Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, en mann skal ikke slå. Han har mye styrke og mye makt, og skal bruke det på å beskytte sine familie/venner.

Hvor sa jeg at en mann skal slå ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar han igjen så er han ikke mye mann i mine øyne.

Slå er kvinne er hun ikke mye til kvinne.

jeg tror kanskje dere skal lese alt jeg skrev

Skrevet

Nei, en skal ikke redusere styrken. Når noen angriper deg, skel du forsvare deg med full styrke. Om angriperen stryker med i prossessen, betyr det at vedkommende ikke får muligheten til å angripe på nytt.

Jenter som slår menn fordi de føler seg trygg på at menn unnlater å forsvare seg på grunn av en myte om at en ikke skal slå kvinner, de jentene er da ikke bedre enn psykopater som river beina av forsvarsløse kattunger? De utnytter jo at noen er i en svakere posisjon, for å kunne mishandle uten konsekvenser.

Nei, den som slår først, må nok ta konsekvensene av at den andre forsvarer seg. Ingen skal behøve å ta i mot et angrep. Det er derfor vi har nødvergeparagrafen. Klubb de ned, og fjern genmaterialet. Hallo? Er ikke mange ninuttene med fly, før du er hvor folk dreper hverandre med automatvåpen.

Skrevet

Vold er bare tillatt i situasjoner når man er nødt til å forsvare seg. Hvis en full dame angriper meg og ypper til catfight må jeg jo smokke til henne i kjefen for å unngå å få øynene klort ut.

Men å slå uten grunn er bare barnslig og teit..

• 2 måneder senere...
Gjest sardintroll
Skrevet

Jeg henger meg ikke så mye opp i det med å slå jenter/damer, men å slå noen som ikke kan forsvare seg er bånn i bøtta.

Skrevet (endret)

Slår du, så må du forvente å få et slag tilbake -det burde vel være en fin huskeregel for de som fort blir hissige, det være seg både kvinner og menn. Men personlig så må jeg si at jeg er så langt på vei pasifist som det jeg klarer å komme..så heldigvis er jeg ikke den som slår først, og heller ikke den som tar igjen før mennesket går laaangt over streken.."dobbeltmoraldama" med andre ord.

Men så til en av avsporingsdiskusjonene her. Kan menn slå kvinner med full styrke? Hvem er svakest? Hvem er sterkest?

En mann kan være stor og sterk og en mann kan være en tynn pingle uten muskler, og de fleste ligger vel midt i mellom. Og det samme gjelder jo kvinner, noen er sterke og noen er svake. Så sterkest/svakest diskusjonen blir litt som høna og egget synes jeg.

Men det som kan nevnes er jo at mens mannen har ett punkt mellom beina som er utsatt så har kvinner flere -vi har også noe mellom beina (selv om det ikke i nærheten kan måles med mannfolkas smerte), vi har puppene som tross alt ligger midt i slåsskampvinkel og vi har livmora vår som faktisk kan ødelegges ganske kraftig av slag (mer enn i mellomgulvet hos menn) og som gir oss en helt ubeskrivelig smerte. Så når kvinner slåss så utsetter de seg egentlig for mer smerte enn mannen på et vis, uansett hvor sterke de er.

Og for å havne helt utpå her: Jeg skjønner meg heller ikke på kvinner som slår og går ut i fra at mannen ikke skal slå tilbake -for så å bli overraska og forbanna når han faktisk svarer på tiltale.

Folk som slår er uansett teite -og man kommer langt på vei med å skravle litt rundt grøten om en situasjon ser ut til å oppstå! :jepp:

Endret av Colargol
Skrevet (endret)

Det er galt å bruke et fysisk overtak til å skade noen som ikke har mulighet til å forsvare seg. Om det er snakk om ei jente eller en gutt er likegyldig. Så er det en gang sånn at jenter generelt har mindre psykisk styrke enn gutter, og at man dermed får et bilde av et misforhold styrkemessig når man hører om at en gutt slår en jente, og av samme grunn har man lettere for å uskyldiggjøre at jenter slår.

Endret av Airi
Skrevet (endret)

Det er nok mange som vil bite av meg hode for å si dette. Men jeg syns det er mye mer akseptabelt for en jente å fike til en gutt, enn en gutt fike til en jente. :enig:

Men skal ikke slå en jente. Eller om hun ber han om å gjøre det er jo det litt annerledes. :lur:

PS. Kan adde at jeg ikke syns at vold er ok uansett. Så det er ikke ok for en jente å slå en gutt, men en gutt skal over hode ikke slå en jente.

Endret av Chiyo
Skrevet

Har faktisk slått ned en jente på trening for mange år siden... Det var en lite hyggelig opplevelse for å si det mildt, og hver gang jeg ser henne blir jeg minnet på synet, og den lille feilberegningen som gjorde at hun gikk i gulvet. Huff.

Nei, jeg slår ikke jenter, men jeg hadde heller ikke latt meg bli slått av en jente (eller noen annen for den saks skyld). Den dagen det skulle vise seg at jenta jeg er sammen med slår, da er veien ut av forholdet ganske kort.

Skrevet

Dette minner meg om en kommentar min bror kom med for noen år siden: "Det er mange kvinnfolk som hadde fortjent et klaps, men jeg gjør det ikke."

Ellers er jeg enig med de som sier at det ofte blir ansett for verre at en mann slår en kvinne pga den fysiske overmakten. Det er ikke "fair game", fordi generelt sett vil ikke en kvinne klare å forsvare seg. På samme måte - for å ta eksempelet til TS - så blir det også like skjevt og urettferdig om en svært muskuløs og sterk kvinne slår en liten pingle-mann. For å bruke slike uttrykk. :P

Skrevet (endret)

,

Endret av Neutral
Skrevet

Det er viktig å ta igjen. En venn av meg ble slappa av dama. Han sa da til henne: vil du at jeg skal gjøre det med deg? Utrolig sa han, og ristet på hodet. Han hadde klasse. Jeg hadde ikke sagt noe om han hatte smokka henne ned, men han hadde klasse.

Jeg syns det er greit å gi damer en ørefik i ny og ne, fordi det virker nedverdigende, og du opphøyer deg selv, litt sånn klassisk james bond- aktig. Hvis jenta flørter med andre på byen, eller skriker til meg, da fiker jeg til henne.

Skrevet

Hvis jeg slår en gutt så hardt jeg kan, mener jeg at han har rett til å slå meg så hardt han kan. og omvendt. men i utgangspunktet skal man jo ikke slå noen uansett kjønn.

Gjest Katten.
Skrevet

Slår ei jente meg, slik at jeg føler såpass mye smerte at jeg blir forbanna, så slår jeg tilbake. Var ei jente som, på pur faen, prøvde å sette tommelen min ut av ledd. Slo henne ned da hun nektet å gi seg. (Har hatt den ut av ledd før, og dermed skjer det lettere enn normalt) Kunne ikke bruke tommelen på et par dager.

Gjest sardintroll
Skrevet

Jeg syns det er greit å gi damer en ørefik i ny og ne, fordi det virker nedverdigende, og du opphøyer deg selv, litt sånn klassisk james bond- aktig. Hvis jenta flørter med andre på byen, eller skriker til meg, da fiker jeg til henne.

Hadde noen gjort det mot meg, hadde jeg svart med en saftig springskalle.

Gjest Katten.
Skrevet

Hadde noen gjort det mot meg, hadde jeg svart med en saftig springskalle.

Du når ikke opp :D

Skrevet

Jeg slår aldri først!

Men de gangene noen slår meg så slår jeg tilbake for å forvare meg, og da skiller jeg ikke mellom kjønn. Så om ei jente slår meg, altså hardt og med vilje, så kan hun regne med å få en tilbake.

Gjest Eventyr3
Skrevet (endret)

'

Endret av Eventyr3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...