Gjest annonym Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Jeg har aldri snakket med folk om dette før, så derfor holder jeg meg anonym. Jeg liker ikke å tenke på at jeg kan ha en form for psykopati, så om du ikker har noen fornuftige svar dropp det. Skal forklare meg i kort. - Allerede som en liten unge hadde jeg komplekser som tydet på psykopati. Jeg holdt på å slå inn tantes panne med en hammer med full bevisshet om hva jeg drev med(i en alder av 7 år). - Jeg tenner faktisk på å skade dyr. - Når mamma falt ned trappen, skreik jeg "en gang til!" - Jeg smiler og føler meg glad når jeg plager dyr(en god følelse som jeg sjeldent føler) - Jeg elsker å lese/se på film som inneholder drap, mishandling, tortur og voldtatt. - Jeg tenker ofte på hvor godt det er å kunne drepe et menneske. - Ofte når jeg er i en folkesamling, ser jeg for meg skyter alle sammen. - Jeg tror jeg hadde likt å drepe noen og torturere (føler ihvertfall sånn). - Når jeg var liten, knøyt jeg fast hunden mine sine bein i en stol(den klarte ikke å bevege seg). - Når jeg var liten, stappet jeg en pose over hundens hode. - Familien min har en kanin utenfor som jeg ikke klarer å la være i fred(jeg tenker faktisk på nye måter å plage den på). - Jeg føler selv at jeg ikke har mange følelser, føler meg tom innvendig. Smiler sjeldent. Og når folk ler, sitter jeg bare å der. - Men jeg må holde inne et smil når jeg ser folk som blir påført form for smerte. - Jeg manipulerer guttene i klassen noen ganger, og andre folk. - Jeg lyver glatt uten å føle samvittighet. - Jeg ser ned på andre, har ikke respekt for andre. Jeg tror faktisk at mamma har merket noe av dette. Vi var alene sammen, og jeg sa at jeg hadde lyst på en ting. Så sa mamma "Tenker du på å skade folk?" så spurte jeg "Tror du jeg kunne drept noen?" så sa hun "Jeg veit ikke.". Hun foreslo en psykolog, men jeg klarte å vri meg unda. Ok, dette blei kanskje ikke så kort. Men håper at noen tar seg tid til å lese, og svarer. Spørsmålet er da, noe som har plaget meg lenge, er jeg en psykopat/psykopatiske komplekser? Jeg bare nevner at jeg er 15, og har hele livet mitt vært slik. Det har blitt mer med årene. * mulig jeg sender dette på feil tavle.
Gjest anonym Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 jeg håper virkelig noen svarer. har ingen andre å lufte tankene mine til. glemte å nevne to ting: - når jeg er med folk, gjemmer jeg meg bak en annen fasade. - jeg liker å være alene, føler trang til å være alene.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Er dette et trolling? Gå til psykolog!!!!
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 Ta psykopattestetn. Søk på google. Men jeg vil anbefale deg en psykolog/psykiater. Det er viktig at du finner ut hvorfor du finner nytelse i groteske ting. Det kan være noe I DEG SELV, som trenger balanse og "rettelse". En ting som gjør meg usikker på om du er en psykopat, er at du faktisk er "redd" for å være det. Men det spørs jo av hvilke grunner er du redd for å være det? Fordi det faktisk er en kjip ting å være, eller fordi du er redd for hva andre vil syntes om deg da? Å være alene er vel neppe et tegn på psykopati, men å skade dyr er jo et typisk eksempel. Allikevel tror jeg ikke det ens og alene kan "kvalifisere" deg som en psykopat, selv ikke kombinert med at du nyter andres smerte. Men jeg er ingen ekspert. Hvorfor vil du ikke til psykolog?
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2010 #5 Skrevet 30. august 2010 siden du stiller deg de her spørsmålene selv vil jeg heller tro tvangstanker eller MPD.. Men oppsøk hjelp, dette blir neppe lettere når du kommer "dypere" inn i puberteten.
Independent_ Skrevet 30. august 2010 #6 Skrevet 30. august 2010 Jeg er klar over at innlegget kan være et potentielt trolle-innlegg, men det er et så viktig tema at jeg velger å svare likevel. Hei forresten TS. Du har helt klart det man kaller psykotiske trekk. Å faktisk _ønske_ noen død eller å ønske å såre noen, er tegn på psykopati. Samme som det er tegn på å psykopati å ville såre noen, å fantasere om å såre/drepe noen og å sette seg selv i situasjoner som kan være farlige. Psykopati er lettest å kjenne igjen i adferden og din adferd tyder på nettopp det. Psykopati er faktisk genetisk arvelig, men kan fremskyves og utløses av miljøet. Det utvikles helt klart mellom alderen 0-20 år og du er jo midt i den perioden nå. Det sies ut fra tall at omentrent 4% av befolkningen er psykopater, men det er laaangt flere i realiteten! Nordmenn har en økende psykopatiproblematikk, fordi fler og fler i Norge blir psykopater. Noen veldig vanlige trekk hos psykopater er disse: - Stort ego, og ønsker å konkurrere mot andre hele tiden på en aggrisiv og fiendtlig måte - Har et behov for å styre seg selv og føler ofte at den eneste måten er å styre andre - Har et stort behov for å bryte andre ned mentalt - Er veldig stolt over å ha manglende kjærlighet og omsorg for andre personer, et veldig stort domineringsbehov, og å hevne seg på alle de som har gjort noe mot vedkomne tidligere - Har bekjente bare av "nyttige" årsaker, ikke for sosialens skyld Kjenner du deg igjen i noen av disse symptomene vil jeg absolutt anbefale deg til å ringe fastlegen din. Han kan videresende deg til en psykolog eller en psykiatrer, alt etter hvor seriøs han mener din mentale helse er.
Gjest anonym Skrevet 30. august 2010 #7 Skrevet 30. august 2010 Nei, dette er ikke en 'trolle melding'. av anonym bruker: En ting som gjør meg usikker på om du er en psykopat, er at du faktisk er "redd" for å være det. Men det spørs jo av hvilke grunner er du redd for å være det? Fordi det faktisk er en kjip ting å være, eller fordi du er redd for hva andre vil syntes om deg da? Nei, jeg er ikke redd av å være psykopat og ha manglende følelser. Jeg tenker kun på om dette vil lekke ut til mine bekjente. Independent: Alle de punktene passer meg perfekt. Jeg har et stort ego, og elsket å vise mer fram. Blir fort aggresiv og fiendtlig. Liker å manipulere folk. Jeg blir glad når jeg klarer å såre noen, og ser at andre sliter. Det fjerde punktet beskriver meg helt perfekt. Jeg har aldri følt noen behov for å sosialisere, men har bare venner som du sa av nyttige årskaer. Og ford den som spurte om hvorfor jeg ikke vil til psykolog: fordi jeg ikke vil at noen skal vite om dette. verken familien min. som sagt, så gjemmer jeg meg for den jeg er.
Independent_ Skrevet 30. august 2010 #8 Skrevet 30. august 2010 La meg stille deg et spørsmål: er du interessert i å få hjelp? Har DU lyst å forandre deg?!
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #9 Skrevet 30. august 2010 tror ikke du er en mild psykopat, det virker som om det senteret i hjernen som er ment å skulle regulere empati ikke virker hos deg. tester har vist at psykopater ikke reagerer overhodet på bilder av lidende mennesker, slik normale mennesker gjør, at det senteret i hjernen ikke er aktivt hos psykopater- eller som i ditt tilfelle at det virker helt motsatt, det er jo sadisme det du beskriver, du nyter andres lidelse.men hvor mye av dagen din går med til sånn type tanker? hvis det er hele dagen alle dager må jeg si at jeg syns det høres såpass sykelig ut at jeg forventer å se deg på forsida av dagbladet i forbindelse med en grusom drapssak innen fem år. unnskyld, men det var ærlig- du bør oppsøke hjelp.virkelig.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #10 Skrevet 30. august 2010 Du må ikke dele med familien om hva du går til psykolog til for, det begynner å bli vanlig å prate med noen i tennårene. Og psykologen har taushetsplikt. I første omgang kan du ta kontakt med bupp for eksempel. Etter fylte 16 år trenger ikke foreldre å innvolveres i det hele tatt med mindre du ønsker det. Jeg sier fra min medlidenhet til både dyr og mennesker, vær så snill ta tak i dette før det eventuelt skulle utvikle seg til noe verre.
Gjest anonym Skrevet 30. august 2010 #12 Skrevet 30. august 2010 jeg har tenkt å snakke med en psykolog, men kommer ikke til å si grunnen til familien. så da var vel dette under kontroll. og jeg kan love dere at jeg ikke kommer til å drepe noen eller plage dyr: skal klype meg slik at jeg holder meg unda tankene og fristelsene. kanskje dette går bort etterhvert uansett
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #13 Skrevet 30. august 2010 Prøv å tenk "hva ville jeg følt om noen gjorde dette mot meg?" eller "hadde jeg syntes det var deilig å bli klypet eller slått eller bundet fast eller lignende?" Før du da tenker ja, gjør samme tingen på deg selv som du kunne tenkt å gjort mot andre og kjenn etter hvordan det føles. Ikke så deilig nei? Da gjør du det ikke. Det er tydelig at du vet at du mangler følelser så du er ikke helt psykopat tror jeg. Uten at jeg er noen psykolog altså. Men du burde ta deg en tur til legen ja, det er ikke normalt å tenke slike tanker. Alle kan bli såret og ønske hevn over folk eller ha lyst til å skade noen av og til hvis de har gjort deg noe. Men svæææært få mennesker gjør noe med slike tanker. Men det er ikke normalt å gå rundt og tenke slik ofte og ha glede av å se alle mennesker og dyr lide. Kom deg til psykolog eller psykiater så kan det hande du kan få ordnet opp i noen av tankene og refleksjonene dine og bli normal.
Gjest anonym Skrevet 30. august 2010 #14 Skrevet 30. august 2010 Jeg har vel ikke inrømmet noe, og har ikke gjort noe lovdbrudd, jeg ville bare ha noen svar på det som plager meg. Og desutten det ovenfor av handlingene mine var når jeg var liten og 'tenkte sikkert ikke klart'. Alt dette foregår oppe i hodet mitt, og jeg har aldri skadet et menneske i hele mitt liv. Alt jeg ville ha var noe svar, og det har jeg fått. Jeg skal til psykolog, så det er ikke så mye mer å snakke om. Jeg kunne aldri ha skadet et menneske. Men igjenn, takk for svarene! det var en grunn til at jeg var anonym: jeg ville bare si det jeg føler uten å bli hengt ut.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2010 #15 Skrevet 30. august 2010 Kanskje jeg bare har en form for deprisjon? lillebroren min døde da jeg var ung, og har ikke kommet over det foresten så tok jeg de psykopat testen(står at den var utviklet av en kanadisk psykolog), og jeg var altså ikke en psykopat
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2010 #16 Skrevet 30. august 2010 må bare si en siste ting: please, ikke prøv å spore meg opp. jeg har fått 'orden på livet' nå, skal jo dra til en psykolog
Zealuu Skrevet 30. august 2010 #17 Skrevet 30. august 2010 (endret) Min lenestolspsykologiske vurdering: Du er ikke en hobbypsykopat, du er en klassisk douche. En douche hvis eneste reelle mentale diagnose sannsynligvis er et ukontrollert overlegenhetskompleks, som formodentlig stammer fra at du, i likhet med de aller fleste, er mye mindre spesiell og unik enn du gjerne vil være. Og at du er femten år gammel, selvsagt. Endret 30. august 2010 av Zealuu
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2010 #18 Skrevet 30. august 2010 Du har gjordt lovbrudd, men dyremishandling blir stort sett aldri tatt hånd om.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2010 #19 Skrevet 30. august 2010 jeg gjorde det når jeg var liten, og tenkte ikke. jeg ville aldri gjort det nå
Sekretæren Skrevet 30. august 2010 #20 Skrevet 30. august 2010 Kjære TS Her inne kan man ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe, så jeg oppfordrer deg til å ringe Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/ Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av. Lykke til. Tråden stenges. Vennlig hilsen SportyShorty, mod
Fremhevede innlegg