Gå til innhold

Uønsket hårvekst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med dette? Jeg har gradvis det siste året begynt å få merkbart mer og lengre hår på innsiden og baksiden av lårene .. Det er fryktelig ubehagelig. Det er ikke stive, sorte "mannehår", men det er blitt mye av det, og de er lange. Jeg har veldig regelmessig menstruasjon og et blodsukker varierende fra 4-6, så PCOS er utelukket. Kan det være idiopatisk hirsutisme/hårvekst? Jeg er redd for at det kan være kreft på eggstokkene, i alle fall for at det er noe hormonelt som skyldes dette. Uff :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk saken hos lege da??

Jeg har det samme - dessverre. Ingen ting farlig feil med meg...Har forsøkt dialyse og det hele, men sukk... Det var svindyrt. Ble redusert, men ikke borte og det plager meg fremdeles. Jeg tar det vekk med voks et par ganger på sommeren og forsøker å leve med det ellers. Men, ja! Jeg skjønner deg. I starten fikk jeg omtrent hysterisk anfall. Nå skjuler jeg det så godt jeg kan, - har ikke så korte skjørt lenger så det går nokså greit.

Skrevet

Sjekk saken hos lege da??

Jeg har det samme - dessverre. Ingen ting farlig feil med meg...Har forsøkt dialyse og det hele, men sukk... Det var svindyrt. Ble redusert, men ikke borte og det plager meg fremdeles. Jeg tar det vekk med voks et par ganger på sommeren og forsøker å leve med det ellers. Men, ja! Jeg skjønner deg. I starten fikk jeg omtrent hysterisk anfall. Nå skjuler jeg det så godt jeg kan, - har ikke så korte skjørt lenger så det går nokså greit.

Jeg er klar over at jeg burde gå til legen min å sjekke det, og jeg har tenkt at jeg skal gjøre det! Er bare så utrolig redd for å få meg en svært uhyggelig overraskelse. Hvor gammel er du? Jeg er 23 år (87-modell). Jeg har aldri hatt kroppslige plager før, så da skremmer meg det ekstra når det plutselig dukker opp noe sånt som dette. Man blir gal av å lese på nettet, for det er så mange like symptomer som kan være alt mulig. Men, gjengangeren er at så lenge en har regelmessig menstruasjon, så er det sjelden at det er kreft, eller andre alvorlige sykdommer, f. eks. hormonelt betingede sykdommer.

Skrevet

Jeg er klar over at jeg burde gå til legen min å sjekke det, og jeg har tenkt at jeg skal gjøre det! Er bare så utrolig redd for å få meg en svært uhyggelig overraskelse. Hvor gammel er du? Jeg er 23 år (87-modell). Jeg har aldri hatt kroppslige plager før, så da skremmer meg det ekstra når det plutselig dukker opp noe sånt som dette. Man blir gal av å lese på nettet, for det er så mange like symptomer som kan være alt mulig. Men, gjengangeren er at så lenge en har regelmessig menstruasjon, så er det sjelden at det er kreft, eller andre alvorlige sykdommer, f. eks. hormonelt betingede sykdommer.

Ta det med ro! Det går helt sikkert fint. Jeg er 89-mod - gammal :skratte:

Jeg er helt sikker på at alt er fint med deg, men sjekk det.

Din verste bekymring blir nok å vite at du har hårvekst der du ikke vil ha det!

Ring i morgen, - da får du roet deg! :goodbye:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...