Gå til innhold

Kvinner som slår og sparker


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Forskjellen er at den farligste volden, langvarig mishandling og vold som dreper, den er det menn som står for.

LOL, Ottar ;p

Kvinner står også for langvarig mishandling og vold som dreper!

Og kvinner er over-representert i såkalt jentemobbing-

-som gir langvarige konsekvenser for offrene som psykiske problem, sosiale problem, pyskosomatiske lidelser selvmord, etc

Kvinner = voldspsykopater og sosiopater. Stakkars barn sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er viktig å ta mye mer hensyn til den volden kvinner har brukt og fortsatt bruker. Fram til nå har denne typen vold blitt "ufarlig gjort", bagatelisert, ledd av og systematisk blitt børstet vekk. Isteden har menns vold blitt trukket fram ved alle anledninger.

Hvis vi skal fortsette å se bort fra kvinners vold vil mange barn (og menn) bli skadelidende for at vi har så ensidig fokus på menn. Sannsynligvis er kvinner og menns vold omtrent like farlig på sikt. Bl.a. vet vi at menn begår selvmord i langt oftere enn kvinner. Jeg har enda ikke sett noen undersøkele som forteller hvorfor. Kansje kan den psykiske nedturen menn opplever pga fysisk og psykisk vold være medvirkende til det store antallet døde menn ?

Og hva med barn ? Gir kvinners vold langvarige skader som vi ikke kjenner til.

Hvis vi fortsetter å ufarliggjøre kvinners vold uten å gjøre seriøse og dyptgående undersøkeler vil vi kunne risikere nye problemer for de kommende generasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stort sett er det menn som begår vold som dreper eller nesten dreper. Selv om det finnes unntak. Jeg vet om et tilfelle der kona mishandla mannen nesten til døde. Heldigvis var det bare nesten og det er som regel menn som står for de største fysiske skadene av vold.

Det gjelder å forstå sammenhenger.

Det er faktisk ofte slik at både kvinnen og mannen er voldelig i forholdet. Og vold avler vold. Men der kvinner kan oppsøke et hjelpeapparat er det forventet at menn skal ordne opp selv og "sette kvinnen på plass" når hun slår. Og da er faren overhengende for at hans vold skader henne.

Derfor er det så fryktelig viktig at menn finner hjelp i hjelpeapparatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det jeg undres over, som halvt ihjelplaget over tid, er hvorfor han som faktisk er fysisk overlegen ikke bare stopper kjerringa??

I alle år var min drøm å være så sterk at jeg kunne stoppe det, alternativt ta igjen så HARDT at han aldri våget mer..

Der er jeg SÅ enig. Dersom jeg hadde vært sterk nok, hadde ingen noensinne fått behandle meg sånn som jeg har blitt behandlet i et forhold de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg SÅ enig. Dersom jeg hadde vært sterk nok, hadde ingen noensinne fått behandle meg sånn som jeg har blitt behandlet i et forhold de siste årene.

Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men for din egen og for dine barns skyld; bryt ut av slike forhold. Det er veldig mange snille mannfolk som aldri kunne tenke seg å misbruke sin fysiske overlegenhet. Siden "nice guys finish last" så er mange av disse paradoksalt nok ledig på markedet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dokumenter

En ting at menn slår hardt nok til å drepe, men ingen snakker om den psykiske torturen kvinner bedriver for å drive menn i døden.

Link takk, siden det er vist til flere linker i en annen tråd her som viser at det ikke har vært særlig til økning i selvmord de siste tiårene.

Vold, psykisk eller fysisk er etter min mening en uting uansett hvilket kjønn det er som bedriver det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis vi skal fortsette å se bort fra kvinners vold vil mange barn (og menn) bli skadelidende for at vi har så ensidig fokus på menn. Sannsynligvis er kvinner og menns vold omtrent like farlig på sikt. Bl.a. vet vi at menn begår selvmord i langt oftere enn kvinner. Jeg har enda ikke sett noen undersøkele som forteller hvorfor. Kansje kan den psykiske nedturen menn opplever pga fysisk og psykisk vold være medvirkende til det store antallet døde menn ?

Selvmord - Folkehelseinstituttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig å ta mye mer hensyn til den volden kvinner har brukt og fortsatt bruker. Fram til nå har denne typen vold blitt "ufarlig gjort", bagatelisert, ledd av og systematisk blitt børstet vekk. Isteden har menns vold blitt trukket fram ved alle anledninger.

Hvis vi skal fortsette å se bort fra kvinners vold vil mange barn (og menn) bli skadelidende for at vi har så ensidig fokus på menn. Sannsynligvis er kvinner og menns vold omtrent like farlig på sikt. Bl.a. vet vi at menn begår selvmord i langt oftere enn kvinner. Jeg har enda ikke sett noen undersøkele som forteller hvorfor. Kansje kan den psykiske nedturen menn opplever pga fysisk og psykisk vold være medvirkende til det store antallet døde menn ?

Og hva med barn ? Gir kvinners vold langvarige skader som vi ikke kjenner til.

Hvis vi fortsetter å ufarliggjøre kvinners vold uten å gjøre seriøse og dyptgående undersøkeler vil vi kunne risikere nye problemer for de kommende generasjonene.

Hvem som utøver volden bør være underordnet og det bør fokuseres mer på hva vi kan gjøre for å bevisstgjøre de som er voldelige.

