Gå til innhold

Ønsker kjøleskapsanbefalinger


*Ariel*

Anbefalte innlegg

Og der røk kjøleskapet vårt. Typisk. Ett år for tidlig. Skal kjøpe nytt kjøkken til neste år og må allerede nå vite hva vi vil ha av kjøleskap.

Vi har bestemt oss for hvitevarer i stål, skal ikke være kombinert kjøl/frys.

Noen som kan anbefale oss bestemte merker, finesser som er lure å ha? Selv ønsker jeg å ha flaskehylle og god energiklassifisering. Ellers er jeg usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Jeg har i 5 år hatt en Bosch med Antibacteria system og vifte som sørger for at temperaturdifferansen mellom øverste og nedeste hylle internt i skapet er minimal. Automatisk avising har det også (praktisk !).

Veldig fornøyd med den Bosch'en :)

Når den takker for seg så blir det fort en Bosch eller et av Husqvarnas superkabinett.

Glasshyller er fine saker, så det kan være en idé å huske på.

Husqvarna har noen modeller med fotpedal for åpning. det er praktisk for noen, men ikke for andre. Kommer litt ann på hva man liker og ser nytten av.

Edit: Glemte neste noe av det viktigste med stålprodukter. De fleste produsentene leverer nå stålproduktene sine med "anti fingerprint" overflate. Den overflaten blir du glad i ! - fordi du slipper å pusse, og pusse, og pusse og......

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gram er et veldig godt merke. Vi spurte en reperatør om hvilket merke han kunne anbefale, og selv om han ikke kunne gi noen navn, kunne han si så mye som at å fortsette med Gram ikke var et dumt valg. :lur:

Vi hadde selv et Gram kjøleskap i mange år(over 10) og det fungerte kjempebra. Institusjonen min ektefelle jobbet på, hadde også Gram skap.

Vi valgte et LG skap etter at Gram skapet gikk stykker, og er godt fornøyd, men angrer på at vi valgte et kombiskap og ikke et vanlig kjøleskap. Hadde jeg kunnet velge om igjenn, hadde jeg gått for et nytt Gramskap.

http://www.gram.dk/Default.aspx?ID=42390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et gammelt et fra Siemens som jeg bare venter på at skal ta kvelden. Vi kjøpte det brukt for over seks år siden, og da var det sikkert minst ti år gammelt, og det har vært flyttet på mange ganger. Tanken var at vi skulle kjøpe et mer praktisk kombiskap når det gamle ble ødelagt, men dengang ei. Det gamle fra Siemens nekter å gi seg, og jeg nekter å kjøpe nytt før det gamle er ødelagt. Men jeg vurderer å resignere snart, jeg har lyst på nytt kjøleskap med større fryser og maten høyere opp. Jeg er ganske sikker på at vi kommer til å gå til anskaffelse av Siemens også neste gang, for man vil jo kjøpe kvalitet som varer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kjøpte kjøleskap for noen måneder siden fant vi ut at det tydeligvis er blitt moderne med en stor grønnsaksskuff (istedenfor to små), som er utrolig upraktisk hvis man har mye grønnsaker (blir bare rot oppi skuffen). Så det kan jo være kjekt å tenke over.

Termostat med grader er også praktisk (istedenfor skala fra 1-10 og liknende).

Støtter også det som ble nevnt over her med "plastlag" som hindrer fingeravtrykk, og automatisk avising :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...