Gå til innhold

Forskjellbehandling av gutter og jenter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Inspirert av dette innlegget http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1255618

Min sønn har begynt i tiende nå og de har et problem med at jenter kan komme inn i garderoben, slik var det også i fjor. I går kom det ei inn når guttene faktisk stod i dusjen, sønnen min ble forbanna på gruinn av det og dro av jenta buksa og trusa forran alle guttene.

På grunn av det ble sønnen min utvist i 3 dager og har fått nedsatt oppførselskarakter. Jenta har ikke blitt utvist eller fått noe straff og blir sett på som det stakkars offeret.

Er dett virkelig riktig? Burde ikke jenta og ha vært utvist da? Hun så alle guttene naken og man kan vel si at de er skulls. Guttene har og tatt dette opp med skolen før uten nytte.

Kan jenter bare gjøre som de vil, også mot guttene på skolene i dag uten konsekvenser?

Vil også legge til at jeg støtter ikke handlingen, men synes nå at enten får begge få straff eller ingen.

Er dette noe jeg burde ta opp med skola?

Som med en feil ble sletter fra kg.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=508404

Vet ikke helt hvor langt man hadde kommet, men hva mener dere?

Er det slik i norsk skole og kanskje samfunnet generelt at gutter og jenter blir så mye diskriminert? Synes egentlig at det er skremmende at man kan forskjellsbehandle noe så mye.

Og hvorfor gjør man ikke noe med det? For visst det er så ille så man jo få se å gjort noe for slikt kan det ikke være mener jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel også spørre om det var mye forskjellbehandling da du gikk på skolen

Fikk jentene gjøre som de vil? Ble guttene lettere straffet?

Hva burde man egentlig gjøre for å likestille elevene?

Skrevet (endret)

Kunne vært interessant å få opp linken til den gamle tråden om gutten som ble utvist pga sex på skolen også.

Det virker som om altfor mange mener at sarte små jenter må beskyttes mye mer enn guttene. Jeg mener at det er bortimot en fornærmelse mot jenter, og at vi da undervurderer deres styrke. Jeg tror også at ganske mange jenter er kyniske nok til å utnytte dette.

Edit: Her er den tråden.

Endret av hikari
Skrevet

Jeg tror også at ganske mange jenter er kyniske nok til å utnytte dette.

Ja, det husker jeg flere av jentene gjorde da jeg gikk på skola. Har faktisk vært bort i kolegaer som også har utnyttet ting og brukt sitt kjønn til å komme seg frem og skyldt på mens og hvem vet hva for å slippe billigere unna. Verste er at det funker også mange steder.

Skrevet

Hvilken skole er dette? Er det ikke en mediasak og ikke noe anomyme forstå-seg-påere på kvinneguiden skal få uttale seg om???

For barnas del er det vel ikke smart å kontakte media, men siden moren og barnet bor et sted ute i ødemarka synes jeg kanskje det er på sin plass siden alle vet det nå.

Jeg hadde også komplekser for at jeg jeg ikke så ut som en barbiedukke, men vi og guttene kontaktet lærer dvs rektor og da ble gymlærerne mer påpasselige.

Jeg gikk på en skole som er et gammelt bygg, så det var lett å titte innom.

Det finnes ingen vinnere i denne saken. Men det er likevel ikke noe å overdramatisere.

De fleste lærere har vel opplevd at straff fører til verre. Jeg synes de burde ta en oppvask og prate om det hele og ikke bare denne gutten og jenta men hele ungdomskullet.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at hadde det vært omvendt så hadde denne jenta blitt sett på som en helt og gutten hadde fortsatt blitt utvist.

Der jeg gikk på skole så var det helt "greit" å mobbe, men tok du i gjen, ja da var du ond og fortjente straff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...