AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #1 Del Skrevet 28. august 2010 Som snart barnehagebarnmamma for første gang føler jeg meg litt forvirret av alle klærne de små trenger i barnehagen. Kan legge til at barnet mitt er to år gammel, så kommer til å leke og springe rundt og ikke bare sitte stille på bakken slik de minste gjerne gjør. Vi kjøpte vår/høstdress forleden dag (tynnere enn vinterdress, og vanntett), og så begynte jeg å tenke litt over når disse brukes. Er det når det er for kaldt for bare vanlige klær, men for varmt for vinterdress? Omtrent hvilke temperaturer bruker dere høstdress kontra vinterdress, og hva har dere på barna under høstdressen? Er det greit å bruke høstdress som eneste regntøy eller bør barnet ha eget regntøy i tillegg? Så litt på regntøy, men det er jo ikke noe tynnere enn en høstdress og når dressen er vanntett må den da være grei å bruke når det regner. Takknemlig for erfaringer og råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #2 Del Skrevet 28. august 2010 Vi har tatt i bruk tynndresser i min barnehage allerede. Det er litt for kaldt ut nå til å bare ha jakke og sko, og da er dressen grei å ha. Dersom du sender med barnet fleece eller ullklær så kan de bruke tynndressen til det er noen minusgrader. Jeg ville nok anbefalt å ha regntøy i tillegg til dressen. Det er sjelden slike dresser er 100% vanntette, den eneste jeg har vært borti som er vanntett er reima sin. Men ulempen med at du bruker dressen som regnklær er at den blir mye raskere slitt, og at vanntettheten i den ikke varer så lenge.... Kanskje du da må innvistere i en ny dress allerede til våren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå