Gjest Monica Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 Ser på dette forumet at det er mange som sliter med ulike typer spiseforstyrrelser. Jeg følger virkelig med dere alle, da jeg har vært der selv. Ser moderator nylig stengte en tråd her. Men det jeg vil si til dere alle at der er håp. Fikk selv bulimi som 15 åring og slet i mange år før jeg skjønte hva som var galt og fikk hjelp. Hadde kontakt med Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser. Derfra gikk det til en lege som tok dette på alvor. Det var en ganske tøff periode dette. For man blir jo ikke frisk i en fei. mange ganger vil man gi opp. Jeg kjenner meg så godt igjen i den tråden som ble stengt, for det var slik det var for meg og. Man blir så sliten, for man vil jo bli frisk og forstå dette. Jeg var skjelven og veldig dårlig i de verste periodene og følte hjertet raste som bare det. Var innmari deppa uten og skjønne hvorfor. Nå er jeg passert 40 år og har vært frisk ca 15 år. Litt tilbakeanfall har det vært men har lært og ikke takle dette som et nederlag. Fikk god hjelp med psyklog/psykriatrisk sykepleier til og snu ting til posivtive ting. Poenget mitt og i dette at det er ingen fasit på behandling på dette. Så for deres om sliter anbefaler jeg kontakt med IKS, tlf 22 94 00 10, i steder for å få masse råd her. Der har dere mennesker som har veldig god erfaring med dette. Det første steget kan og være at man snakker med noen i nærmeste krets som man virkelig føler seg vel med og ikke ser på dette som en bagatell. Dessverre er det bare flere og flere som går gjennom dette. Ikke gi opp for det finnes en løsning man må bare nøste opp i dette. Da jeg ble frisk var det som å få livet tilbake igjen. Men dessverre gikk jo mesteparten av ungdomstiden bort i denne sykdommen Til dere som sliter med ulike typer spiseforstyrrelser vil jeg vare si god bedring og håpe at dere alle får den hjelpen dere fortjener.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå