meelissa Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Heihei! I dag vil jeg lage gulrotkake, men så de hadde 1-2-3-gulrotkaker på butikken. Dette hørtes jo genialt ut. Noen som har prøvd?
St.Bridget Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Jeg har ikke bakt, men fått det servert. Den smaker sagmask, etter min mening, og kan ikke sammenlignes med the real thing. Det er jo ikke veldig mye mer jobb å mekke en ordentlig kake, søl med redskaper og oppvask blir det jo uansett om man baker ferdigkake eller hjemmelaget. Jeg bruker følgende oppskrift, som skal stekes ca. 45 minutter på 180 grader. Kutter ofte valnøttene, da, og natron dersom jeg ikke har det i hus. Kaken blir god og saftig uansett. 300 gr mørk farin 2 dl maisolje 4 stk egg 1 ts vaniljesukker 2 ts bakepulver 1 ts salt 1 ts natron 2 ts kanel 375 gr revne gulrøtter 50 gr valnøtter, hakket 275 gr mel Lager glasur av melis, philadelphia og smør.
Gjest Emera Skrevet 28. august 2010 #3 Skrevet 28. august 2010 Enig med St.Bridget, de er knusktørre og uten smak. Og det blir helt feil, siden gulrotkake jo er veldig saftig og smakfull.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå