Gå til innhold

Det er Kvinnene som har full kontroll...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg mener det. Det ER kvinnene som har den fulle og hele kontrollen på sexlivet i et forhold. Vi mannfolk blir redusert til et forventningsfullt objekt som sitter og håper at hun kanskje er i humør i kveld. Vi prøver å gjøre henne til lags med alle mulige leste og uleste "triks": vi masserer skuldre og nakke, kjøper gaver og blomster, tier stille og nikker forståelsesfullt under pms-tiraden, går stille i dørene når vi må, tapper et varmt bad til henne, etc. etc. Vi PRØVER og PRØVER og gjør det beste vi kan, men det er så veldig sjelden vi når fram. Alt dette i et HÅP om at hun kanskje tenker i sitt stille sinn: "I kveld vil jeg jammen meg elske med mannen min. Jeg elsker ham jo." Men nei... en liten "feil" fra vår side og dere har mista lysten... blir trett, fått vondt i hodet, stressa for selskapet i morgen, ungdommene ligger i rommet ved siden av, etc. etc. Ikke gjør oss så små med å avvise oss gang på gang - til slutt gir vi opp.

Forstå dette kvinner: Vi ELSKER dere og forguder dere. Så vær så snill å forstå at vi trenger sex av og til for å vise at vi nettopp elsker dere og er glad i dere. Det er ikke for å "tømme oss" at vi vil ha sex med dere - det er for å oppleve varmen og intimiteten med dere. Ikke misforstå det. Aldri.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nuja, noen mannfolk vil nok ha sex kun for å tømme seg.

Skrevet

Wow! Sånn er det ikke her i huset. Her er det jeg som er den håpefulle KVINNEN som har gitt opp.

Skrevet

Ja, jeg mener det. Det ER kvinnene som har den fulle og hele kontrollen på sexlivet i et forhold. Vi mannfolk blir redusert til et forventningsfullt objekt som sitter og håper at hun kanskje er i humør i kveld. Vi prøver å gjøre henne til lags med alle mulige leste og uleste "triks": vi masserer skuldre og nakke, kjøper gaver og blomster, tier stille og nikker forståelsesfullt under pms-tiraden, går stille i dørene når vi må, tapper et varmt bad til henne, etc. etc. Vi PRØVER og PRØVER og gjør det beste vi kan, men det er så veldig sjelden vi når fram. Alt dette i et HÅP om at hun kanskje tenker i sitt stille sinn: "I kveld vil jeg jammen meg elske med mannen min. Jeg elsker ham jo." Men nei... en liten "feil" fra vår side og dere har mista lysten... blir trett, fått vondt i hodet, stressa for selskapet i morgen, ungdommene ligger i rommet ved siden av, etc. etc. Ikke gjør oss så små med å avvise oss gang på gang - til slutt gir vi opp.

Forstå dette kvinner: Vi ELSKER dere og forguder dere. Så vær så snill å forstå at vi trenger sex av og til for å vise at vi nettopp elsker dere og er glad i dere. Det er ikke for å "tømme oss" at vi vil ha sex med dere - det er for å oppleve varmen og intimiteten med dere. Ikke misforstå det. Aldri.

Bytt ut uthevet med motsatt kjønn. Det er mange menn der ute også som ikke har sex med kona si samme hva hun gjør.

Skrevet

På samme måte som menn sikkert syns det er kjempeekkelt å bli generalisert, for eksempel "alle menn er voldtektsmenn" eller "alle menn driter i fargen på veggene", så syns jeg det er utrolig ekkelt å bli plassert i samme kategori som "davon5"s kvinnelige erfaringer. Jeg er ikke sånn i det hele tatt.

Skrevet

Nå høres du virkelig ut som en god mann som repekterer damen din :)

Når sant skal sies, tror jeg ikke det er så mange menn der ute som gjør alt det du gjør på daglig basis, ikke som har kommet meg i møte ihvertfall.

For å ta kjæresten min som et eksempel; Vi jobber begge to, og er antakelig like sliten når vi kommer hjem fra jobb. Siden han er spillavhengig setter han seg på pc'en mens jeg står for matlagingen. Etter mat sitter vi på sofaen og småsover til tv'en. Rundt kl. 19 går han på pc'en igjen, og lar meg stå igjen med det som måtte være av oppvask, klesvask og andre huslige sysler. En gang iblant setter han på en klesvask (med kun sine egne klær), og forventer ros. Når han gir seg med spillingen, noen ganger 21, og andre 23, kommer han for å kose. Nå skal det sies at han har vært heldig med å finne seg en dame med relativt god sexlyst, så han får som regel som han vil. Men de dagene jeg rett og slett er for sliten og trøtt (ja, vi blir sliten/trøtt/får vondt i hodet av og til) har han faktisk endt opp med å bli ganske så snurt...

Nå er det sikkert ikke alle som er så "lat" som kjæresten min (ikke misforstå, elsker han over alt på jord, men synes ikke at han skal "forvente" noe før han tar seg sammen og hjelper til på fellesen), men i de fleste hjem (som jeg kjenner til ihvertfall) er det faktisk kvinnen som står for det meste...

Skrevet

På samme måte som menn sikkert syns det er kjempeekkelt å bli generalisert, for eksempel "alle menn er voldtektsmenn" eller "alle menn driter i fargen på veggene", så syns jeg det er utrolig ekkelt å bli plassert i samme kategori som "davon5"s kvinnelige erfaringer. Jeg er ikke sånn i det hele tatt.

:klappe:

Gjest Blubberella
Skrevet

Hos oss er det svært sjeldent at jeg takker nei til sex. Da må jeg være sjuk eller deprimert. Kjæresten min har avvist meg flere ganger enn jeg har avvist ham, og det har han innrømt selv også. Siden han er den del syk (kronisk sykdom) respekterer jeg dette uten problemer. Vi er ærlige med hverandre og sier ifra på en fin måte når lysten ikke er helt til stede. Noen ganger har vi litt pliktsex og finner ut underveis at dette var jaggu deilig :)

Det er normalt at sexlivet i et forhold går litt opp og ned, men hvis den ene nekter all form for seksuell kontakt i månedsvis og åresvis, er det noe galt fatt. Da bør man søke hjelp, eller kanskje innse at forholdet ikke er liv laga.

Skrevet

Mente ikke å generalisere. Selvfølgelig er ikke alle slik. Det jeg vil ha fram er vi mannfolk ( de aller aller fleste av oss da... :) ) er egentlig prisgitt kvinnens humør og "stemningsleie" når det kommer til det å ha sex. Sier dere nei så respekterer vi det. Jeg må ikke ha sex hver dag - eller annenenhver dag. Er ikke en overkåt "hingst". Men jeg sitter ofte og tenker "hm... våger jeg å "prøve" meg i dag"? Vil ikke bli avvist. Jeg ser tegnene når hun ikke har lyst, og jeg respekterer det. Men de gangene når dere er blide og glade, og praten går lystig. Selv DA er det en litt "ja, nei, kanskje" følelse. Mulig jeg har misforstått noe her men dere har virkelig full kontroll. Vi avviser ikke dere når dere en sjelden gang tar initiativ. INGENTING betyr så mye som når dere viser at dere har lyst og tar initiativ! Da føler vi oss "wanted" og elsket. Det er det vi også vil gi dere en følelse av når vi tar initiativ. Vi er ikke følelseskalde mannebein som kun sikler etter litt pussy... vi er i et forhold med dere fordi vi elsker dere, ikke kun fordi vi er kåte.

Så ja, de fleste kvinner vet utmerket godt hva de gjør, og hvilke strenger de skal spille på for å ha kontroll. Vi mannfolk er enkle sjeler, og det vet dere... :)

Skrevet (endret)

Mente ikke å generalisere. Selvfølgelig er ikke alle slik. Det jeg vil ha fram er vi mannfolk ( de aller aller fleste av oss da... :) ) er egentlig prisgitt kvinnens humør og "stemningsleie" når det kommer til det å ha sex. Sier dere nei så respekterer vi det. Jeg må ikke ha sex hver dag - eller annenenhver dag. Er ikke en overkåt "hingst". Men jeg sitter ofte og tenker "hm... våger jeg å "prøve" meg i dag"? Vil ikke bli avvist. Jeg ser tegnene når hun ikke har lyst, og jeg respekterer det. Men de gangene når dere er blide og glade, og praten går lystig. Selv DA er det en litt "ja, nei, kanskje" følelse. Mulig jeg har misforstått noe her men dere har virkelig full kontroll. Vi avviser ikke dere når dere en sjelden gang tar initiativ. INGENTING betyr så mye som når dere viser at dere har lyst og tar initiativ! Da føler vi oss "wanted" og elsket. Det er det vi også vil gi dere en følelse av når vi tar initiativ. Vi er ikke følelseskalde mannebein som kun sikler etter litt pussy... vi er i et forhold med dere fordi vi elsker dere, ikke kun fordi vi er kåte.

