt, men på en annen side er det akkurat det jeg elsker med jobben min.

Ah, snart helg, og for mitt vedkommende: LANGHELG! Foreløpig er planene få og små - det viktigste er at jeg får senket skuldrene og pustet ut. Muligens en tur på kino (Varg Veum?), noe som gir en herlig virkelighetsflukt. I tillegg har jeg venninne -planer med vin og ost&kjeks. Og sist, men ikke minst, skal jeg være mye ute, forhåpentligvis i fint septembervær. Jeg har en fast park som jeg løpe i her i hovedstaden. Det er deilig å stå tidelig opp i helgene og løpe før byen våkner til liv.

God fredag til de som leser her. Kjenn riktig godt på den deilige fredagsfølelsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, herlig søndag. :hjerte: Startet dagen med å hoppe i jeansen og gå gatelangs før byen hadde våknet for fullt. Valgte å ta frokosten på stamkafeen min. Jeg slo meg som vanlig ned ved vinduet hvor jeg kan se rett ut på gaten som etter hvert begynte og fylles med folk. Det skyldes kanskje mitt kjedelige liv, men jeg liker å titte på folk som går forbi.

Et søtt gammelt ektepar støtter seg til hverandre på vei opp bakken, og jeg tenker at snart må finne en å bli gammel sammen med. Like etterpå småløper en ung jente etter trikken. Hun ser ut til å være iført gårsdagens festtøy, et antrekk som ikke etterlater noe særlig til fantasien. Jeg tenker at hvis det hadde vært min datter, ville jeg hatt henne hjemme. Halvveis nede i latteglasset får jeg øye på en dame, muligens i 40-årene, spankulere forbi vinduet jeg sitter ved. Jeg sitter og ser etter henne,og tenker at jeg må huske å gå rettere i ryggen og trekke skuldrene tilbake. Man ser så mye bedre ut. Før jeg hiver sjalet over skuldrene og går ut igjen, ser jeg en eldre dame på andre siden av veien. Med lutet rygg, titter hun i begge søppelkassene. Folk som går forbi henne sender henne lange blikk. Jeg tenker at jeg er utrolig heldig som kan spise frokost på kafè, og etterpå gå hjem til den fine leiligheten min. Jeg tar alt for mye for gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...