Gå til innhold

Oslo Bysykkel


Medlem

Anbefalte innlegg

Flere enn meg som lurer på hvor det blir av utvidelsen av bysykkelordningen i Oslo? :popcorn:

Oslo Bysykkel er et samarbeid mellom Clear Channel og Oslo Kommune. Ordningen er i hovedsak reklamenfinasiert.

Per i dag er det 1.200 bysykler og 108 stativer fordelt på rundt 30.000 brukere, der alle stativer finnes innenfor Ring 2. I forhold til antall brukere er det liten tvil om at antall sykler er for lavt, og antall stativer og plasseringene av disse er også svært mangelfull.

I oktober 2008 ga Oslo Kommune sin tilslutning til en utvidelse av bysykkelordningen finansiert med reklame utenfor Ring 2 og til inntil 3000 sykler.

Men nå øyeblikkelig 2 år senere har jeg ikke sett snurten hverken til flere sykler eller stativer her på Torshov (utenfor Ring 2).

Oslo Bysykkel skal være tilgjengelig for alle som ønsker å benytte seg av ordningen.

Hadde det enda vært så vel! :nei:

Kilder:

* Protokoll fra Samferdsels- og miljøkomiteens møte onsdag 08. oktober 2008

* Oslo bysykkel

* Bysykler - en suksess med over 30.000 brukere

Hvor blir det av syklene og stativene?

I disse tider da miljøvern og alternativ transport er ett hett tema skulle man tro slike tiltak var viktig. Sårlig når vedtak om utvidelse allerede er tatt, og etablering og drift ikke koster Oslo Kommune noe som helst.

:rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Tydeligvis ingen andre som savner et bedre bysykkeltilbud i Oslo! :sukk:

Uansett, sesongen er over for i år...

Med håp om at Oslo Kommune blir mer handlingsdyktige i 2011.

biker-102.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg også! Synes det er synd og rart at det ikke er noe stativ på et sentralt sted som for eksempel carl berners plass. Men det kommer kanskje når de er ferdig med ombyggingen.

Edit: er sesongen over som i at stativene er stengt? Jeg satt og tenkte på at det hadde vært koselig med liten høsttur med tjukk jakke og vanter.

Endret av Bliss84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, jeg er tydeligvis ikke helt alene.

I følge kartet til Oslo Bysykkel skal stativ ved Carl Berner Plass bygges i 2010.

"Sesongen over" i form av at det helt klart er høst, kaldt vær, løv på veien, osv.

Om stativene er stengt vet jeg ikke, siden det ikke finnes stativer på min kant av byen... :filer:

Endret av Medlem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Interessant! Kanskje akkurat det stativet er utsatt ettersom ombyggingen av krysset ble forsinket, men ellers skjønner jeg ikke hva som skulle ta så lang tid...

Hadde for øvrig en frisk bysykkeltur nede i sentrum her om dagen, synes det funker greit så lenge det ikke er glatt på bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...