Gå til innhold

Det er Kvinnene som har full kontroll...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her i huset er det vel heller omvendt, men utover det må jeg bare påpeke at du treffer spikeren på hodet. Uavhengig av om det er en mann som avviser en kvinne eller omvendt så sitter den avviste igjen med følelsene du beskriver.

Nettopp! Det er akkurat den følelsen som er ubehagelig ( i mangel av et bedre ord :) ). Den som blir avvist ( kvinne eller mann ) får følelsen av å bli redusert til noe lite; til noe(n) som ikke betyr så mye, til noe som ikke er viktig... En får følelsen av å bli oppfattet som "desperat" eller "overkåt"... Ja, det er ok hvis en snakker om det og at begge får forståelsen av hvorfor ( kan selvfølgelig være mange grunner, men bare en snakker litt ut om det så er det greit ). Men når en bare får et kort "Nei, beklager" eller blir skubbet til side så er det en vond følelse.

Er ikke noen tøffel, men prøver bare å være forståelsesfull og gjøre ting riktig. Ser ikke ut for at det er veien å gå... Vi mannfolk vil kun det beste for kvinnen i vårt liv. Tror kanskje at den som avviser ( det gjelder BEGGE kjønn ) burde gå litt i seg selv og tenke over hvorfor partneren prøver å ta initiativ. Er det kun for å få tilfredsstilt seg selv eller er partneren genuint opptatt av samholdet, kjærligheten og intimiteten mellom de to? Jeg for min del er tilhenger av det siste, og det vil jeg tro de aller aller fleste av dere andre også er. Det er likevel opp til kvinnen hvordan dette skal utvikle seg, og da har dere et stort ansvar for hvordan sexlivet deres skal være. Det kalles full kontroll :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn deg en villig elsker! :ler:

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Ja dette går virkelig begge veier :/

Jeg brøt med en ex av meg nettopp på grunn av for lite sex. Ja jeg klarte ikke å bygge et forhold videre på bare prat,kos og humor, når jeg ikke fikk sexen jeg ville ha.

Så ja sexen er for meg meget viktig for å få meg til å føle meg begjært, elsket og ivaretatt :)

Skrevet

Jeg er veldig enig med Davon5.

Vi har vært sammen i 13 år. De første 2 årene var det full guff, bånn gass uten å være redd for å få nei for det gikk kjempe bra begge veier.

Så begynte alt å bli tregere og tregere, greit nok tenkte jeg for det er nok normalt. Hadde hørt at damene ikke ville så mye mer etter en viss tid som forelskelsen gikk over i å elske.

Anyway... Jeg snakket mange ganger med henne, hun sa at hun hadde det perfekt, alt var bra i forholdet og at hun ikke hadde noe spesielt sexlyst, hadde aldri hatt så god sexlyst. ååå okei, hva med de 2 årene da tenkte jeg. Anyway. De gikk vel 5 år med sex tja, 1 gang hver 1-2 mnd. Ble mer og mer irritert, frustrert men sa aldri noe, klagde aldri. Gjorde alt jeg kunne, rydde, vaske, gjøre alt husarbeid over lengre perioder. Kjøpe gaver, massere daglig etter hun kom fra jobb. Var sosial med hennes venner, hun gikk ut når hun ville bla bla.

Men ting ble ikke bedre. Så ville hun ha barn, ja da var det bånn gass til vi fikk barn. Jeg var i himmelen og håpte dette vedvarte. Men neida. Etter barnet kom så var det null sex, greit nok tenkte jeg. Sliter kanskje etter fødsel.

Men nå er det 3 år siden vi fikk barn og det er kanskje sex 1 gang pr 2 mnd.

Så. Da må jeg si, jeg føler meg så veldig mandig haha not! Mister jo hele selvtilitten! Og jeg har normalt utseendet og har hatt mye damer og har ikke problemer med å sjarmere damer eller få damer. Men det er jo henne jeg vil ha, hun vet det og ja.

Så hvorfor skal hun ha all makta ? Hvorfor skal ALLTID hun bestemme når vi skal ha sex ? Når jeg koser, stryker henne på rygg, ben ja u name it, hvorfor skal hun alltid bestemme ?

Blir så frustrert at jeg holder på å klikke! Jeg mener det, dette er ikke noe liv, og det var ikke akkuratt dette livet jeg håpte å få.

Jeg ber heller ikke om sex hver dag, mange ganger i uken. Men for all del, mer enn 1 gang hver 1-2 mnd hadde jeg satt stor pris på. Jeg har endel kamerater, og i 7 av 10 tilfeller så er det identisk der. Så dere sier at vi ikke skal generalisere, men la oss si da 6-7/10 har dette problemet så er jo det en stor del. Er det slik da at kvinner har dårligere sexlyst enn menn ?

Uansett, hva kan jeg gjøre med min situasjon ? Utroskap er IKKE aktuelt, det er jeg helt i mot!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg vil si at i ditt tilfelle er utroskap eneste løsningen. du er rett og slett ikke bæd nok for henne.

Skrevet

Jeg vil si at i ditt tilfelle er utroskap eneste løsningen. du er rett og slett ikke bæd nok for henne.

Tror du det hjelper hos meg også? Jeg er kvinne i nøyaktig samme situasjon, som "Eminem" har beskrevet over her. Med unntak av at her er det sex enda sjeldnere, kan gå 6 måneder mellom. En gang gikk det et år.

Skrevet (endret)

Morsomt at du mener dette trådstarter, for i mitt forhold er det helt omvendt. Jeg derimot har avfunnet meg med det, og vi lever nå svært godt sammen uten at det egentlig er noe problem lenger.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest Anjelika
Skrevet

Denne tråden gjør meg deprimert.

Jeg hadde aldri klart å leve i et sexløst forhold.

Skrevet

Denne tråden gjør meg deprimert.

Jeg hadde aldri klart å leve i et sexløst forhold.

Jeg lever ikke i et sexløst forhold, men ja, det er forskjell i lysten. Jeg har valgt å la mannen min styre fordi jeg ikke orker avvisningen lenger. Men, faktisk har det vært en lettelse for meg, overraskende nok. Så lenge alt annet i forholdet er bra, og forholdet ikke er sexløst, går det overraskende fint.

Mvh Yvonne :heiajnte:

Skrevet

Nuja, noen mannfolk vil nok ha sex kun for å tømme seg.

Når norske menn er så lite direkte og tause, men enkle, tror vi det verste, og at det at dere kun vil tømme dere. Når dere ikke klare å få ei dame til å føle seg spesiell så blir det bare toillat med der.

Gjest Megalover
Skrevet

Enig med trådstarter. En overraskende stor andel kvinner har ikke særlig interesse av sex.De som ikke har interesseav sex leser vel sjelden på dette forumet? De svarene du får her på forumet er vel stort sett fra sexinteresserte kvinner? :gjeiper:

Les Hite-rapporten, om kvinners sexliv - deprimerende greier.

Ikke rart det er mange kvinner som ikke har lyst.

En stor del får ikke til orgasme en gang.

Må si de er heldige, de menn som har havnet i et forhold hvor interessen for sex er på samme nivå hos begge parter.

Tror at mange menn er passe lei av å være kåt alene.

(i et forhold)

Sex er kvinnens lønn til mannen, sexen kan derimot ikke forhandles og "likelønn" finnes sjelden

Skrevet

Ja Davon5, den følelsen er ubehagelig etter rett og slett som et spark i balla. Jeg er lei av å bli såret og avvist av min mann, men klarer ikke å la være å prøve meg fordet. Hadde jeg latt det være hadde jeg sansynligvis blitt spart for en del våkenetterm men som regel ender det med at jeg tenekr at jeg i alle fall må prøve.

Dog tror jeg man skal ha mye flaks for å havne i et forhold der begge parter har like sterk seksualdrift. Som regel vil det bli avvisning fra den ene kanten og mas fra den andre kanten i perioder. Likevel mener jeg at her burde begge parter jobbe med seg selv, og muligens gå med på et kompromiss.

Skrevet

Jeg er veldig enig med Davon5.

Vi har vært sammen i 13 år. De første 2 årene var det full guff, bånn gass uten å være redd for å få nei for det gikk kjempe bra begge veier.

Så begynte alt å bli tregere og tregere, greit nok tenkte jeg for det er nok normalt. Hadde hørt at damene ikke ville så mye mer etter en viss tid som forelskelsen gikk over i å elske.

Anyway... Jeg snakket mange ganger med henne, hun sa at hun hadde det perfekt, alt var bra i forholdet og at hun ikke hadde noe spesielt sexlyst, hadde aldri hatt så god sexlyst. ååå okei, hva med de 2 årene da tenkte jeg. Anyway. De gikk vel 5 år med sex tja, 1 gang hver 1-2 mnd. Ble mer og mer irritert, frustrert men sa aldri noe, klagde aldri. Gjorde alt jeg kunne, rydde, vaske, gjøre alt husarbeid over lengre perioder. Kjøpe gaver, massere daglig etter hun kom fra jobb. Var sosial med hennes venner, hun gikk ut når hun ville bla bla.

Men ting ble ikke bedre. Så ville hun ha barn, ja da var det bånn gass til vi fikk barn. Jeg var i himmelen og håpte dette vedvarte. Men neida. Etter barnet kom så var det null sex, greit nok tenkte jeg. Sliter kanskje etter fødsel.

Men nå er det 3 år siden vi fikk barn og det er kanskje sex 1 gang pr 2 mnd.

Så. Da må jeg si, jeg føler meg så veldig mandig haha not! Mister jo hele selvtilitten! Og jeg har normalt utseendet og har hatt mye damer og har ikke problemer med å sjarmere damer eller få damer. Men det er jo henne jeg vil ha, hun vet det og ja.

Så hvorfor skal hun ha all makta ? Hvorfor skal ALLTID hun bestemme når vi skal ha sex ? Når jeg koser, stryker henne på rygg, ben ja u name it, hvorfor skal hun alltid bestemme ?

Blir så frustrert at jeg holder på å klikke! Jeg mener det, dette er ikke noe liv, og det var ikke akkuratt dette livet jeg håpte å få.

Jeg ber heller ikke om sex hver dag, mange ganger i uken. Men for all del, mer enn 1 gang hver 1-2 mnd hadde jeg satt stor pris på. Jeg har endel kamerater, og i 7 av 10 tilfeller så er det identisk der. Så dere sier at vi ikke skal generalisere, men la oss si da 6-7/10 har dette problemet så er jo det en stor del. Er det slik da at kvinner har dårligere sexlyst enn menn ?

Uansett, hva kan jeg gjøre med min situasjon ? Utroskap er IKKE aktuelt, det er jeg helt i mot!

/signed

Lever i identisk situasjon. Har vært sammen med kona i 8 og et halvt år, og nå er det snart tre år siden sist vi hadde sex. Før det var det labert, så de siste 5 åra har vært magre år. Enig med deg Eminem, Utroskap er ikke aktuelt. Jeg har vurdert å dra, men jeg klarer ikke å dra fra sønnen vår. Jeg kjenner på depresjoner over dette, og det sliter voldsomt på meg... Vil også legge til at felles lidelse ikke er noen trøst. Blir egentlig bare mer lei meg av å finne ut at det er mange andre i samme situasjon.

-G

Skrevet

Vel - her stemmer ikke det der i det hele tatt. Her i huset har vi nesten ikke sex i det hele tatt, vi hadde sex under ti ganger i hele fjor. Jeg har prøvd og prøvd, men jeg får aldri noen respons. Da slutter man å prøve etter en stund, ikkesant. Ikke er jeg stygg, ikke er jeg overvektig og jeg har fått veldig god respons fra tidligere sexpartnere. Jeg har godtatt at han ikke vil ha kinky sex slik jeg elsket i mine tidligere forhold (rimming, anal, bondage etc) men når han etterhvert ikke ville ha meg i det hele tatt vet jeg ikke hva jeg skal gjøre :(

Skrevet

En slik mann som trådstarter har jeg aldri i mitt liv møtt?!? Kanskje fordi jeg ikke er av de som sier nei til stadighet? Og at min mann ikke sitter der som et forslukent dyr med hundeøyne, hengeører og håper på stadige godbiter fra mor. Min mann tenker også veldig ofte på noe helt annet enn kun sex, og vi finner måter å uttrykke vår kjærlighet på i alt vi gjør, sammen.

Skrevet

Jeg har godtatt at han ikke vil ha kinky sex slik jeg elsket i mine tidligere forhold (rimming, anal, bondage etc) men når han etterhvert ikke ville ha meg i det hele tatt vet jeg ikke hva jeg skal gjøre :(

Kanskje nettopp det at han vet at han ikke lever opp til dine (sett fra hans side) høye forventninger og sære lyster, så mister han rett og slett piffen og lar alt sammen heller være? Skulle ikke forrundret meg.
Skrevet

Nei, jeg tror ikke det har noe med det å gjøre. Vi har vært sammen i mange år og jeg har aldri gjort noen big deal av akkurat det. Som sagt, jeg har akseptert det og vi hadde et godt sexliv i starten. Jeg kan ha god "stueren" sex også jeg, så kan jeg ha fantasiene mine for meg selv. Men når han ikke har lyst på sex i det hele tatt reagerer jeg jo, og jeg greier ikke å akseptere at han skal bestemme at jeg ikke skal få ha et sexliv. Det er jo det han gjør.

Skrevet

En person har bare full kontroll om man gir personen full kontroll.

Skrevet

Tror at det Trådstarter og jeg sier er at vi har prøvd alt! Fra å være direkte, til å gjøre som hun sier... Men når ingenting fungerer, ja hva da ?

Når man har vært sammen i 13 år så skal jeg love deg at man har prøvd alle triks i boka og alle råd man får. Og som hun ene over sier at man bare sitter med dådyrøyne og venter på napp, det er bullshit. Man er jo ikke en nikkedukke heller, man kan ikke hoppe på noen og presse de til å ha sex. Da forsvinner iallfall all lyst for både den ene og den andre.

Men å ha sex 1 gang hver 1-2 mnd er ikke noe spesielt givende og motiverende for et forhold.

Men når det gjelder å få barn som jeg nevnte, da er liksom lysten der for fullt igjen... Det rimer ikke. Det er helt ok når det gir henne noe hun vil ha. Men ikke motsatt overhodet.

Skrevet

Det er faktisk en del menn som ikke har behov for sex også. Her er det jeg som ønsker mer sex og det blir maks 1-2 ganger per mnd og vet hvor frustrert man kan bli av det :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...