Gå til innhold

bakst til jul


lilletuss87

Anbefalte innlegg

jeg lurer litt på når man kan begynne å bake til jul, uten at det blir for gammelt..

jeg har ikke tenkt å begynne ennå, men har en jobb som gjør at jeg ikke får bakt noe i desember..

når kan man lage brente mandler feks?? de kan vel ligge lenge uten at det gjør noe kanskje så de kan man kanskje lage allerede nå eller??

og hva med kransekakestenger?? de kan jeg vel lage nå også fryse de ned de vel?? :)

ellers vet jeg at risboller kan fryses, så de tenkte jeg å lage om ikke lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Ikkje meir enn tre månader før, feittet harsknar. Mykje harsknar fortare, for eksempel valnøtter. Nøtteroser av valnøtter må lagast rett før jul for ikkje å bli dårlege. Smultringar toler godt å frysast, dei kan også få ein rask tur i omnen for å tine, då blir dei veldig gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan en fryse risboller?? ååå det fikk jeg lyst på nå

d ete vi som regel opp samme dagen eller i løpet av en helg d

kransekaker kan gjerne bake nå å fryse . de tåler faktisk å tines å så fryses igjen

det har jeg sett degjøri selskaper, med kranseakestenge-oppe til tine for servere, å så er det my rester så fryses de på ny

er ikke sikker på de andre kakene- brukerå ha de i tett boks å da vet jeg de holder noen uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, risboller kan fryses- og det er veldig kjekt :) så de kan du lage allerede nå og fryse ned, eller evt. spise de med en gang ;)

ellers lurer jeg på hvordan det er med sjokoladeboller/ sjokoladekuler. det er boller med noe havregryn i. går det ann å fryse ned de, eller kan de evt. lages snart og ligge i tett boks? noen som vet?

kjekt med alt som man kan lage nå før jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Enkelte kaker kan du fryse deigen til, og så steike rett før du skal servere dei. Eg gjer det med desse franske pepparkakene, dei er kjempegode, og smakar best ferske. Eg lagar deigen i god tid før jul, og steiker dei rett før. Då kan eg også steike litt og litt, og ta med på jobben, f.eks. Det same kan du gjere med mørdeig.

http://altgodt.wordpress.com/2009/12/07/fleire-søte-favorittar/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...