Så ja, de fleste kvinner vet utmerket godt hva de gjør, og hvilke strenger de skal spille på for å ha kontroll. Vi mannfolk er enkle sjeler, og det vet dere... :)

Joda, menn avviser også. Jeg ble avvist i 4 år av samme mann. Hadde tre år totalt blottet for sex.

Endret av Sulosi
Skrevet

ikke jeg heller. jeg kan ikke huske jeg har sagt nei til sex med min bedre halvdel. sier ikke nei om jeg har mensen heller

Skrevet

Jøss, dette kjenner jeg meg virkelig ikke igjen i. Jeg har opplevd å bli avvist flere ganger jeg. Selv om vi heldigvis er ganske jevne når det kommer til lyst.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg synes davon5 faktisk er noe mild og snill i sin beskrivelse av verden. Men ja, jeg kjenner meg igjen i hvert eneste ord han skriver.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Kvinner vil ikke ha selvutslettende lojale hunder som partnere. All den tøflingen som davon5 beskriver er kun romantisk i starten av et forhold, i beste fall. Kvinner vil ha noen som er litt uoppnåelige, som viser med all tydelighet at det ikke bare er "å komme her å komme her". Litt badboy-atferd, kombinert med egofokus og en som viser omgivelsene (utenom henne) at han er en populær helt gir mye større odds for at det kribler hos henne.

Skrevet

Kvinner vil ikke ha selvutslettende lojale hunder som partnere. All den tøflingen som davon5 beskriver er kun romantisk i starten av et forhold, i beste fall. Kvinner vil ha noen som er litt uoppnåelige, som viser med all tydelighet at det ikke bare er "å komme her å komme her". Litt badboy-atferd, kombinert med egofokus og en som viser omgivelsene (utenom henne) at han er en populær helt gir mye større odds for at det kribler hos henne.

Forutsatt at du er pen da. Jeg tror egentlig det er avgjørende.

Gjest Anjelika
Skrevet

I et forhold hvor en har lav sexlyst og en annen har normal/høy, så vil den sistnevnte alltid være prisgitt hva den førstnevnte har bestemt seg for. Men denne kan da være både mann og kvinne. Prøv og si til en av kvinnene her som sliter med å få mannen i humør at det er hun som styrer hele sexlivet.. Det stemmer bare ikke. Du kan klage på hvordan konen din er, men ikke kom og klag på hvordan kvinnen er.

Jeg har forøvrig veldig høyt libido, og det samme har heldigvis min kjære, så vi er på samme plan og det må jo være det som er målet enten man er i den ene eller andre enden av skalaen.

Skrevet

Vi mannfolk blir redusert til et forventningsfullt objekt som sitter og håper at hun kanskje er i humør i kveld. Vi prøver å gjøre henne til lags med alle mulige leste og uleste "triks": vi masserer skuldre og nakke, kjøper gaver og blomster, tier stille og nikker forståelsesfullt under pms-tiraden, går stille i dørene når vi må, tapper et varmt bad til henne, etc. etc.

Generalisering...

Jeg har kuk tjukkere enn snittet, kommer ikke så fort så jeg dramatiserer sex litt og er slank og ok. Men jeg liker intimitet, jeg liker å komme med blomstre, massere, kose, skrive kjærlighetsbrev...

Mange menn spiller også på sex for å få seg romantikk.

Skrevet

Beklager altså, men du kan ikke tappe i badevann til meg og massere skuldrene mine og tro at jeg blir klar for sex. Vis at du begjærer meg og forfør meg med ømme kyss og berøring, så skjønner jeg hva som er i gjære. Sånne "vanlig" kjærlig oppvarting, ser ikke jeg på direkte initiativ til sex. Og initiativ liker man...

Skrevet

Her i huset er det vel heller omvendt, men utover det må jeg bare påpeke at du treffer spikeren på hodet. Uavhengig av om det er en mann som avviser en kvinne eller omvendt så sitter den avviste igjen med følelsene du beskriver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...