Gå til innhold

Megler


Gjest MissBella

Anbefalte innlegg

Gjest MissBella

Jeg skal selge leiligheten min men må få en verdivurdering først. Vet ikke hvilken meglerfirma jeg skal bruke. Noen som kan anbefale noen? Jeg bor i Oslo-område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal selge leiligheten min men må få en verdivurdering først. Vet ikke hvilken meglerfirma jeg skal bruke. Noen som kan anbefale noen? Jeg bor i Oslo-område.

Jeg kan kun svare ut i fra egen erfaring, og det kommer helt sikkert an på selve megleren. Har hatt kontakt med 3 meglerfirmaer, med 3 forskjellige opplevelser. Valget vårt falt på IHUS, megleren var utrolig hyggelig, jordnær, sympatisk og ærlig. Men vi hadde også kontakt med Aktiv, noe vi droppet, uten tvil. Megleren var sleip og virket som en luring, i tillegg var de dyrere. (IHUS hadde fastpris, noe som var bedre og billigere for oss)

Vi kjøpte av DnBNor megler, ikke noe jeg ville benyttet ved salg, megleren var veldig traust, ikke noen selgertype og uproff i væremåten.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kontaktet flere meglerfirmaer og fått flere på besøk. Da finner du nok en som passer. De aller fleste tilbyr gratis verdivurdering ;) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også selge leiligheten min nå og har innhentet tilbud fra fire forskjellige meglere. Det er faktisk en del tusen i forskjell så tror absolutt det lønner seg å innhente flere tilbud. Verdivurdering virker gratis hos de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å kontakte flere meglere for verdivurdering og en samtale/gjennomgang av prosessen og pris på jobben!

Det er gjerne kjemien mellom deg og megler som avgjør (samt pris på utført jobb..). Andres erfaring med ulike meglere burde ikke veie tyngst i en slik avgjørelse! Dere møter jo forskjellige folk!

Det kan også være en idé å ikke gå for de som gir den høyeste verdivurderingen bare fordi dere ønsker en best mulig pris - det er et (dårlig) triks noen meglere bruker for å kapre selgere!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte av en lokalbankmegler som forsåvidt var grei nok, men villa aldri brukt henne til salg. Min ny leilighet er kjøpt av en som brukte Aktiv og han megleren var utrolig flink, så han solgte min leilighet også. Virkelig et megler funn, dog ikke i oslo. Har også vært innvolvert med Dnb nors meglere og det var skikkelig nedtur. Megler som kun var opptatt av egen provisjon og ikke over å løse oppgaven slik vi ønsket. Kommer aldri til å bruke dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissBella

Takk! Jeg hadde en megler som banken sendte hos meg. Han var flink. Men jeg gjør som flere sier her, og får en vurdering av flere meglerfiramer.

Takk for tipsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...