I min familie var det far som var den voldelige, mor var passiv og støttet ikke opp om barna og jeg mener at passivitet kan være like ille som fysisk vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

siden det er vist til flere linker i en annen tråd her som viser at det ikke har vært særlig til økning i selvmord de siste tiårene.

...

Nå skal det også sies at menns rettigheter ved f.eks. samlivsbrudd er blitt vesentlig forbedret de siste 20 årene. Tidligere måtte f.eks. en mann akseptere at han var barnets far fordi han ikke hadde rett til å kreve gentest. Barnets mor kunne imidlertiod kreve dette.

Dette nevner jeg fordi jeg faktisk kjenner til et tilfelle der far ikke fikk gjort gentest og pga dette tok livet av seg.

Etterhvert som menns rettigheter har blitt bedret har også selvmord statistikken snudd. og da snakker jeg ikke om samlivsbrudd alene, men også falske anklager om voldtekt, overgrep mot barn, vold, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det også sies at menns rettigheter ved f.eks. samlivsbrudd er blitt vesentlig forbedret de siste 20 årene. Tidligere måtte f.eks. en mann akseptere at han var barnets far fordi han ikke hadde rett til å kreve gentest. Barnets mor kunne imidlertiod kreve dette.

Dette nevner jeg fordi jeg faktisk kjenner til et tilfelle der far ikke fikk gjort gentest og pga dette tok livet av seg.

Etterhvert som menns rettigheter har blitt bedret har også selvmord statistikken snudd. og da snakker jeg ikke om samlivsbrudd alene, men også falske anklager om voldtekt, overgrep mot barn, vold, etc.

Da skulle antall selvmord vært skyhøyt den tiden menn ikke hadde de rettighetene?

Selvmord etter kjønn og alder 1951-2007

I forhold til antall skilsmisser så er det jo et fåtall selvmord - selv om ethvert selvmord er for mye

Oppløste ekteskap 1961-2009

Men jeg utelukker ikke at noen menn tar selvmord pga feilaktige beskyldninger, og et forspilt liv er et for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager seilte vikingene til alle Europas land i sine langskip, og var fryktet over hele Europa for sitt mot og villskap i kamp.

I dag får etterkommerne juling av damene sine..det er jo bare komisk, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinne som slår

Har fryktelig kort lunte og har nok derfor slått kjæresten noen ganger. Angrer jo fryktelig etterpå - heldigvis har han ikke slått tilbake. Er uansett litt forskjell på om jeg slår ham enn at han skulle slå meg. Selv om jeg er litt større enn ham, så er han allikevel mye sterkere enn meg, og ville nok lett ha skadet meg om han hadde slått tilbake. Han bruker som regel å ta tak i meg og holde meg fast til jeg roer meg. Kjemper imot en stund, men har jo ikke sjans så jeg gir opp etter en stund og det hele roer seg. Angrer jo frytkelig etterpå

Hadde nok allikevel fortjent en omgang - er jo selvsagt redd for at han en gang ikke klarer å styre seg og slår skikkelig tilbake - men det vil jo være min egen skyld. Prøver hele tida å skjerpe meg, men blir altså så sint av og til at jeg ikke klarer å styre meg.

Mener allikevel at det ikke blir det samme som om det var han som slo. Han hadde jo skadet meg ganske mye, men jeg klarer ikke å gjøre så stor skade på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fryktelig kort lunte og har nok derfor slått kjæresten noen ganger. Angrer jo fryktelig etterpå - heldigvis har han ikke slått tilbake. Er uansett litt forskjell på om jeg slår ham enn at han skulle slå meg. Selv om jeg er litt større enn ham, så er han allikevel mye sterkere enn meg, og ville nok lett ha skadet meg om han hadde slått tilbake. Han bruker som regel å ta tak i meg og holde meg fast til jeg roer meg. Kjemper imot en stund, men har jo ikke sjans så jeg gir opp etter en stund og det hele roer seg. Angrer jo frytkelig etterpå

Hadde nok allikevel fortjent en omgang - er jo selvsagt redd for at han en gang ikke klarer å styre seg og slår skikkelig tilbake - men det vil jo være min egen skyld. Prøver hele tida å skjerpe meg, men blir altså så sint av og til at jeg ikke klarer å styre meg.

Mener allikevel at det ikke blir det samme som om det var han som slo. Han hadde jo skadet meg ganske mye, men jeg klarer ikke å gjøre så stor skade på ham.

Selv om de fysiske skadene fra en voksen manns slag og en kvinnes slag (i samme alder) ikke kan sammenlignes, så er det det samme i teorien.

Jeg synes også du burde tenke over de andre skadene. Hadde en venninne, min søster eller min mor slått meg, som er voksen kvinne og er like fysisk sterk som dem, så hadde jeg i allefall brutt alle mine bånd med dem. Det å utøve fysisk vold mot noen på det viset er både respektløst og farlig, og hos meg hadde det satt veldig dype spor psykisk, selv om det ikke engang ble blåmerke på huden.

Du MÅ skaffe deg hjelp utifra det du skriver. Både for deg selv, men også fordi du utøver fysisk vold mot mennesker du er glad i. Ikke tenk på om han kommer til å slå tilbake, tenk på at du har slått han. Ikke bare ved et engangstilfelle heller! Du har mistet kontroll sånn til de grader at du har slått noen. Du har akkurat like stort ansvar for å skaffe hjelp som han ville hatt hvis han var den som slo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...