AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Hei hei! Jeg skal begynne på min bacheloroppgave etter nyttår og jeg har et par spørsmål. I løpet av dette året har jeg originale fag som hvert er 6 studiepoeng, samt at jeg må velge 3 fag som er også 6 poeng, og jeg må ha valgfag i en sum av 18 poeng, altså 3 fag. Nå i høst-halvåret har jeg 3 fag i tillegg til et prosjektarbeid for et firma der vi undersøker en ønsket problemstilling. Dette er altså fag a 18 poeng, + 6 poeng for prosjekt. Jeg tenker som så at det er best å ha mest mulig tid til å skrive bacheloroppgaven til våren: STEMMER DETTE? Til våren kommer jeg til å ha 2 fag i tillegg til oppgaven, altså 12 studiepoeng + bacheloroppgave. Jeg lurer derfor på: hadde du tatt valgfagene på høstsemesteret, slik for å få mer tid til bacheloroppgaven, eller trenger man ikke sette av SÅ mye tid som jeg antar for å skrive den ? Hvis jeg tar alle valgfagene nå i høst frem til jul blir det 42 studiepoeng å jobbe med. Er det for mye? Hva tror du ? Hva er din erfaring med å skrive bacheloroppgaven?
Green Lady Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Skrev den på en uke. Brukte en måned på hele oppgaven. Men vi skulle skrive om et annet firma, men en måned før innleveringen avsluttet de samarbeidet. Uten dem kunne vi ikke fullføre oppgaven.Så vi måtte finne ny bedrift, ny problemstilling, lage en undersøkelse og sende den ut, lese til eksamen, ha eksamen, tolke data og skrive oppgaven. Vi var to stk som satt på skolen fra kl 09-00 hver dag den uken. Vi leverte 20 timer før fristen, og fikk B. Hvis du jobber litt med den hver dag, så tror jeg ikke det skal bli noe stort problem. Bacheloroppgave er jo typisk sånne ting man lager tid til.
MissStiles Skrevet 29. august 2010 #3 Skrevet 29. august 2010 Jeg leverte bacheloroppgaven min i juni i år. Det hele begynte november i fjor. For å finne hvem man skulle skrive med, hva man skulle skrive om og hvilken veileder man skulle ha. Vi hadde 2 møter med veileder før vi begynte å skrive. Vi gjorde mye research på forhånd før vi begynte å skrive. Kan vel si at vi brukte april-juni på å skrive oppgaven. De siste par ukene ble det intens skriving. Vi hadde 3 fag høstsemesteret så det var ikke noe tid til å skrive under den tiden. Vårsemesteret hadde vi 1 fag frem til ca påske. Også hadde vi bare bacheloren. I tillegg til at vi begge jobbet deltid ved siden av skolen. Men vi hadde akkurat nok tid til å skrive om våren.
Gjest Badabing Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Jeg brukte vel et halvt år på den til sammen, med å innhente kilder, materiale, forskningsartikler osv. De to siste månedene satt jeg en del med den, men aktiv skriving brukte jeg vel bare to uker på. Jeg hadde oppgave på 10.000 ord. Jeg tok vel ca. 25 studiepoeng i tillegg til bacheloroppgaven. Det var en travel vår, men ikke umulig.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #5 Skrevet 29. august 2010 Tre uker fra start til slutt, men den var bare på 12 stp på mitt studium
Gjest Iah Skrevet 29. august 2010 #6 Skrevet 29. august 2010 Selve skrivingen brukte jeg vel ikke mer enn ca 2 uker på, men det lå mye jobb i forkant. Innhenting av materiale, analyser, utvelgelse av teorier, samt å lese en hel masse faglitteratur slik at jeg visste hva som kunne brukes og ikke. Dette brukte jeg godt over en måned på, sikkert nærmere to. Min BA-oppgave var på 25 studiepoeng. Det semesteret tok jeg 50 SP, jeg synes det var hardt, men det gikk. Hadde ingen fritid i det hele tatt de siste 3 månedene. Jeg jobbet med studiene og sov, thats it.
Gjest SmallTalk Skrevet 29. august 2010 #7 Skrevet 29. august 2010 Jeg er ingeniør og hadde ikke noen typisk "skriveoppgave". Jeg brukte godt over 600 timer totalt, og vi var 5 stk som jobbet sammen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå