Ella* Skrevet 1. september 2010 #21 Skrevet 1. september 2010 Vi hadde med gutten vår til Kreta når han var 10 uker. Det gikk kjempefint på alle måter! Hadde med egen vogn, solhatt, solbriller (sånne babybanz), sommerdrakter og vanlige klær (spesielt glad for den gode tynne strikkejakken og lua vi hadde med, for det fikk vi bruk for om kvelden), både helseteppe og ullteppe/dyne, litt MME selv om jeg fullammet (vi reiste med to sett besteforeldre som var barnevakter), bleier, stelleprodukter osv. Når det gjelder solkrem bør dere bruke det, selv om ungen for det meste blir i skyggen. Klær gir ikke fullgod beskyttelse, og de får fort LITT sol på seg. Bruk SPF30 og smør heller ofte. Bruk en solkrem med fysisk filter eller både fysisk og kjemisk. Vi har brukt Babyline sin solkrem, men det finnes sikkert flere gode. Flyreisen gikk kjempefint. Han brukte smokke, så han fikk den når flyet lettet og landet, for å unngå dotter i ørene. Lå bare og koste seg i fanget mitt Anbefaler også å ha med bæretøy av noe slag, vi hadde god bruk for bæresjalet for eksempel på flyplassen.
Mixelite Skrevet 1. september 2010 #22 Skrevet 1. september 2010 Da jeg skulle til Kreta ifjor satt det en unge på kanskje 6-7 månder foran meg å skrek hele turen! ja hele turen. Vet ikke hva som var galt men han hylte og skrek i et sett. Kan tro folk var glade da vi endelig kom frem. Å da vi skulle hjem igjen havna samme ungen foran meg igjen og han skrek like mye da vi skulle hjem å. Jeg har egentlig aldri skjønt vitsen med å ta med seg så unge barn til syden men men Man tar dem vel med seg fordi man selv trenger en tur av en eller annen grunn og helst ikke vil reise fra mini/ikke har barnevakt. Selv synes jeg det å ikke skjønne vitsen med å ta med seg en baby til syden blir omtrent som å ikke skjønne vitsen med å få barn i det hele tatt. Man har dem jo og må ta vare på dem og kose med dem. Samme om man er i syden eller hjemme i forhold til en baby. Å skrike en hel tur begge veier høres ekstremt ut. Min "diagnose" er dotter i ørene. Det oppleves som skikkelig ille øreverk for dem som er plaget med det og kan fremkalle de mest øredøvende desperate gråtetokter.
Tecka Skrevet 1. september 2010 #23 Skrevet 1. september 2010 Siden vi har familie på en annen kant av landet, har jeg flydd med datteren min fra hun var 5 uker, også to turer til syden. Vi dro til Kreta da hun var 10 mnd. Da skulle mannen på øvelse, og foreldrene mine hadde bestilt seg tur til Kreta. (2 uker) Fant ut at isf å sitte hjemme i regnet kunne vi reise ned midt i ferien deres og være en uke) Flyturen gikk kjempefint. Mens jeg ammet, gjorde jeg alltid det, når vi lettet og landet. Nå er det smokk, tutekopp eller drikkeflasker. Har også med noen leker hun liker, evt noen nye. Bæresjal el er genialt på flyplass+ at det det kan brukes som ekstra teppe under flyturen. Jeg hadde med bleier og mat for hele ferien. Brukte solfaktor 50 og uv-tøy på henne. Men hun var jo som regel under en parasoll når vi var ute og holdt oss inne de varmeste timene på dagen. Hadde med egen trille som ryggen kunne legges helt ned på. Tok også med en ekstra solskjerm til vogna og myggnetting. På mange hoteller kan en jo bestille barnepakker med vogn, seng og stol. Reiser en til et Sunwing resort har de "happy baby" leilgheter det meste av utstyr til en liten. På Thomas Cook sine flyvninger kan en forhåndsbetale for ekstra bagasje. (5,10 og 15 kg) Det gjorde jeg da vi reiste alene. Der kan man også gå inn å bestille seteplass med en gang man har bestilt turen. Lykke til. Vi har kost oss masse på sydentur.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #24 Skrevet 1. september 2010 Man skal ikke smøre barn under 1 år med solkrem. Dette fikk vi beskjed om hos helsesøster som har blitt informert av hudlege eller barnelege. (Ammetåka gjør at jeg ikke klarer å huske hvilken lege det var, sorry. )
Lilly-L Skrevet 2. september 2010 Forfatter #25 Skrevet 2. september 2010 Ok, takk for alle svar. Dette blir en ferie på Minis vilkår, så vi får planlegge godt! Er nok kanskje ikke sikkert at jeg fullammer da nei, men det skal nok gå bra det og
Kalas Skrevet 2. september 2010 #26 Skrevet 2. september 2010 Vi var på leilighetsferie i Italia da ungen var nesten seks måneder i fjor, det gikk kjempefint! Hun ble ikke solbrent, vi var ikke lenge av gangen på stranda, og hun lå stort sett bare under parasollen. Vi hadde med paraplytrille og bæretøy hjemmefra. Ryggen kunne legges helt ned, så det var ikke noe problem. Ungen koste seg på ferie, det samme gjorde vi. Et godt tips er å ta med en spruteflaske med vann på stranda eller andre steder dersom det blir for varmt. Vi gadd ikke ta med bleier, kjøpte det de hadde der. Gikk helt fint. Men tok med litt grøtpulver hjemmefra, og ellers spiste hun litt most banan og avocado. Flyturen gikk også strålende, hun gråt vel i fem minutter i løpet av tre timer...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå