Gå til innhold

Hjeeelp. Har du rørlegerkunnskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mamma har i to år sammenhengende vært så dum å tømme grut fra kaffepresse i vasken. Dette har hun gjort i hver dag sammenhengende. Hun trodde at det ikke gjorde noe, siden det har gått bra så lenge. Nå har alt gått helt tett. Vi oppdaget det, da alt vannet fra oppvaskmaskinen begynte å gå opp fra vasken og flomme utover gulvet.

jeg prøvde å hjelpe mamma med å skru fra hverandre rørene under vasken, så nå er dette helt rent for grut, men fremdeles er det tett. De eneste rørene som gjenstår er de som går inni veggen. De får jeg ikke gjort noe med. Det går ikke an å ha i avløpsåpner der, dessuten fungerer det uansett ikke på grut.

Vi må vente til mandag med å kontakte rørlegger. Men jeg klarer ikke å sove, for jeg tenker så fælt på rørene i huset. Hva kan en rørlegger gjøre? Må vi rive ned hele veggen, slik at rørleggeren kan ordne de tette rørene? Eller har rørleggeren andre knep? Som sagt, så er det nok de rørene som går inni veggen som er tette av grut. Og jeg er veldig bekymret, for mamma har ekstremt dårlig råd.

Vasken på badet har begynt å gå tett også, men jeg vet ikke helt om dette har noen sammenheng. Kan noen fortelle meg hva en rørlegger gjør? Eventuelt roe meg ned litt og si at vi ikke må rive ned halve huset? Både jeg og mamma er veldig fortvilet. Og ingen av oss har greie på dette med tette rør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rosemor

En rørlegger vil mest sannsynlig bruke en stakefjær til å åpne rørene.

Er det ikke tilstrekkelig med stakefjær, vil han prøve enten høytrykk (luft), eller vakuumsug, for å løsne blokkeringen.

Det overrasker meg stort om han sier at dere må rive noe, da skal det være virkelig ille (som skader på rør)... :)

Uansett, en stakefjær kan du prøve selv også, og er veldig kjekt å ha i huset til enhver tid.

Jeg anbefaler dere å gå til innkjøp av en.

Du finner det i de fleste større jernvarebutikker. ( f.esk Jernia, Clas Ohlson)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...