Kirin Skrevet 30. august 2010 #1 Del Skrevet 30. august 2010 Ja, da var det på'n igjen. Sprell på ni måneder skal bli storebror i mai. Jeg er sjokkert og glad. Lurer veldig på hvordan livet vil bli med to tette, og håper vi får til det praktiske, både under graviditeten og i tiden som følger. Kommer tilbake med mer når jeg har fått summet meg litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 31. august 2010 #2 Del Skrevet 31. august 2010 Gratulerer med ny dagbok og ikke minst en ny liten spire i magen Spennende med to tette da, det går nok så fint så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananan Skrevet 31. august 2010 #3 Del Skrevet 31. august 2010 Gratulerer med ny dagbok, ny liten spire i magen og tusen takk for hilsen i boka min Og når jeg først er her så i babystøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 31. august 2010 #4 Del Skrevet 31. august 2010 Næmmen, skal lille sprell bli storebror allerede? Så artig! Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 31. august 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 31. august 2010 Tusen takk jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 11. september 2010 #6 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Dette har jeg ikke fått med meg :dåne: Gratulerer så utrolig mye Kirin Endret 11. september 2010 av pusilus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 11. september 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 11. september 2010 Dette har ikke jeg fått med meg :dåne: Gratulerer så utrolig mye Kirin Tusen takk! Var nettopp inne hos deg og leste, håper vi slår følge denne høsten og vinteren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 11. september 2010 #8 Del Skrevet 11. september 2010 Tusen takk! Var nettopp inne hos deg og leste, håper vi slår følge denne høsten og vinteren! Det ser ut til at vi gikk om hverandre Det hadde vært supert om vi kunne slå følge Jeg gjør mitt beste på det feltet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 11. september 2010 #9 Del Skrevet 11. september 2010 Jøss da, Kirin, skal si! Til lykke med lillesprellen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 13. september 2010 #10 Del Skrevet 13. september 2010 Nei, så moro, Kirin! Gratulerer så masse og lykke til framover! Gleder meg til å følge deg videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrua Skrevet 14. september 2010 #11 Del Skrevet 14. september 2010 Gratulerer med spire i magen. Ser ut som at vi skal bli mammaer i mai begge to. Jeg har også en fra før og han har akkurat fyllt 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 13. oktober 2010 #12 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hvordan er formen her i gården da? Ser at du akkurat er fire uker før meg i løypa;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #13 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Tusen takk Aud Long, Happy Feet og Havfrua. Koselig å se dere! Formen er langsomt stigende nå. Har ikke særlig mye overskudd, men kommer greit gjennom dagene. Stresser en del med Sprell som skal utredes på grunn av sen utvikling, og det går ekstra mye tid med til ham på grunn av det (fysio, trening osv.). Og så stresser jeg med at vi må ha noe større å bo i, helst før vi blir en til, og det er ikke bare bare å fikse. Så litt praktiske utfordringer er det jo, men tipper det ordner seg til slutt. Merker to enorme forskjeller på dette svangerskapet og det forrige. Det ene er at alt er mye mer slitsomt med baby i hus, og det andre er at nå flyyyr tiden. Sist syntes jeg timene sneglet seg av sted, sånn er det definitivt ikke nå. Synes det var i går jeg testet positivt, men det er jo faktisk 7 uker siden. Rare greier. Gleder meg veldig til å kjenne liv, det er jo ikke så lenge til nå antakelig. Sist gang kjente jeg det i slutten av uke 14 tror jeg det var, så det blir spennende fremover. Endret 13. oktober 2010 av Kirin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowergirl777 Skrevet 19. oktober 2010 #14 Del Skrevet 19. oktober 2010 Takk for det Kirin Jeg hviler rett som det er jeg, sover gjerne 12 timer hver natt om det passer seg slik, pluss en lur på ettermiddagen.. gratulerer selv også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 17. november 2010 Forfatter #15 Del Skrevet 17. november 2010 I dag er en stor dag i Kirinheimen. Sprell fyller ett år i dag, og lille babyen min er helt klart blitt en stor gutt nå. :rødme: Tenk at det har gått et helt år siden han ble født! Dagen ble feiret med familie i helgen, og du verden hvor stolt man blir som mamma når poden fyller år. Han er jo verdens fineste må skjønne! I dag er jeg også 16 uker på vei, og her er ukens tekst fra min-mave.dk: Dit barn er i starten af ugen ca. 12 cm langt (målt fra hoved til hale) og kunne man strække barnets ben ud ville det ca. måle 16 cm (målt fra hæl til hoved) Dit barn vil i løbet af denne uge vokse yderligere ca. 2,0 cm. Dit barn vejer i starten af denne uge ca. 150 gram. Hovedets diameter måles fra øre til øre, forkortet til BPD. I starten af ugen ligger målet på ca. 3,2 cm. Omkredsen på dit barns mave - forkortet til AC - måles i starten af ugen til ca. 11,5 cm. Dit barns lårben har nu en størrelse på ca. 2 cm. Hoved og ansigt : Barnets hoved har indtil videre været meget stort i forhold til barnets krop, men de to ting begynder efterhånden bedre at passe sammen. Barnets øjne er stadig lukkede men øjnene er blevet meget større. Øjenvipper og øjenbryn vokser stadig. Der kommer fortsat mere hår på barnets hoved. Under huden danner der sig nu et fedtlag som hjælper barnet til at holde varmen, men det giver også barnet energi. Dit lille barns hjerte pumper ca. 24 liter blod rundt i kroppen pr. døgn. Når dit barn laver sine vejrtrækningsøvelser kan man nu se brystkassen bevæge sig. Lungerne er nu begyndt at udskille fostervand. Barnet kan nu begynde at opfatte lyde udenfor din krop og nogle lyde kan virke så voldsomme på barnet at det giver et hop inde i livmoderen. Nå har jeg kjent liv i et par-tre uker allerede, men i går fikk jeg høre hjertelyden hos legen for første gang. Stort denne gangen også. :rødme: Dagene går i ett her, og jeg kjenner jeg er mye mer sliten i dette svangerskapet, men det er jo helt naturlig nå som jeg har Sprell som skal passes på hele tiden. Ventetiden blir i hvert fall kort på denne måten, bare to uker til ordinær UL nå. Gleder og gruer meg til det, men håper vi får se en frisk og rask liten Oops der inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. november 2010 #16 Del Skrevet 17. november 2010 Gratulerer med dagen til Sprell Håper dere får en fin feiring av dagen. Jeg kan ikke fatte at han er ett år alt :dåne: Hvor har tiden forsvunnet? Gratulerer med 16 uker (jeg er forresten akkurat 12 uker i dag ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 18. november 2010 #17 Del Skrevet 18. november 2010 Grattis med ettåringen i huset Og ikke minst, gratulerer med en ny sprell i magen. Ikke lenge til dere kan vite kjønn nå, skal dere det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 18. november 2010 Forfatter #18 Del Skrevet 18. november 2010 Takk pusilus og flickan. Ja, vil gjerne vite kjønn. Håper de kan se det på UL da, ellers sprekker jeg av nysgjerrighet tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 30. november 2010 Forfatter #19 Del Skrevet 30. november 2010 Ordinær UL i morgen og jeg er skikkelig nervøs! Lurer så klart på kjønnet, men er livredd for at de skal finne noe galt med Oops. Kryss fingerene folkens (hvis noen leser her inne i det hele tatt da hehe)! :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 30. november 2010 #20 Del Skrevet 30. november 2010 *kryss* *kryss* Venter spent på brevet i posten med innkalling jeg Blir vel ikke før på nyåret. Jeg tror forresten at Ooops er ei lita jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå