Gå til innhold

Hvitt belegg på tunga

Fremhevede innlegg

Gjest heijhei
Skrevet (endret)

Så lenge jeg kan huske har jeg hatt et tydelig hvitt belegg på tunga. Hver gang noen ser tunga mi, blir det kommentert.. Pusser tennene mine regelmessig men det hjelper ikke ;o

Noen her som sliter med det samme, eller som kan fortelle meg hva det er og hvordan bli kvitt det? :D

Endret av heijhei
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjelper ikke å bare pusse tennene. Puss tunga også! Det legger seg masse bakterier på tunga som du bør pusse vekk :) Du kan bruke tannbørsten din eller kjøpe en tungeskrape på apoteket, koster ikke så mye :)

Hvis det ikke blir borte etter en stund, bør du få sjekket det, det KAN være sopp (Candida Albicans) Men det er IKKE meningen å skremme deg :ler:

Skrevet

Beklager sent svar, har manglet pc fortiden ;o

Mistenker selv at det kan være candida, er veldig plaget med det andre steder også *kremt* (a)

Men jeg starter med å pusse tennene/tunga veldig godt, så får vi se om det hjelper :)

Skrevet

De fleste med mye belegg på tunga og/eller candida har godt av forandring i kostholdet.

Skrevet (endret)

Sopp/candida.

Folk med HIV smitte er veldig plaget med sopp i munnen og andre steder.

Ta deg en test..

Endret av Mann_30
Skrevet

Sopp/candida.

Folk med HIV smitte er veldig plaget med sopp i munnen og andre steder.

Ta deg en test..

Har nylig vært å testet meg for kjønnsykdommer osv, så er heldigvis sikker på at jeg ikke har hiv:D

Jeg har hatt samme partner i ca 2år og testet meg to ganger. Har ike hatt noen andre ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...