Cinzia Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Jeg går hjemme i permisjon med en liten baby og trenger tips til raske og gode (og sunne!) middagsretter. Det blir litt ensformig i lengden med spaghetti og karbonader med potetmos. Mannen min liker ikke fisk, så det må være retter med kjøtt og grønnsaker (...selv om han skulle lært seg å like fisk...). Jenta mi er ikke verdens mest tålmodige baby, så det er et poeng at rettene skal være kjappe å lage... forslag???
Eve1981 Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Selv om mannen din ikke liker fisk, så hadde jeg prøvd med på stekte fiskekaker i godt smør med stekt løk med litt sukker (karamellisert) , revet gulerot med sitron, pepper, salt og sukker, (smakes til) kokte poteter og lettrømme og tyttebær til En annen rett som er enkel å lage er fylt pitabrød med kjøttdeig og røde salatbønner med hvitløk, salt og pepper, eller tacokrydder, tomater, og det du vil ha- rømme med hvitløk, papper, salt og litt sukker så har du jo kylling med pommes frites og trippelsalat (pakke med blandet salat) med en deilig dressing, og litt sky fra pannen med litt fløte, soyasaus, salt pepper osv Så har du jo stekte koteletter med for eksempel mais ved siden av, potetsalat og salat, eller andre variasjoner slik som kokt ris, fløtesaus og tyttebær Omeletter er det også utallige muligheter av, med gode oster og fyll med brød og salat til Kan komme med mange flere forslag hvis det er interessant! God middag!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 For tiden så går det mye i sommerkoteletter og salat med fetaost. Bruker oljen fra osten som dressing. Ikke poteter eller ris eller noe annet. Kan ta et pitabrød eller rundstykke ved siden av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå