AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 Jeg har vært innom Den lille kokosbollefabrikken som har verdens (!!) beste kokosboller! (må jo bare skryte av disse litt, siden de er så himmelsk gode ) Siden jeg ikke bor i oslo har jeg hamstret med meg ganske mange og for en gangs skyld har jeg bestemt meg for å fryse de ned så jeg ikke spiser opp alle på en gang. Men jeg har ikke gjort dette før så jeg lurer på om noen kan si meg hvordan man tiner de? Jeg er kanskje verdens største idiot, men er det bare å ta de på kjøkkenbenken, eller i kjøleskaet? Og hvor lang tid tar det før de kan spises? ... og eeeeer de like gode på smak som når er FØR de fryses? :rødme:
Gjest navnelapp Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Du kan vel berre prøve med ein over natta, og sjå korleis det går? Eg vil ikkje tru det blir noko særleg, sjokolade likar berre sånn passe å bli fryst, det same gjeld gelatin, som det sikkert er i dei bollane. til gjengjeld held dei seg lenge i kjøleskapet, men der får dei kanskje ikkje bu i fred? ;-)
Maud Skrevet 29. august 2010 #3 Skrevet 29. august 2010 Det står på hjemmesiden deres at det skal gå fint å fryse de. Jeg tror de bør tine i kjøleskapet. De bør vel stå der noen timer, så kanskje du bør sette de der over natta? Du kan spørre betjeningen når du kjøper de. Jeg har også tenkt å kjøpe inn et lite lass med kokosboller til et selskap. Kommer til å fryse ned alle sammen og sette de i kjøleskapet for tining
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Det står på hjemmesiden deres at det skal gå fint å fryse de. Jeg tror de bør tine i kjøleskapet. De bør vel stå der noen timer, så kanskje du bør sette de der over natta? Du kan spørre betjeningen når du kjøper de. Jeg har også tenkt å kjøpe inn et lite lass med kokosboller til et selskap. Kommer til å fryse ned alle sammen og sette de i kjøleskapet for tining Har allerede tatt de ned i fryseren så er nok for sent å prøve ut med noen få først.. Får ikke spurt betjeningen før neste gang jeg er i Oslo heller. Jeg bare tok de i fryseren mens de fortsatt var superferske, det er jo sagt at det skal gå helt fint å fryse de, kort tid å tine og at de skal smake "like ferskt". Er bare litt skeptisk til det siste.. men jeg håper Dumt at det ikke sies no om HVORDAN man skal tine de best, men jeg får bare prøve meg fram da
Lise_ Skrevet 29. august 2010 #5 Skrevet 29. august 2010 Bare du ikke tiner dem i stekovnen, så går det nok bra
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #6 Skrevet 29. august 2010 Bare du ikke tiner dem i stekovnen, så går det nok bra Det verste er at i et lite sekund var det noe jeg vurderte
LukaFrost Skrevet 30. august 2010 #8 Skrevet 30. august 2010 Kokosbollene fra Diplom-is (4-pakk) er jo frossne når de kommer til butikken, så det burde gå bra.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #9 Skrevet 2. september 2010 TS her! Kanskje ingen som bryr seg, men tenkte jeg skulle si ifra at det går heeeelt fint å fryse/tine kokosbollene Jeg tok noen opp og inn i kjøleskapet ihvertfall og 1 time senere var de AKKURAT som de er når den er kjøpt fersk i butikken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå