AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Mange mener jo at gutter ikke skal slå jenter, men ingen reagerer når en jente slår en gutt. Hvorfor det? Er det bare fordi at gutter vanligvis er sterkere enn jenter? Hvor mye er de sterkere enn jenter? Men må ikke det da gjelde alle som er sterkere? Hva om en pingle av en mann slår en mann som er bodybuilder, burde ikke bodybuilderen få lov å ta i gjen? Hva om en pinglegutt slår ei dame som er bodybuilder og er råsterk? Vil det samme gjelde der eller kan bare dama bruke gutten som fotball og fortsatt få jubel?
Gjest Tipo Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Ingen skal slå noen i det hele tatt, vi burde være mer utviklet som art enn at vi tyr til fysisk vold i stressende situasjoner. Det at vi ikke er det er en tragedie, men det gjør ikke voldelig adferd noe mer akseptabelt.
Lavinia X Skrevet 28. august 2010 #3 Skrevet 28. august 2010 Hmm... iogmed at de fleste gutter er fysisk sterkere enn jenter så er det vel ofte sånn. Men hvis en liten pinglegutt ble slått av en kjempesterk jente, så hadde jeg syns det var veldig feigt og harry. Meeen.. på en annen side så kan jenter gjøre ting som er mye verre enn å slå. Spre rykter, legge utspekulerte planer for å psyke deg ut, få deg til å fremstå som en forferdelig person overfor venner og familie etc. Hvis gutten (eller den utsatte jenta) til slutt klikker og slår vedkommende så vet jeg ikke om jeg syns det er så mye verre (med mindre personen blir virkelig skadet såklart)! Men den som slår er jo den som blir sett på som verst.. 1
Gjest Trajan Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 Jeg synes at om en jente slår så får de tåle og bli slått igjen jeg er enig i at ingen skal slå. Men jeg synes at man har rett og slå igjen om man blir slått enten det måtte være en mann eller kvinne
Tulling Skrevet 30. august 2010 #5 Skrevet 30. august 2010 Å slå er feigt/idiotisk. Den som slår: 1. Den andre personen er svare enn meg og jeg vet at jeg vil vinne 2. Jeg er jente, han slår ikke igjen 3. Personen som slår er i en sinnstilstand hvor vedkommende ikke er ved sine fulle fem. Uansett hva årsaken er kommer det aldri noe godt ut av det. Folk gjør mye idiotisk, og å ty til vold er noe enkelte gjør når de ikke klarer å håndtere problemet sitt på sivilisert vis. Med andre ord, den som slår har tapt.
Wonders Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 ingen jubler når noen slår eller blir slått. Mannebankere er det mange av, og de blir sett ned på i alle sammenhenger. 1
mysan Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 Jeg forstår at man kan få lyst til å slå, men jeg har problemer med å forstå at man ikke kan beherske seg. I mine øyne er det patetisk, og det er uavhengig av hvilket kjønn som slår hvilket kjønn. Vold er patetisk.
Mann 42 Skrevet 7. september 2010 #8 Skrevet 7. september 2010 Vold er resepektløshet. Den som slår, viser manglende respekt for den som blir slått, og det er temmelig likegyldig om det er en mann eller kvinne. Jeg har ofte ment at man godt kunne slå igjen, men jeg vil ærlig talt ikke ligge på det nivået. Derimot tror jeg at jeg ville tatt forholdet opp til en grundig revurdering. Jeg er slett ikke sikker på om jeg vil investere noe i en relasjon til en person som ikke viser mer respekt enn som så. 2
Antlers Skrevet 7. september 2010 #9 Skrevet 7. september 2010 Jeg synes at om en jente slår så får de tåle og bli slått igjen jeg er enig i at ingen skal slå. Men jeg synes at man har rett og slå igjen om man blir slått enten det måtte være en mann eller kvinne Helt enig. Den som slår må også tåle å bli slått selv. Har bare lyst til å legge til at menn må huske på at en kvinne som regel tåler litt mindre enn en mann, derfor bør de aldri legge full styrke i slaget.
Mann-87 Skrevet 7. september 2010 #10 Skrevet 7. september 2010 Helt enig. Den som slår må også tåle å bli slått selv. Har bare lyst til å legge til at menn må huske på at en kvinne som regel tåler litt mindre enn en mann, derfor bør de aldri legge full styrke i slaget. Er det virkelig sant? Like mange ganger noen sier at kvinner tåler mindre, så sier noen andre at kvinner tåler mer (pga fødsel og slikt), men er det noen som faktisk vet hva som er sant?
Antlers Skrevet 7. september 2010 #11 Skrevet 7. september 2010 (endret) Er det virkelig sant? Like mange ganger noen sier at kvinner tåler mindre, så sier noen andre at kvinner tåler mer (pga fødsel og slikt), men er det noen som faktisk vet hva som er sant? Vi tåler mer av forskjellige ting, og det sier seg vel egentlig selv at det er stor forskjell på en kvinne som kjører knyttneven i magen på en mann - og en mann som kjører knyttneven i magen på en kvinne. Det finnes trente kvinner med stor slagkraft, og det finnes utrente menn med puselanker, men menn kan stort sett gjøre mer skade, og kvinner har (fra naturens side) ikke like mye muskler som kan beskytte mot skader. Endret 7. september 2010 av Antlers
Spiralis Skrevet 7. september 2010 #12 Skrevet 7. september 2010 "Du skal ikke sloss med jenter" sa pappa. Det hadde han rett i. Jeg er mann og slår ikke jenter. Sånn er det bare. Om hun slår meg så er jeg fortsatt mann og slår ikke jenter. Hvorvidt hun har fortjent det eller ei er egentlig likegyldig for meg. Jeg endrer da ikke verdigrunnlag få grunn av at noen slår meg. Jeg er stolt av å være mann, jeg er stolt av kuken min og jeg slår ikke jenter! Det at hun er en voldelig person må hun stå til ansvar for. Jeg kommer ikke til å la det gå upåaktet hen og jeg kommer til å sørge for at det får konsekvenser for henne. Jeg syntes ikke det er noen unnskyldning for jenter at de er svakere, mindre, at det gjør mindre skade eller annet pisspreik. De må ta konsekvensene for sine handlinger som andre.
Venetar Skrevet 11. september 2010 #13 Skrevet 11. september 2010 (endret) I følge biologi og vitenskap er alle mennesker dyr, vi er pattedyr og en del av apefamilien. Så ikke en gang prøv å bli fornærmet når jeg sier at i dette området, så ser jeg på kvinner på samme måte som jeg ser på ikke-menneskelige dyr. Det er som en sperre i hodet mitt, en sperre i underbevisstheten min som jeg ikke kan forsvare gjennom rasjonelle forklaringer. Som gjør at det er vondt å se kvinner og andre dyr bli skadet. Mye mer vondt enn når menneskelige menn blir skadet. Det er den beste måten jeg kan forklare det akkurat nå. Og den forklaringen sier selvsagt ikke at det er OK å gjøre noe som helst negativt med menn heller. Det er bare ikke like problematisk. Endret 11. september 2010 av Venetar
Meridian Skrevet 11. september 2010 #14 Skrevet 11. september 2010 Jeg synes at om en jente slår så får de tåle og bli slått igjen jeg er enig i at ingen skal slå. Men jeg synes at man har rett og slå igjen om man blir slått enten det måtte være en mann eller kvinne Nei, en mann skal ikke slå. Han har mye styrke og mye makt, og skal bruke det på å beskytte sine familie/venner. Når en mann slår, da slår han hardt og vondt. Når en dame slår, så er det ikke like hardt og vondt, eller det kjennes ikke. Så der må jeg si at jeg er uenig. En mann kan dælje en kvinne i veggen eller kaste henne ned en trapp, en kvinne klarer ikke å gjøre dette med en mann (med mindre hun er Helga - jernkvinnen). Jeg har "slåss" med brødrene mine, og de bare løfter meg opp med en hånd mens jeg slår og sparker og prøver å komme meg løs, men da bare ler de og sier (oi, jeg tror myggen biter litt). Og når jeg ble sint på pappa og jeg slo han på ryggen eller brystkassa, så bare lo han av meg, for han kjente ikke mine slag. Da bare løftet han meg opp og "kastet" meg i sofaen. Og når jeg da ropte at jeg hatet han så lo han og sa: Jeg er glad i deg for det Dessuten tror jeg at jeg har de fleste med meg når jeg sier at man skal ikke slå noen som er svakere eller mindre enn seg, som ikke kan forvare seg eller gjøre motstand. Man får heller ta en på sin egen størrelse.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #15 Skrevet 11. september 2010 Jeg synes at om en jente slår så får de tåle og bli slått igjen jeg er enig i at ingen skal slå. Men jeg synes at man har rett og slå igjen om man blir slått enten det måtte være en mann eller kvinne Tar han igjen så er han ikke mye mann i mine øyne.
Meridian Skrevet 11. september 2010 #16 Skrevet 11. september 2010 Er det virkelig sant? Like mange ganger noen sier at kvinner tåler mindre, så sier noen andre at kvinner tåler mer (pga fødsel og slikt), men er det noen som faktisk vet hva som er sant? Om du slår til en kvinne i ansiktet eller i magen eller andre steder på kroppen, så gjør du veldig mye skade fordi vi har sartere hud og ikke så mye muskler som gutter. Når det gjelder fødsel, så er vi skapt sånn nedentil at vi skal tåle smertene og påkjenningene psykisk. Det er noe med at menn er sterkere fysisk, mens kvinner er sterkere psykisk. Hvem tror dere takler best at kjæresten gjør det slutt eller samlivsbrudd?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #17 Skrevet 11. september 2010 Mange mener jo at gutter ikke skal slå jenter, men ingen reagerer når en jente slår en gutt. Hvorfor det? Er det bare fordi at gutter vanligvis er sterkere enn jenter? Hvor mye er de sterkere enn jenter? Gentlemen stiller ikke slike spørsmål.
Gjest Raindrops Skrevet 12. september 2010 #18 Skrevet 12. september 2010 Nei, en mann skal ikke slå. Han har mye styrke og mye makt, og skal bruke det på å beskytte sine familie/venner. Når en mann slår, da slår han hardt og vondt. Når en dame slår, så er det ikke like hardt og vondt, eller det kjennes ikke. Så der må jeg si at jeg er uenig. Jeg tror en kvinne kan slå så det gjør bra vondt for en mann, selv du selv ikke nødvendigvis er så sterk. Men mannen er i de fleste tilfeller mye sterkere, og burde derfor (om han skulle finne på å slå tilbake) kontrollere sin egen styrke.
Mann-87 Skrevet 12. september 2010 #19 Skrevet 12. september 2010 Om du slår til en kvinne i ansiktet eller i magen eller andre steder på kroppen, så gjør du veldig mye skade fordi vi har sartere hud og ikke så mye muskler som gutter. Når det gjelder fødsel, så er vi skapt sånn nedentil at vi skal tåle smertene og påkjenningene psykisk. Det er noe med at menn er sterkere fysisk, mens kvinner er sterkere psykisk. Hvem tror dere takler best at kjæresten gjør det slutt eller samlivsbrudd? Har jeg absolutt ingen tro på. Kan ikke tenke på en eneste episode som skal få meg til å tro det. Og det mener jeg ikke for å være frekk (jeg er ikke en av de bitre mannfolkene).
Piper Skrevet 12. september 2010 #20 Skrevet 12. september 2010 Mange mener jo at gutter ikke skal slå jenter, men ingen reagerer når en jente slår en gutt. Hvorfor det? Er det bare fordi at gutter vanligvis er sterkere enn jenter? Hvor mye er de sterkere enn jenter? Men må ikke det da gjelde alle som er sterkere? Hva om en pingle av en mann slår en mann som er bodybuilder, burde ikke bodybuilderen få lov å ta i gjen? Hva om en pinglegutt slår ei dame som er bodybuilder og er råsterk? Vil det samme gjelde der eller kan bare dama bruke gutten som fotball og fortsatt få jubel? Selvfølgelig reagerer en del på at en jente slår en gutt, for det e rikke akseptabelt å slå uansett hva slags kjønn man har. Det finnes faktisk en del menn som blir missahndlet av konene sine, og det er like gale det som om det var mannen som misshandlet konen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå