AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 Hei! Kjæresten min og jeg har et supert sexliv, men i det siste har det oppstått et lite problem som plager meg veldig. Etter sex blir jeg utrolig sår i skjedeåpningen og delvis inni skjeden. Hvis jeg prøver å ha sex igjen litt etterpå er det helt uutholdelig, og det kjennes nesten ut som noen rasper meg opp der nede. Slik er det i et par dager, før det blir bedre og jeg klarer å ha sex igjen. Deretter er det "på an igjen". Jeg har lurt litt på om det kan være underlivssopp, for jeg har hatt litt gulaktig utflod i det siste... Det lukter ikke vondt, bare litt merkelig. Dere kommer nok til å foreslå en tur til legen, men tingen er at jeg bare er 16 år og ikke har mulighet til å komme meg dit på egenhånd. Moren min er veldig streng på ting som har med sex og gjøre og aner ikke at jeg er seksuelt aktiv. Kan altså ikke si noe til henne. Jeg kan få tak i noe reseptfritt på apoteket så sant det ikke er ekstremt dyrt. Noen som vet hva som er problemet og eventuelt hva jeg kan gjøre? På forhånd tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Glemte å legge til en ting: Er 110% sikker på at det ikke er en kjønnssykdom siden vi var hverandres første og ingen av oss har hatt sex med andre.
Gjest Blubberella Skrevet 29. august 2010 #3 Skrevet 29. august 2010 Kjøp Lactal e.l., soppmiddel og begynn å bruke glidemiddel dersom dere ikke allerede gjør det. Hvis du går på p-piller kan du bli lettere sår. Hvis du ikke blir bedre etter noen uker, bør du gå til lege.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Hei! Kjæresten min og jeg har et supert sexliv, men i det siste har det oppstått et lite problem som plager meg veldig. Etter sex blir jeg utrolig sår i skjedeåpningen og delvis inni skjeden. Hvis jeg prøver å ha sex igjen litt etterpå er det helt uutholdelig, og det kjennes nesten ut som noen rasper meg opp der nede. Slik er det i et par dager, før det blir bedre og jeg klarer å ha sex igjen. Deretter er det "på an igjen". Jeg har lurt litt på om det kan være underlivssopp, for jeg har hatt litt gulaktig utflod i det siste... Det lukter ikke vondt, bare litt merkelig. Dere kommer nok til å foreslå en tur til legen, men tingen er at jeg bare er 16 år og ikke har mulighet til å komme meg dit på egenhånd. Moren min er veldig streng på ting som har med sex og gjøre og aner ikke at jeg er seksuelt aktiv. Kan altså ikke si noe til henne. Jeg kan få tak i noe reseptfritt på apoteket så sant det ikke er ekstremt dyrt. Noen som vet hva som er problemet og eventuelt hva jeg kan gjøre? På forhånd tusen takk! Høres ut som sopp infeksjon . Dersom du svir og klør etter sex og har hvitaktig tykk utflod .Huden er ofte rød og irritert også . Finnes reseptfrie stikkpiller og salve på apoteket som pevaryl krem og stikkpiller .Det er ingen kjønnssykdom , men en ubalanse i floraen i skjeden .Som ofte kan gi mange vonde sypmtomer og problemer om det ikke behandles tidlig .P- pille brukere er ofte hyppig plaget av soppinfeksjoner .
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #5 Skrevet 29. august 2010 Hei! Kjæresten min og jeg har et supert sexliv, men i det siste har det oppstått et lite problem som plager meg veldig. Etter sex blir jeg utrolig sår i skjedeåpningen og delvis inni skjeden. Hvis jeg prøver å ha sex igjen litt etterpå er det helt uutholdelig, og det kjennes nesten ut som noen rasper meg opp der nede. Slik er det i et par dager, før det blir bedre og jeg klarer å ha sex igjen. Deretter er det "på an igjen". Jeg har lurt litt på om det kan være underlivssopp, for jeg har hatt litt gulaktig utflod i det siste... Det lukter ikke vondt, bare litt merkelig. Dere kommer nok til å foreslå en tur til legen, men tingen er at jeg bare er 16 år og ikke har mulighet til å komme meg dit på egenhånd. Moren min er veldig streng på ting som har med sex og gjøre og aner ikke at jeg er seksuelt aktiv. Kan altså ikke si noe til henne. Jeg kan få tak i noe reseptfritt på apoteket så sant det ikke er ekstremt dyrt. Noen som vet hva som er problemet og eventuelt hva jeg kan gjøre? På forhånd tusen takk! Kan du ikke gå til legen uten at moren din får vite noe??!!!!!!! Du kan være gravid...
fruBeist Skrevet 29. august 2010 #6 Skrevet 29. august 2010 Det kan og være så enkelt som at du ikke var våt nok da dere hadde sex, og at du bare rett og sett har blitt litt sår. Kjøp en flaske med glidemiddel på apoteket, og bruk det framover
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #7 Skrevet 30. august 2010 Tusen, tusen takk for svar! Høres ut som det er en soppinfeksjon jeg har... Var det jeg hadde en mistanke om, æsj Jeg går på p-piller, ja. Tror jeg prøver et slikt soppmiddel fra apoteket før jeg gjør noe mer med det. Men hvilket merke anbefaler dere? Noe som er bedre enn andre? Og er det noen som vet hva det koster?
Solros Skrevet 30. august 2010 #8 Skrevet 30. august 2010 Ser du skriver at du bruker pillen, men bruker dere også kondom innomellom? Det kan være at du isåfall reagerer allergisk på den. Vet også om likt tilfelle av plager som du nevner hvor ei venninne av meg utviklet allergi mot sæd. Ville ha prøvd kondom (såfremt dere selvsagt ikke har prøvd det før som nevnt ovenfor) ett par ganger og se om utslettet/plagene kommer da. Bruk gjerne glidekrem i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #9 Skrevet 30. august 2010 Vi bruker ikke kondom lengre, nei. Vi brukte det før jeg begynte på pillen, men jeg er allergisk mot latex, så jeg begynte å klø over alt og det gikk ikke særlig bra. Vet man kan få kondomer uten latex - men det har jeg rett og slett ikke penger til... :S Men som sakt er dette noe som har kommet i det siste, og aldri noe jeg har merket før. Vi har vært seksuelt aktiv i nesten et år og dette har begynt de siste to månedene. Allergi mot sæd...? :S Det hørtes ikke helt bra ut. Men jeg kan fint få sæd andre steder på kroppen uten å reagere på det, eller gjelder det bare i underlivet? Er det noe man kan gjøre med det, i så fall? Og angående Laktal og andre soppmidler - hva er prisen på disse, og hvilket merke er best?
Gjest Blubberella Skrevet 30. august 2010 #10 Skrevet 30. august 2010 (endret) Lactal er ikke et soppmiddel, men et produkt som gir deg en sunn pH og balansert bakterieflora i underlivet for å unngå ubalanse med ekkel utflod og lukt. Det kan også lindre irriterte slimhinner. Nå det gjelder soppmiddel har jeg prøvd både Canesten og Pevaryl, og syntes begge funket bra. Bare husk at du bør kjøpe kombinasjonspakke med både vagitorie (stikkpille) og krem så du behandler både innvendig og utvendig. Pris husker jeg ikke helt, men Canesten kombinasjonspakning koster 171 kr i Vitusapotekets nettbutikk. Pevaryl ligger vel i omtrent samme prisklasse. Endret 30. august 2010 av Ylvina
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå