Gå til innhold

Heklehjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp hjelp :) Hva vil det si å hekle med dobbel tråd? Dumt spørsmål kanskje men jeg skjønner det ikke... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke å ha to tråder over fingeren? To nøster på en gang liksom? Godt mulig jeg tar feil, men det var det første som slo meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hekler med to tråder istedenfor en. Ta to garnnøster og bruk begge samtidig som om det var én tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg trodde ja... Akkurat lært meg å hekle og sitter å knoter med oldemorsruter som liksom skal være så lett.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å finne en enkel oppskrift. Hehe :) Heklet for første gang i går, så skal vel ikke gå på skinner helt ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et tips er å søke på "granny square" på youtube, så får du masse flotte veiledninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trådstarter:

jeg driver å prøverå lære strikk å hekle selv

garnstudio.com er det masse gode hjelpe snutter

du får opp tekst med god forklaring også viser det en liten filmsnutt under .

å jeg har prøvd mange ganger å få til , men først nå der innpå at jeg klarte å forstå det

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her,

Ja jeg bruker garnstudio.com jeg også men min oldemorsrute ble ikke like fin som den de hekler i videoen.. :sukk: Mange fine på engelsk men klarer ikke lese oppskrifter på engelsk enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Joda, på garnstudio er oppskriftene på norsk, men mente at jeg fant mange oppskrifter andre steder som var på engelsk :)

Hekla i hele dag jeg, så øver øver og øver :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garnstudio har ordlister med oversettelse på vanlige begreper, sånn at det skal gå an å stave seg gjennom en oppskrift. Det tar lang tid i begynnelsen, men sånn etter hvert blir det en vanesak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...